Közreadták az ADAC 2019-es hibastatisztikáját

25 autómárka 113 modellsorozatának 3,8 millió hibája alapján állította össze az idei hibastatisztikáját az ADAC német autós klub.

 

A 2019-es esztendőben a tagjai által kért segélyhívások tapasztalatait összesíti az ADAC idei hibastatisztikájában, egészen pontosan 3 756 226 millió hívás alapján állították össze a legújabb rangsort. 25 autómárka 113 modellsorozata szerepel az összesítésben, ezek közül 37 lett megbízható, és 18 megbízhatatlan. Nem lehet egyértelmű minőség-ítéletet hozni az ADAC hibastatisztikája alapján, hiszen abból hiányoznak a gyári segélyszolgálatok által végrehajtott javítások, ezért nem jelennek meg például a a fiatal évjáratok az autósklub felmérésében. Azok az autók, amelyek karbantartásába több pénzt fektetnek a tulajdonosaik kevesebb problémát okoznak, és szintén nem szorulnak az országúti segélyszolgálatra, illetve a garázsban parkoló autóknál is kevesebbszer merül le az akkumulátor a hideg téli időszakban.

 

 

A miniautóknál a Toyota Aygo lett a legjobb, az összes vizsgált évjárat (2010-2017) az élen végzett, a Volkswagen Fox is megbízható, a vezérműlánc és a gyújtótrafóval lehet baj. Egyértelmű vesztes a Smart Fortwo és Forfour, amely különösen a 2014-15-ös években problémás, az akkumulátor mellett az indítómotor a hibaforrás. A Fiat 500 is gyengélkedik – különösen a 2014-15-ös példányok – az akkumulátora miatt, de a váltórudazat is tud gondot okozni.

 

 

A kisautóknál különösen sok a megbízható típus, a következők tartoznak ide: Audi A1, Citroën C3, Fiat Punto, Honda Jazz, Mazda CX-3, MiniMitsubishi Space Star, Peugeot 2008, Renault Captur, Suzuki Vitara és Toyota Yaris; ezeknél a gyújtásproblémákat lehet hibaforrásként kiemelni. Utóbbi szintén a Hyundai i20-as legnagyobb problémája, a gyertyák mellett a gyújtászár okoz problémát a 2011-14 közötti évjáratokban. Az Opel Meriva is sereghajtó, amelynél a hűtőrendszerhez köthető a legtöbb hiba, a szivárgó vízcsövektől kezdve az elromlott vízpumpáig.

 

 

A kompaktoknál sok a problémamentes típus, a németek közül a prémiumgyártók termékei (Audi A3, Q3; BMW 1-es, 2-es és X1; Mercedes-Benz CLA, GLA, A-osztály és B-osztály) emelhetőek ki, amelyek mellé a Hyundai Tucson, a Mitsubishi ASX, a Škoda Rapid és a Volkswagen Beetle társul. Hasonlóan hosszú a megbízhatatlan autók listája is, amelyek közül a legtöbb probléma a Nissan Qashqai-jal (2016-17) van az akkumulátor miatt, második helyen pedig meglepetésre a Kia Ceed (2011) kerül, amellyel gyakorlatilag bármilyen probléma előfordulhat. A listára még a Ford C-Max és Kuga, a Hyundai i30, a Kia Sportage, a Peugeot 308, a Renault Kangoo és a Renault Scenic kerül fel.

 

 

A középkategóriában a német gyártók végeztek az élen (Audi A4, A5 és Q5; BMW 3-as, 4-es és X3; Mercedes-Benz GLK és GLC), de a lista végén is német autó, az Opel Insignia (2015-2016) található, jellemzően cégautóként, különösen magas futásteljesítménnyel. Még nagy egyterűek csatlakozik ehhez a megbízhatatlan autók között, a Ford S-Max (2010, 2016, 2017), a Seat Alhambra (2013, 2014, 2017) és a Volkswagen Sharan (2013, 2014, 2017), a jellemzően családi autóknál az elmaradó karbantartás okoz gondot.

 

 

A nagyautók között leginkább azért a német modellek dominálnak, mert azok vannak kellően nagy számban jelen a német utakon a statisztikai elemzéshez. A legjobb formát az Audi A6, a BMW 5-ös és a Mercedes-Benz GLE mutatja, érdekes módon utóbbi testvérmodellje, a Mercedes-Benz E-osztály (2010, 2011) a sereghajtó az akkumulátor, gyújtászár és kormányzási problémák miatt. Az ADAC szerint itt a taxi-használat torzítja az eredményt.

 

Forrás: automotor.hu

2020.05.20.

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat