fbpx
Főoldal - Garázsipar - TPMS RENDSZER – HAMATON A MEGOLDÁS KULCSA I.

TPMS RENDSZER – HAMATON A MEGOLDÁS KULCSA I.

2019-11-12T17:04:25+01:002019. november 13.|Címkék: , , , , |

0

TPMS RENDSZER – HAMATON A MEGOLDÁS KULCSA

Angol rövidítés TPMS – Tire Pressure Monitoring System, de találkozhattok a német RDK – Reifendruckkontrolle kifejezéssel is, és mindkettő ANYER – Abroncs Nyomás Ellenőrző Rendszert jelent és két típus létezik belőle:

Direkt rendszerek

A nyomás és hőfok szenzorok rádiófrekvenciás adatátvitellel kapcsolódnak a vezérlőegységhez

  • a nyomás és a hőfok pontos megjelenítése
  • biztos működés UHP és Runflats esetében is
  •  gyors reagálás
  • álló helyzetben is működik

Indirekt rendszerek

Az ABS szenzor jele alapján határozza meg a kerékátmérőt

  •  nincs szenzorköltség
  •  nincs kopóalkatrész
  •  csak az előírt nyomás értékét kell programozni

A direkt TPMS rendszer esetén mindig találkozunk egy érzékelő jeladóval:

  • 434 MHz Európa
  • 315 MHz Máshol
Frequencies (UHF)315 MHz, 434 MHz
Frequency Range315 MHz – 434 MHz
ModeAM
ModulationFSK
ACF7.433ms
Bandwidth100 kHz
LocationWorldwide

 

 

 

 

Új előírás az szgk-ra (M1/N1 kategória = 3,5t-ig) az EU-ban:

2012.11.01-től

új típusbizonyítványt kapott járműveknél,

2014.11.01-től új járműveknél

… az UNECE R-64 leírásnak megfelelő keréknyomásveszteség felügyeletet kell alkalmazni.

Az UNECE R-64 előírás hatásai a szervizekre:

  • Rendszert nem szabad többé deaktiválni*
  • RDK-nak a téli kerékgarnitúrán is működnie kell*
  • A rendszerrel való foglalkozás kötelező lesz  minden szerviznek
  • Sok szenzort fognak beépíteni vagy cserélni
  • Szükséges lesz a betanítási- és programozási eljárásra
  • Szükséges lesz az alkatrészre és az információra

Műszaki vizsgáztatás:

  • Nem szabad égjen a TPMS lámpa!
  • Ne legyen hibakód a TPMS ECU-ban!

Nem szabad kikapcsolni a TPMS felügyeletet (pl.régi autóknál BSI)!

Miért van szükség a TPMS eszközre?

A TPMS szervizfolyamatnak több olyan lépése van, amely nem végezhető el megfelelő TPMS eszköz nélkül.

1.Szenzor ellenőrzése, kiolvasás és hiba diagnosztika

2.Új szenzorok aktiválása

3.Szenzor programozás/konfigurálás/IDézése

4.Rendszer újratanítás

5.Átadás előtti ellenőrzés, eredmények dokumentálás

Megjegyzés:

A TPMS szenzor:

1.Elromolhat

2.Lemerülhet (gombelem: 3 – 5 év élettartam)

3.Kérésre beépíthető legyen (téli szett is, új felni, stb.)

Iratkozz fel hírlevelünkre!


Kövess minket közösségi oldalainkon!