Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Vauxhall Astra-H.
Szimptóma: Hűtőfolyadék termosztát csere hiba esetén.
Jármű pontos típusa: Gyártó: Vauxhall, Astra H járműmodell, Motor 1.7 CDTi, Motorkód: Z17DTR / A17DTR, Modellév 2007-2010, Megjegyzés: A hűtőfolyadék termosztát a szívócső alatt van elrejtve.
Kommentár:
A termosztát cseréje utasításokkal és megjegyzésekkel.
Terápiás kondíciók:
Nincs.
Terápia:
Az eltávolításához járjon el az alábbiak szerint:
- Csatlakoztassa le az akkumulátort (esetleg írja le a rádió kódját, mielőtt leválasztja az akkumulátort)
- Távolítsa el az akkumulátort és az akkumulátortartót (1. ábra)
- Távolítsa el a tömlőt és a fedelet a termosztát házáról
- Most láthatja a termosztátot (2. ábra), és cserélheti ki.
TIPP
A hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelője a termosztáttól balra van felszerelve. Különös figyelmet kell fordítani a mögötte lévő rövid hűtőfolyadék-tömlőre. Egyes esetekben megsérült, így nehéz megtalálni a szivárgást.
Forrás: hella.com