fbpx

WRC Bajnokok kupája – VII. forduló

2020-09-04T12:58:30+02:002020. szeptember 8.|Címkék: , , , , , , , , , , |

0

A Bajnokok kupája folytatódik! A Forma-1-es legendák után most a Rally világbajnokai mérik össze tudásukat. A feladat egyszerű: két világbajnok, de csak egy győztes. A döntés rajtad (is) múlik.

Melyik pilóta a jobb?

Eredmények megtekintése

Betöltés ... Betöltés ...

Szavazz arra a pilótára a kép alatt, aki szerinted egyenlő feltételek mellett (egyforma autó, azonos időjárási körülmények, stb.) felülmúlná ellenfelét. Aki több szavazatot gyűjt, az a pilóta jut tovább a döntőbe! Szavazz Te is, és oszd meg cikkünket barátaiddal is, hogy a verseny még izgalmasabb legyen! A hetedik fordulóban a WRC két finn bajnok méri össze tudását, mégpedig nem mások mint:

Timo Salonen, a ’80-as évek laza csávója. Pályafutását az 1977.-es Kanada-ralin kezdte egy Fiat 131-es kormánya mögül. Ezt követte pár év a Datsunnal, majd 1985-től az aranykorszak, amikor a Peugeot gyári csapatához igazolt és elfoglalhatta helyét a Peugeot 205 T16-ban. Timo ezzel a 205-össel hozta el a franciák elsp rali világbajnoki címét, és tette legendássá a kis méregzsákot. Salonen „Löysa” gúnyneve is a lazaságát fémjelezte ( a szó jelentése finnül: laza, hanyag), hiszen sportoló létére nem volt valami magas, sem edzett testalkatú, emellett pedig rengeteget dohányzott, a versenyeken meg sokszor csak egy kézzel, a nézőknek integetve fogva a kormányt, mintha csak egy felvonuláson lenne. Utolsó VB szezonjában még a Mazdának megszerezte a Mazda első világbajnoki futamgyőzelmét, ezt követően vonult vissza.

 

A piros sarokban pediiiig: Marcus Grönholm. Salonen honfitársa, kétszeres vb győztes. Az ő időszaka a ’90-es évek elejétől körvonalazódott, azonban a csúcsra csak az új évezred elején jutott el, majd 2002-ben ismét. A Peugeot 2005-ös kiszállása után kénytelen volt a 206-os WRC-t lecserélni, és új csapat után nézni, így fújta a szél a Ford csapatához. Az amerikaiakkal már kevésbé volt sikeres, és bár a Focus RS WRC-vel is ért el futamgyőzelmeket, vb címet nem tudott összehozni ezekből. Így két év Fordozás után egy rendkívül izgalmas szezont követően döntött a visszavonulás mellett.

 

Statisztikák:

Timo Salonen Marcus Grönholm
nagydíjak száma 95 150
világbajnoki címek 1(1985) 2(2000,2002)
győzelmek 11 30
dobogós helyezések 24 60
vb pontok száma 524 615
aktív évek 1974-1992 1989-2007
csapatok Fiat, Datsun, Nissan, Peugeot, Mazda, Mitsubishi Toyota, Peugeot, Ford

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top