NTN-SNR, a független alkatrészpiacokat látja el számos termékkel – komplett meghajtó féltengelyekkel, homokinetikus csuklókkal és azok burkolataival.
A meghajtó féltengely a jármű csuklós eleme, amely a forgatónyomatékot és a forgó mozgást továbbítja a hajtásról a kerékre. Két állandó sebességű csukló, az egyik a kerék oldalán, a másik a differenciálmű oldalán, azonos forgási sebességet tesz lehetővé a bemeneti és a kimenő tengely között, függetlenül a csuklók helyzetétől és szögétől. A csuklók mérete és a hajtótengely hossza a jármű kialakításától és a hajtásról a kerekekre átadandó nyomatéktól függ.
Az NTN-SNR minden típusú klasszikus csuklót gyárt, felhasználva a hatgömbös konstrukciót a kerék oldalán és a differenciálmű oldalán. A cég emellett kifejlesztette és szabadalmaztatta a nyolcgömbös csuklók sorozatát, amelyet az első összeszereléshez szántak. Ez az NTN-SNR válasza a járműgyártók és járműtulajdonosok követelményeire, akik egyre nagyobb kényelmet, CO²-kibocsátás csökkentést és hatékonyság növekedést várnak el.
A teljes kínálat tartalmazza:
Minden szükséges szerelőelemet: megfelelő burkolatkészlet szalagokkal, Seger gyűrűkkel és kenőzsírral, valamint egy rögzítőgyűrű a differenciálmű oldalán.
Az új termékcsalád kiegészíti a „Chassis” sorozatot, amely kerékcsapágy készletekből, integrált csapágyas tárcsafékekből, lengéscsillapító felső rögzítésű csapágykészletekből áll. Jelenleg az NTN és SNR márkanév alatt kínált termékek európai autókhoz érhetők el, 2017 óta pedig az ázsiai autókra is kiterjesztették a kínálatot.
A féltengelyek és csuklók gyártása az NTN Transmission Europe-ban zajlik – azaz cég 9 gyártóüzemének egyikében, amelyek Franciaországban, Le Mans helység közelében találhatók.
A gyárban az NTN-SNR által kidolgozott „PCS Hub Joint” technológiát alkalmazzák – marással kiképezve a csapágy és a homokinetikus csukló közötti összeköttetést. A szorosan illeszkedő marásnak köszönhetően a két elem összekapcsolása kiküszöböl mindenféle holtjátékot és ezáltal csökkenti a zajt. Ez a technológia lehetővé teszi a kívánt forgatónyomaték kisebb átmérővel történő elérését, ami jelentősen csökkenti a sebességváltó súlyát. Az NTN Transmission Europe Le Mans-i gyára mellett működik egy kutatóközpont, ahol elvégzik a termékek nemzetközi követelményeknek és az ügyfelek követelményeinek megfelelő vizsgálatát és tesztelését.
Mivel a burkolatok a meghajtó féltengely legérzékenyebb alkatrészei, többféle tesztet végeznek el azok megfelelő működésének ellenőrzésére:
– tartósság és szélsőséges hőmérsékletekkel szembeni ellenállás vizsgálata (-40°C és +135°C között, bizonyos alkalmazásoknál előfordulhat +165°C),
– a kenőzsír örvénylése által okozott burkolat-deformáció mértékének mérése.
Az NTN-SNR ma a személygépkocsi-alkatrészek piacának egyik vezető cége, és egyben az eredeti alkatrészek egyik legnagyobb gyártója. Személygépkocsik alkatrészeit kínálja, kiegészítő választékkal együtt három kategóriában: felfüggesztés, hajtás és hajtásátviteli rendszer. Az NTN-SNR a felfüggesztés, a motorok és a hajtásátviteli rendszer alkatrészeinek gazdag választékával büszkélkedhet, elsősorban a harmadik generációs kerékcsapágyaknak, a kiváló paraméterekkel rendelkező vezérmű görgőknek és a sebességváltó csapágyaknak köszönhetően. Az 5 kontinensen található NTN-SNR gyárakban naponta több mint 100 000 darab alkatrészt gyártanak. A cég széles termékválasztékot kínál az alábbi márkájú járművekhez: Renault, Mercedes, Mini, Jeep, Opel, Nissan, Suzuki, Toyota, Dacia, Fiat, Alfa Romeo, Honda, Volkswagen, Ford, Land Rover, Volvo, BMW, Lotus.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!