fbpx

Tengelykapcsoló beszerelés ZF módra

2019-07-12T11:49:15+02:002019. július 16.|Címkék: , |

0

Mit kell szem előtt tartani a tengelykapcsoló beszerelésekor?

 

  • A tengelykapcsoló összetettségét nem szabad lebecsülni
  • A teljes egység költséges javítása sokszor kiküszöbölhető, ha az alkatrészcsere előtt azt szakemberrel diagnosztizáljuk
  • A tengelykapcsoló meghibásodása komoly következményekkel járhat a hajtómű számára
  • Kiemelten fontos a helyes beszerelés: az oldalütés-vizsgálat, a centrírozás, illetve a megfelelő tisztaság ellenőrzése

 

A tengelykapcsoló beszerelése idő- és munkaigényes, mivel ehhez a hajtómű és a motor szétválasztása is szükséges. A pontos diagnosztika pedig segít elkerülni a teljes egység újabb és nagyon költséges cseréjét. A ZF Aftermarket ezúton tapasztalatait és szaktudását kívánja megosztani a javítóműhelyekkel, hogy a tengelykapcsoló-tárcsa beszerelése során elkerülhessék az esetleges hibákat.

 

A tengelykapcsoló köti össze a hajtóművet a motorral – ez az egyik legtartósabb alkatrész, de a jelentős terhelés miatt a használat során elkopik. Számos tényező okozhatja a tengelykapcsoló sérülését, például a motorvezérlő rendszer meghibásodása. Hasonló következményekkel jár, ha a tengelykapcsolót rendszeresen nagy terheléssel használják, például pótkocsi vontatásakor. A tengelykapcsoló meghibásodása esetén – a teljes rendszer újabb, költséges cseréje előtt – a ZF Aftermarket szakértői az összes környező rendszer ellenőrzését ajánlják – beleértve a tengelykapcsoló beszerelésének, a motor szivárgásmentességének, a lendkerék és a hajtómű működésének megvizsgálását. Cégünk a SACHS tengelykapcsoló rendszer használatát ajánlja, amely tartalmazza a gyors és biztonságos javításhoz szükséges összes alkatrészt.

 

A tengelykapcsoló-tárcsa ellenőrzése a beszerelés előtt

A tengelykapcsoló-tárcsa viseli a legnagyobb terhelést, hiszen a tengelykapcsoló munkája mechanikai kopást eredményez. Ennél fogva fontos, hogy a tengelykapcsoló-tárcsa tartós legyen, és ellenálljon a magas hő hatásának is. A ZF Aftermarket SACHS tengelykapcsoló-tárcsáit a legszigorúbb OE szabványok szerint gyártják, illetve ellenőrzik azok holtjátékát. Ennek ellenére még a beszerelés előtt pontosan meg kell vizsgálni a csomagolás állapotát, illetve a benne található alkatrészeket, mivel a szállítás vagy a helytelen tárolás során ezek megsérülhettek. Az alkatrészek állapota megfelelő, ha az oldalütés értéke nem haladja meg a 0,5 millimétert. Az eltérés a SACHS oldalütés-vizsgáló készletben található villával korrigálható – ezen kézi szerszám használata megkönnyíti és felgyorsítja a tesztelést.

Ellenőrizze a beszerelési pozíciót, és pontosan centírozza a tengelykapcsoló-tárcsát

Bizonyosodjon meg abban, hogy a tengelykapcsoló-tárcsa a megfelelő pozícióban kerül beszerelésre. Ha azt helytelenül, azaz fordítva szerelik be, maga a tárcsa, illetve annak bordázata, kiemelőkarja vagy az egész hajtómű is megsérülhet. A beszerelés megfelelő oldalát általában a tengelykapcsoló-tárcsa testén jelölik meg. Ha nem találja a megfelelő jelzést, a beszerelés előtt hasonlítsa össze az új alkatrészt a régivel.

 

Az új tengelykapcsoló-tárcsa pontos kicentírozása segít megelőzni a bordás hüvely sérülését. A tengelykapcsoló tengelye és a bordás hüvely közötti tolerancia csak néhány századmilliméter. A beszerelés során nem orvosolt, akár legapróbb eltérések is akadályozhatják a tengelykapcsoló bemeneti tengelyének mozgását a tengelykapcsoló kikapcsolásakor. A bordás hüvelynek pedig szabadon kell mozognia a hajtómű tengelyén.

 

A ZF Aftermarket azt ajánlja, hogy a bordás hüvelyt nagy teljesítményű SACHS kenőanyaggal vonják be, mely ragadós állagának és kiváló hőellenállásának köszönhetően szorosan tapad a munkafelülethez. A tengelykapcsoló csúszása megelőzhető, ha a tengelykapcsolóból, kiszereléskor, eltávolítják a kenőanyag felesleget, illetve ügyelnek arra, hogy a tengelykapcsoló burkolata mindig tiszta legyen.

 

 

OEM minőségű termékek

A maximális biztonság és teljesítmény biztosításának érdekében a ZF Aftermarket a biztonság számára kulcsfontosságú rendszerek karbantartása, illetve javítása során a legjobb minőségű OEM termékek alkalmazását ajánlja. Az extrém körülmények között, laboratóriumban, valamint az utakon tesztelt SACHS tengelykapcsoló-tárcsákat jó minőségű alapanyagokból gyártják, a komplett készletek pedig gyors és egyszerű alkatrészcserét biztosítanak. A készletek minden szervizelés során használhatók, mivel tartalmazzák a beszerelés során használható összes alkatrészt, így például a kéttömegű lendkereket (DMF), illetve a szorítólemezt. A ZF Aftermarket partnereit komplex műszaki információkkal és gyakorlati oktatóprogrammal is támogatja.

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top