Az autósok négyötöde nem törli a személyes információkat az eladott autójából

A brit Which? magazin kutatása szerint az autósok négyötöde nem törölte le a személyes adatokat az általa értékesített használtautó fedélzeti rendszeréből

A brit Which? magazin mintegy 14 ezer, az elmúlt két évben autóját értékesítő ember körében végzett kutatást arról, hogyan kezelték az autójuk által tárolt személyes adatokat. A modern fejegységek a párosított (legyen szó kábeles vagy vezetéknélküli csatlakozásról) készülékről általában lementik a telefonkönyvet, a szinkronizálás során a szöveges és egyéb üzeneteket, de wifi hálózatokat és az ahhoz szükséges jelszavakat is, illetve sok esetben a navigációnál használt otthoni/munkahelyi címet is.


A megkérdezett autósok 31%-a egyáltalán nem csinált semmit személyes adatainak védelmében, 51% még csak a csatlakoztatott készüléket se távolította el az autójából, és 79%-uk nem hajtotta végre a fejegység gyári állapotra való visszaállítását, ami a legbiztosabb módja az adatok törlésének. A legtöbben mindössze azt csinálják, hogy letörlik a telefonjukról a kapcsolódást lehetővé tevő alkalmazást, de ezzel ugye nem törlik az autóból a személyes adataikat.
Nagy-Britanniában az újautók 67%-a rendelkezik kapcsolódási lehetőséget nyújtó fejegységgel, az előrejelzések szerint öt éven belül ez a szám 100%-ra emelkedik majd.

Forrás: automotor.hu

 

 

 

 

2020.06.26.