A hatékony szállítmányozás előnyei

Tehergépjármű
2023.03.28.

A megállapodás szerint időben történő hatékonyan elvégzett szállítás, szállítmányozás eredménye az elégedett ügyfél. Kövesse ezeket a tanácsokat annak érdekében, hogy flottaszolgáltatása zavartalan maradjon ügyfelei számára.

A késedelmes szállítás a rossz állapotban érkező áruk következménye az elégedetlen ügyfél. Az ügyfelek elégedettségét garantáló szolgáltatási szint biztosítása elengedhetetlen ahhoz, hogy továbbra is együttműködjenek az Ön vállalkozásával.

Az áruk időben, a kívánt állapotban történő kiszállítása és a teherautók menetrend szerinti érkezésének biztosítása számos külső akadály leküzdését jelenti a zavartalan flotta létrehozása érdekében. Amikor Ön egy ilyen felelős pozícióban van, létfontosságú, hogy mindent megtegyen annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabb, legidőszerűbb és megbízhatóbb működéssel megfeleljen ügyfelei elvárásainak.

A gördülékeny kiszolgálás fontossága

Egy teljesen működőképes flottának rendszeres, folyamatos szolgáltatást kell nyújtania, hogy az ügyfelek, a járművezetők és az érdekelt felek elégedettek legyenek. Flottáját azonban számos belső és külső tényező megzavarhatja, például:

  • Sofőr hibák, tévedések
  • Kommunikációs hiba az iroda és a sofőrök között
  • Gépjármű meghibásodások
  • Gépjármű feltörések
  • Jármű meghibásodása miatti leállás
  • A jármű elérhetetlensége
  • A sofőr elérhetetlensége (hiány, betegség)
  • Nagy forgalom
  • Vámolási kötelezettségek
  • Megfelelőségi problémák
  • Kedvezőtlen időjárás

Ezek a tényezők nem csak flottamenedzserek életét nehezítik meg, hanem jelentős hatással lehetnek az ügyfelek elégedettségére. Minden vállalkozásnak az ügyfelei jelentik a hajtóerőt a vállalat szolgáltatásainak javítására, de a késedelmes vagy sérült szállítások rossz fényt vetnek a vállalatra, így szélsőséges esetben akár ügyfélvesztés is lehet az eredmény.

Ugyanakkor az elégedett ügyfél, aki az elvárt szolgáltatást kapja, minden valószínűség szerint továbbra is az Ön ügyfele marad, esetleg növeli a rendeléseit, és ajánlja Önt más potenciális ügyfeleknek. Az elégedettségükre való összpontosítás a flottakezelés központi tétele kell, hogy legyen. Tegyen meg mindent a belső tényezők kiküszöbölése érdekében, és tegyen megelőző intézkedéseket a külső tényezők hatásának csökkentése érdekében, hogy a flotta a lehető leghatékonyabban, zavartalanul működjön, amivel az ügyfelek természetesen elégedettek lehetnek.

Legjobb tippek a zavartalan flottához

Ha a folyamatos szolgáltatás biztosításáról van szó – a felkészülés, a képzés, a szoftverek és a modern technológia alkalmazása egyaránt segítheti a teljesítést.

 

Csökkentse a jármű állásidejét

Az egyik legnagyobb probléma, amely negatívan befolyásolhatja a szolgáltatás minőségét, a járművek nem tervezett állásideje. Az Ön járművei kulcsfontosságú láncszemei az ellátási láncoknak, biztosítva, hogy a szállítások időben és a várt időpontban történjenek. Egy teherautó kiesése költséges lehet – átlagosan napi 900 euró.

Flottamenedzserként számos dolgot tehet a flottája üzemidejének növelése és az ügyfelek elégedettségének megőrzése érdekében:

Végezzen rendszeres járműkarbantartást. Ütemezzen be időszakonként jármű ellenőrzéseket, szerviz időpontokat, hogy biztosítsa teherautói optimális állapotát és megelőzze az előre nem látható meghibásodásokat.

Telepítsen fejlett vezetőtámogató rendszereket. Használja az ADAS-t (Advanced Driver Assistance Systems) a flottája és a járművezetők védelmére, mint például az OnGuardMAX™. Ez szükség esetén vészfékezést biztosít, segítve a vezetőket, hogy csökkentsék az ütközéseket, így a váratlan járműleállások esélyét.

Monitor flottakezelő szoftverrel. Intelligens megoldásokkal – mint például a TX-DIAGNOSTIX – fogadhat adatokat flottájából, amely figyeli teherautóit, jelzi a hibákat és megoldásokat javasol. Előzetesen intézkedhet a problémák korábban történő megoldása érdekében, mielőtt azok eszkalálódnának, és a járműnek nem kell hosszabb ideig kiállnia a forgalomból.

