Az előző részben megismerhettük a 2000 – es évek előtti időszakot az elektromos autózásban, ebben a részben viszont újabb vizekre evezünk, és megismerjük a mai elektromos autók kialakulásának történetét.
A kétezres években újból fellendült az érdeklődés a tiszta közlekedés iránt, 2003-ban Elon Musk megalapította a Tesla Motorst, és 2006-ban bemutatták a Tesla Roadstert, az első típusukat. A Roadster 4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 248 lóerős és a végsebessége 201 km/h, egyszeri feltöltéssel pedig 394 km-t tud megtenni.
Mivel a modern elektromos autózás alapköveit a Tesla rakta le, nem árt ha jobban belemélyedünk a Tesla Motors történetébe.
A Tesla Motorst 2003 – ban alapította Martin Eberhard és Marc Tarpenning, Elon Musk ekkor még csak befektetőként volt jelen. 2006-ban készült el a már fentebb is említett Roadster, majd a 2008 – as gazdasági világválság kitörésekor került a vezérigazgatói székbe Elon Musk. Miután sikerült megmenteni a céget, hozzáláttak egy komoly projekthez: a Model S-hez.
A Model S rohamtempóban készült el, 2008-ban mutatták be a sajtónak a prototípust, 2012-ben pedig már meg is lehetett vásárolni. A model S egy jóval erősebb autó volt már mint a Roadster, de itt inkább a luxus lett a hangsúlyosabb. A Model S már tartalmazott olyan újításokat amik tovább növelték a „vonzalmát”.
(Érdekesség: a jól ismert Tesla logó oldalnézetből egy stilizáltelektromotor keresztmetszete.)
Ezek után rohamtempóban fejlődött a Tesla elektromos autó gyártása, mára pedig szinte az összes gyártó rendelkezik elektromos autó palettájával, és már csak idő kérdése, hogy mikor veheti át az uralmat az utakon az elektromos autózás.