fbpx

Ötven évvel ezelőtt készült el az első Zsiguli

2020-05-12T14:17:15+02:002020. május 13.|Címkék: , , |

0

1970. április 18. szombatról április 19. vasárnapra forduló éjszaka készültek el az első VAZ-2101-esek – sietni kellett a munkával, április 22-én ünnepelték Lenin születésének 100. évfordulóját.

Hat autóból állt az első széria, amely az újonnan felépített hatalmas méretű Togliattiban található autógyár szerelőszalagjain elkészült, a munkások ráadásul hétvégén, éjszaka dolgoztak az autókon, mert azoknak pár nappal később jelenésük volt a Lenin 100. születésnapjára szervezett ünnepségeken.

A hazájában a kerek fényszóró után csak kopejkának becézett jármű a legsikeresebb szovjet/orosz autó a 4,8 milliós gyártási darabszámával, amelyet 1970-1988 között ért el. Leszármazottai egészen 2012 -ig készültek az Izsnevszki Autógyárban, akkor búcsúzott csak a 2107-es „kocka”.

Az 1967-ben az európai Év Autója díjat elnyerő Fiat-124-est licencelték a szovjetek, azonban a konstrukción összesen 800 ponton módosítottak annak érdekében, hogy az a helyi klimatikus/útviszonyokhoz jól alkalmazkodjon, a legfontosabb változás az eltérő, felülvezérelt motor és a hátul is csavarrugós felfüggesztés volt. A VAZ-2101-es 1982-ig készült, a 21011-es (1,3-as motor) egy évvel később búcsúzott, a 21013-as egészen 1988-ig gyártásban maradt. Oroszországban jelenleg mintegy 400 000 VAZ-2101-es van még forgalomban.

Forrás: Automotor.hu

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top