Növelje a biztonságot

Fontos, hogy megvédje rakományát, mivel az ellopott vagy sérült tárgyak befolyásolhatják az eredményt, késleltethetik a jövőbeli szállításokat és negatívan befolyásolhatják az ügyfélkapcsolatokat. A kutatások kimutatták, hogy flottánként átlagosan évi 235 000 eurós veszteség a rakománybűnözés miatt, ami jól mutatja, hogy ez milyen pénzügyi fenyegetést jelent a flották számára.

Fontolja meg mind a mechanikus, mind az elektronikus biztonsági megoldásokat, mint például az OptiLock™, amelyek segítenek megvédeni a rakományt a bűnözőktől. A manuálisan rögzíthető és távvezérelhető zárak utólagos felszerelésével hatékonyabban előzhető meg a betörés. A vezetőkből álló csapat képzése a bevált gyakorlatok követésére, például a jármű ellenőrzésen való átesése, amikor szünetet tartanak vagy elhagyják a járművet, szintén biztosíthatja a teherautók és a pótkocsikban lévő rakomány biztonságos rögzítését.

Az is létfontosságú, hogy a kommunikációs csatornákat nyitva tartsák az ügyfelekkel, ha rendkívüli esemény pl. lopás történik. Azonnal tájékoztassa őket, hogy átláthatóak legyenek, adjanak információt a késedelemről, hogy megpróbálják fenntartani ezt a rendkívül fontos bizalmat.

Találja meg az optimális útvonalakat

Az optimális útvonalak kijelölése nemcsak üzemanyagköltségeket takarítanak meg, és csökkentik a flotta környezetre gyakorolt hatását, hanem biztosítják a rakomány időben történő kézbesítését is – ezzel az ügyfelek elégedettségét. Azzal, hogy azonosítja azokat az utakat, amelyek a teherautókat a leggyorsabban eljuttatják A-ból B-be, elkerülheti a forgalom, balesetek, útmunkák és rossz időjárás okozta késéseket.

 

A flottakezelő szoftver, például a TX-CONNECT alkalmazása, amely a fedélzeti számítógéphez kapcsolódik, segíthet hatékonyan kommunikálni a járművezetőkkel, miközben úton vannak, és tájékoztathatja őket a helyes útvonalakról bármilyen előre nem látható késés esetén…

Dolgozzon a legjobb sofőrökkel

A flotta megszakítás nélküli teljesítményének biztosítása nem csak a járművekről szól, hanem a jármű vezetőiről is. Az olyan intelligens szoftverek, mint a TX-ECO, naprakész statisztikákkal szolgálhatnak a sofőrök vezetési stílusának gazdasági és ökológiai vonatkozásairól, a teherautók telematikáját használva.

Ez tájékoztatja Önt a leghatékonyabb és legmegbízhatóbb sofőrjeiről, akiket aztán a legnagyobb kihívást jelentő szállításokhoz és/vagy fontos ügyfelekhez rendelhet. Azt is megmutatja, hogy mely vezetőknek van szükségük képzésre, akár üzemanyag-hatékony vezetés, akár a teherautó és a pótkocsi biztonságának maximalizálása érdekében.

A járművezetők az ügyfelekkel is közvetlenül érintkeznek, ezért elengedhetetlen, hogy ennek megfelelően járjanak el, mivel az Ön vállalkozását képviselik. A TopDriver képzés egy „Szolgáltatók és arculat (image) hordozó” modult kínál, amely képezi a sofőrjeit, hogy ők is a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák.

Mérje meg az ügyfelek elégedettségét

A WABCO szoftver segíthet az ügyfelek elégedettségi szintjének felmérésében. Ezen túlmenően, hatékony betekintést nyerhet az ügyfelek közvetlen visszajelzésébe. Kérdezze meg ügyfeleit, hogy megtudja, mit csinál jól és mit rosszul.

A visszajelzések megszerzése létfontosságú, mivel lehetővé teszi, hogy megtudja, hol kell javítani az ügyfelek elégedettsége érdekében. Ha panaszok merülnek fel a késedelmes, sérült vagy hiányzó kézbesítéssel kapcsolatban, az egyértelmű jele annak, hogy változtatnia kell a jobb, zavartalan flottaszolgáltatás érdekében.

Kapcsolódó cikkek

LEMFÖRDER TERMÉK PORTFOLIÓ

Ünnepi nyitvatartás – 2025 HÚSVÉT

Jöhetnek a napelemes kamionok?

Az ÉN Inter Cars-om: Eger – Interjú Pajtók Lászlóval

Mann-Filter szűrők