Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Opel Insignia / Holden Commodore
Szimptóma: – A központi zár rendszer távirányítója nem működik.
Jármű pontos típusa: Opel / Holden, Insignia / Commodore, Modellév: 2011 – 2012, Alvázszám: B1219370 – C1049658.
Kommentár:
A fent említett járműveken a távvezérlő idő előtt lemerült akkumulátor miatt leállhat.
Terápiás kondíciók:
Vevői panasz esetén ellenőrizni kell a két billentyű távvezérlőinek működését és hatótávolságát. Ha kiderül, hogy a távirányító akkumulátora idő előtt lemerül, valószínűleg a nyomtatott áramköri kártya hiba van a kulcselektronikában.
Terápia:
A probléma elhárításához cserélje ki a hibás távirányítót vagy kulcsot.
A távirányítókat a jármű gyártója módosította az alvázszámtól: C1049659.
Forrás: