Ultra Racing

A 2002-ben alapított Ultra Racing rövid idő alatt az alváz-tuning termékek többszörösen díjazott gyártójává vált. Az Ultra Racing megoldásai a kezelhetőség és a biztonság javítása által az igazán gyors utcai és pálya-használathoz szinte elengedhetetlennek tűnnek.

 A gyártó szakterülete a járművek kezelhetőségének és biztonságának javítása toronymerevítők, keresztstabilizátorok, torziós rudak kínálata által. Az Ultra Racing termékeket a világ számos különböző motorsport-osztályában használják, beleértve a drift- és pálya versenyeket, időfutamokat.

Az Ultra Racing kezdettől fogva arra törekedett, hogy az alváz-tuning és biztonság növelése tekintetében a legjobbat nyújtsa, ezt „házon belül” és pályán, használat közben végzett átfogó kutatásra és fejlesztésre összpontosítva érte el. A cég kemény munkájáért rövid időn belül számos díjat és elismerést kapott (többek között: Industry Excellence Award, Prestigious Brand Award).

Az Ultra Racing termékeket a kereskedők, a versenyzők és a nagyközönség világszerte piacvezetőként ismerik el az alváz-tuning területén.

Az alváz

A jármű alváza azon szerkezet, struktúra, mely a jármű alapját képezi – a karosszéria és az összes többi alkatrész erre az bázisra épül fel.

A személyautó modellek tervezése során bizonyos szempontok közösek: a kényelem az egyik ilyen releváns attribútum. Ennek elérése érdekében a gyártósorokról kigördülő autók felfüggesztése jellemzően puhább. A kényelem fenntartása ezáltal azonban az irányíthatóság rovására megy. A lágyabb futómű a jármű menetstabilitását csökkenti: élesebb kanyarokban, hirtelen irányváltásoknál és megállásoknál ezt a hétköznapi sofőr is érzékelheti.

Stabilizátorok, merevítés és alvázerősítő technológia

Ha fontosnak tartja autója kezelhetőségét, az első felmerülő gondolat a futómű leengedése lehet. A legtöbb esetben ez több mint megfelelő megoldást jelenthet. Ha azonban ennél többre vágyik, sokkal jobb kezelhetőség érhető el stabilizátorok alkalmazásával.

Kanyarodás során az autó futóműve kissé megcsavarodik. A futómű tornyok egymáshoz képest elmozdulnak, hiszen nincs közvetlen fizikai kapcsolat közöttük – az autó karosszériája mentén kapcsolódnak egymáshoz.

A toronymerevítő a két futómű torony között direkt fizikai kapcsolatot teremt. Ennek eredményeként az egész első felfüggesztés merevebbé válik, az elmozdulás a két oldal közt megszűnik. Az eddig nyitott dobozhoz hasonlító alváz és futómű így „lezárásra” kerül.

Szükséges-e a jármű alvázának megerősítése?

Amikor bármelyik kerék elveszíti érintkezését az útfelülettel, a jármű kezelhetősége csökken. Optimális esetben felfüggesztés rendszerének az összes kereket az útfelületen kell tartania akár egy élesebb kanyar során is. Ez azonban a jármű terhelése, az útviszonyok, az időjárás, vagy épp a haladási sebesség miatt nem mindig érhető el.

Az autógyártók leggyakrabban az FF (első motor, első kerék hajtás) beállítást alkalmazzák a vezető és az utasok biztonságának javítása érdekében. Az ilyen modellek a nehezebb elülső rész miatt jellemzően alulkormányzottak. Alulkormányzottság esetén az első kerekek elveszítik tapadásukat, így a jármű kanyarodás során a vártnál nagyobb íven halad. Az alulkormányzottság korrigálható a jármű hátsó részének merevítésével: egy hátsó toronymerevítő és keresztstabilizátor hozzáadásával.

Túlkormányzottság esetén a hátsó gumiabroncsok veszítik el tapadásukat, a jármű hátsó része kicsúszik a kanyarból. Ez a jelenség különösen az FR (első motor, hátsó kerék hajtás) vagy az RR (hátsó motor, hátsó kerék hajtás) autóknál fordul elő. A túlkormányozhatóság korrigálható a jármű elülső részének merevítésével: elülső toronymerevítő és keresztstabilizátor hozzáadásával.

Az A-oszlop és az alváz csatlakozását bizonyos erőhatások megcsavarhatják, ami károsítja az alvázat. Az Ultra Racing fender torziós rúd elosztja a keletkező erőhatásokat, megerősíti az adott szakaszt és stabil kezelhetőséget kínál a felhasználó számára. Használata ajánlott sport futóművek esetében.

Az Ultra Racing merevítőrudakat úgy tervezték, hogy elnyeljék az ütést és minimalizálják a károkat egy esetleges ütközés esetén.

Az Ultra Racing által gyártott konstrukciókban a konzolokat 4 – 5 mm vastagságú acéllemezek alkotják, így erős tartást biztosítanak. Az üreges acélcsövek ezzel szemben 1,2–1,6 mm vastagságúak, ennek köszönhetően úgy nyelik el az ütést, hogy nem károsítják az ellenkező oldalt.

A gyártó az alumíniummal szemben acél felhasználása mellett tette le voksát, hiszen bár az előbbi önmagában könnyebb anyag, ám az azonos szilárdság elérése érdekében legalább kétszeres vastagságban kellene felhasználni, így a korábbi súlyelőny jelentőségét veszítené.

Természetesen léteznek olyan anyagok és ötvözetek is, amelyek felveszik a versenyt az acél erősségével, ám az Ultra Racing szem előtt tartja, hogy vásárlói kiváló minőségű, de megfizethető kínálatából választhassák ki a számukra megfelelő termékeket.

 

Forrás:

ultraracing.my

www.ultraracinguk.co.uk

2021.03.12.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat