fbpx

Garázsdoki rendel: Vauxhall Astra-H.

2022-07-06T09:55:26+02:002022. július 25.|Címkék: , |

0

Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.

Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével,  konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.

 

Mai pácinesünk: Vauxhall Astra-H.

Szimptóma: Hűtőfolyadék termosztát csere hiba esetén.

Jármű pontos típusa: Gyártó: Vauxhall, Astra H járműmodell, Motor 1.7 CDTi, Motorkód: Z17DTR / A17DTR, Modellév 2007-2010, Megjegyzés: A hűtőfolyadék termosztát a szívócső alatt van elrejtve.

 

Kommentár:

A termosztát cseréje utasításokkal és megjegyzésekkel.

Terápiás kondíciók:

Nincs.

Terápia:

Az eltávolításához járjon el az alábbiak szerint:

 

  • Csatlakoztassa le az akkumulátort (esetleg írja le a rádió kódját, mielőtt leválasztja az akkumulátort)
  • Távolítsa el az akkumulátort és az akkumulátortartót (1. ábra)

  • Távolítsa el a tömlőt és a fedelet a termosztát házáról
  • Most láthatja a termosztátot (2. ábra), és cserélheti ki.

TIPP

A hűtőfolyadék hőmérséklet-érzékelője a termosztáttól balra van felszerelve. Különös figyelmet kell fordítani a mögötte lévő rövid hűtőfolyadék-tömlőre. Egyes esetekben megsérült, így nehéz megtalálni a szivárgást.

 

Forrás: hella.com

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!

Go to Top