Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Mazda3.
Szimptóma: A légkondicionáló kompresszorból érkező zajok.
Jármű pontos típusa: Mazda 3 (BL), Modellév: 2010 – 2011.
Kommentár:
Ha a fent említett jármű légkondicionáló rendszerének működése során „sípoló” zajok hallatszanak a motortérből, ennek oka lehet a légkondicionáló kompresszor mágneses kuplungjának nem megfelelő vonzereje.
Terápiás kondíciók:
Nincs.
Terápia:
Ha a kompresszor tápellátása rendben van, amikor a mágneses tengelykapcsoló be van kapcsolva és más típusú hibák (helytelen hűtőközeg-mennyiség) kizárhatók, akkor a mágneses tengelykapcsolót vagy a kompresszort ki kell cserélni.