13 év, és búcsúzhatunk a benzines vagy dízel gépektől, leszámítva persze a motorokat.
Megvan az EU-s céldátum: a jelenlegi javaslatok szerint úgy szigorítják az Unióban a környezetvédelmi szabályokat, hogy
AZ ÚJ AUTÓK KÁROSANYAG-KIBOCSÁTÁSA NAGYJÁBÓL FELÉRE CSÖKKENJEN HÉT (!) ÉVEN BELÜL, ÉS 2035 UTÁN NEMES EGYSZERŰSÉGGEL MEGTILTJÁK A KERESKEDŐKNEK, HOGY BÁRMILYEN BELSŐÉGÉSŰ MOTORRAL FELSZERELT KOCSIT FORGALOMBA HELYEZZENEK.
Természetesen ehhez forradalmi lépésekre van szükség az infrastruktúrában, amit azzal ösztönözne az EU, hogy előírná a tagállamoknak legfeljebb 60 kilométerenként egy-egy töltőpont építését, és tervben van a hidrogénkutak maximális távolságának előírása is.
Noha korábban „járműveket” említettek az EU-s tervezetben, most úgy fest, csak az autókra vonatkozik majd a szigorítás: a CO2-szabványok meghatározásával egyértelmű helyzetet teremtünk az autóipar résztvevői számára, és ösztönözzük őket az e-autózáshoz fűződő fejlesztésekre – szögezte le az Európai Parlament képviselője, Jan Huitema, hozzátéve, hogy szeretnék olcsóbbá tenni az elektromos járművek vásárlását, fenntartását
Mivel a benzines motorkerékpárok hatótávja rendkívül csekély, össze sem hasonlítható az autókéval, sokkal nehezebb megoldani, hogy egy tiszta üzemű, akkumulátorról működő motorkerékpár ugyanolyan használati értékű legyen, mint benzines társa. Elvégre eddig a többség megállt 2-300 kilométerenként, öt perc alatt megtankolt és mehetett is tovább, de a hangtalan vasak – egyelőre – nem öt perc, sokkal inkább 30-45 perc alatt „tankolnak” a nyilvános gyorstöltőkön.
„Nem véletlen hát, hogy a rendeletben személyautókat említenek, és a motorkerékpárok valószínűleg haladékot kapnak 2035 után, azaz a benzines kétkerekűek nem tűnnek el teljesen a piacról.”
Az is erre utal, hogy a többi, hasonló EU-s döntés alól is mentesülnek a motorosok, például ezért nem vezetik be 2022-ben – a kocsikban már kötelező – felszereléseket. Ide tartozik többek között az automatikus figyelmeztető rendszer, ami észleli, ha a sofőr nem az útra figyel, az intelligens sebességszabályozó automatika, mely felismeri a korlátozó táblákat, no meg a baleset körülményeit rögzítő feketedoboz.
A jövőben azt is megszabják, milyen messze lehet egymástól két töltőpont, hogy a kis hatótávú járművekkel se okozzon fejtörést egy hosszabb út megtervezése
Egyelőre tehát az derült ki a hírekből, hogy csak a benzines és dízel autók forgalomba helyezését tiltja meg az EU 13 év múlva, 2035-ben. Jelen állás szerint a két- és háromkerekű motorkerékpárok azután is megkapják a forgalmit, akár benzin, akár más üzemanyag (pl. etanol) kerül a tankjukba.
Forrás: sportmotor.hu
Szerző: sportmotor.hu
Dátum: 2022.06.23
Adataim megadásával hozzájárulok azok Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint hírlevél küldése céljából történő kezeléséhez.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.