A megállapodás szerint időben történő hatékonyan elvégzett szállítás, szállítmányozás eredménye az elégedett ügyfél. Kövesse ezeket a tanácsokat annak érdekében, hogy flottaszolgáltatása zavartalan maradjon ügyfelei számára.
A késedelmes szállítás a rossz állapotban érkező áruk következménye az elégedetlen ügyfél. Az ügyfelek elégedettségét garantáló szolgáltatási szint biztosítása elengedhetetlen ahhoz, hogy továbbra is együttműködjenek az Ön vállalkozásával.
Az áruk időben, a kívánt állapotban történő kiszállítása és a teherautók menetrend szerinti érkezésének biztosítása számos külső akadály leküzdését jelenti a zavartalan flotta létrehozása érdekében. Amikor Ön egy ilyen felelős pozícióban van, létfontosságú, hogy mindent megtegyen annak érdekében, hogy a lehető leghatékonyabb, legidőszerűbb és megbízhatóbb működéssel megfeleljen ügyfelei elvárásainak.
A gördülékeny kiszolgálás fontossága
Egy teljesen működőképes flottának rendszeres, folyamatos szolgáltatást kell nyújtania, hogy az ügyfelek, a járművezetők és az érdekelt felek elégedettek legyenek. Flottáját azonban számos belső és külső tényező megzavarhatja, például:
Ezek a tényezők nem csak flottamenedzserek életét nehezítik meg, hanem jelentős hatással lehetnek az ügyfelek elégedettségére. Minden vállalkozásnak az ügyfelei jelentik a hajtóerőt a vállalat szolgáltatásainak javítására, de a késedelmes vagy sérült szállítások rossz fényt vetnek a vállalatra, így szélsőséges esetben akár ügyfélvesztés is lehet az eredmény.
Ugyanakkor az elégedett ügyfél, aki az elvárt szolgáltatást kapja, minden valószínűség szerint továbbra is az Ön ügyfele marad, esetleg növeli a rendeléseit, és ajánlja Önt más potenciális ügyfeleknek. Az elégedettségükre való összpontosítás a flottakezelés központi tétele kell, hogy legyen. Tegyen meg mindent a belső tényezők kiküszöbölése érdekében, és tegyen megelőző intézkedéseket a külső tényezők hatásának csökkentése érdekében, hogy a flotta a lehető leghatékonyabban, zavartalanul működjön, amivel az ügyfelek természetesen elégedettek lehetnek.
Legjobb tippek a zavartalan flottához
Ha a folyamatos szolgáltatás biztosításáról van szó – a felkészülés, a képzés, a szoftverek és a modern technológia alkalmazása egyaránt segítheti a teljesítést.
Csökkentse a jármű állásidejét
Az egyik legnagyobb probléma, amely negatívan befolyásolhatja a szolgáltatás minőségét, a járművek nem tervezett állásideje. Az Ön járművei kulcsfontosságú láncszemei az ellátási láncoknak, biztosítva, hogy a szállítások időben és a várt időpontban történjenek. Egy teherautó kiesése költséges lehet – átlagosan napi 900 euró.
Flottamenedzserként számos dolgot tehet a flottája üzemidejének növelése és az ügyfelek elégedettségének megőrzése érdekében:
Végezzen rendszeres járműkarbantartást. Ütemezzen be időszakonként jármű ellenőrzéseket, szerviz időpontokat, hogy biztosítsa teherautói optimális állapotát és megelőzze az előre nem látható meghibásodásokat.
Telepítsen fejlett vezetőtámogató rendszereket. Használja az ADAS-t (Advanced Driver Assistance Systems) a flottája és a járművezetők védelmére, mint például az OnGuardMAX™. Ez szükség esetén vészfékezést biztosít, segítve a vezetőket, hogy csökkentsék az ütközéseket, így a váratlan járműleállások esélyét.
Monitor flottakezelő szoftverrel. Intelligens megoldásokkal – mint például a TX-DIAGNOSTIX – fogadhat adatokat flottájából, amely figyeli teherautóit, jelzi a hibákat és megoldásokat javasol. Előzetesen intézkedhet a problémák korábban történő megoldása érdekében, mielőtt azok eszkalálódnának, és a járműnek nem kell hosszabb ideig kiállnia a forgalomból.
Növelje a biztonságot
Fontos, hogy megvédje rakományát, mivel az ellopott vagy sérült tárgyak befolyásolhatják az eredményt, késleltethetik a jövőbeli szállításokat és negatívan befolyásolhatják az ügyfélkapcsolatokat. A kutatások kimutatták, hogy flottánként átlagosan évi 235 000 eurós veszteség a rakománybűnözés miatt, ami jól mutatja, hogy ez milyen pénzügyi fenyegetést jelent a flották számára.
Fontolja meg mind a mechanikus, mind az elektronikus biztonsági megoldásokat, mint például az OptiLock™, amelyek segítenek megvédeni a rakományt a bűnözőktől. A manuálisan rögzíthető és távvezérelhető zárak utólagos felszerelésével hatékonyabban előzhető meg a betörés. A vezetőkből álló csapat képzése a bevált gyakorlatok követésére, például a jármű ellenőrzésen való átesése, amikor szünetet tartanak vagy elhagyják a járművet, szintén biztosíthatja a teherautók és a pótkocsikban lévő rakomány biztonságos rögzítését.
Az is létfontosságú, hogy a kommunikációs csatornákat nyitva tartsák az ügyfelekkel, ha rendkívüli esemény pl. lopás történik. Azonnal tájékoztassa őket, hogy átláthatóak legyenek, adjanak információt a késedelemről, hogy megpróbálják fenntartani ezt a rendkívül fontos bizalmat.
Találja meg az optimális útvonalakat
Az optimális útvonalak kijelölése nemcsak üzemanyagköltségeket takarítanak meg, és csökkentik a flotta környezetre gyakorolt hatását, hanem biztosítják a rakomány időben történő kézbesítését is – ezzel az ügyfelek elégedettségét. Azzal, hogy azonosítja azokat az utakat, amelyek a teherautókat a leggyorsabban eljuttatják A-ból B-be, elkerülheti a forgalom, balesetek, útmunkák és rossz időjárás okozta késéseket.
A flottakezelő szoftver, például a TX-CONNECT alkalmazása, amely a fedélzeti számítógéphez kapcsolódik, segíthet hatékonyan kommunikálni a járművezetőkkel, miközben úton vannak, és tájékoztathatja őket a helyes útvonalakról bármilyen előre nem látható késés esetén…
Dolgozzon a legjobb sofőrökkel
A flotta megszakítás nélküli teljesítményének biztosítása nem csak a járművekről szól, hanem a jármű vezetőiről is. Az olyan intelligens szoftverek, mint a TX-ECO, naprakész statisztikákkal szolgálhatnak a sofőrök vezetési stílusának gazdasági és ökológiai vonatkozásairól, a teherautók telematikáját használva.
Ez tájékoztatja Önt a leghatékonyabb és legmegbízhatóbb sofőrjeiről, akiket aztán a legnagyobb kihívást jelentő szállításokhoz és/vagy fontos ügyfelekhez rendelhet. Azt is megmutatja, hogy mely vezetőknek van szükségük képzésre, akár üzemanyag-hatékony vezetés, akár a teherautó és a pótkocsi biztonságának maximalizálása érdekében.
A járművezetők az ügyfelekkel is közvetlenül érintkeznek, ezért elengedhetetlen, hogy ennek megfelelően járjanak el, mivel az Ön vállalkozását képviselik. A TopDriver képzés egy „Szolgáltatók és arculat (image) hordozó” modult kínál, amely képezi a sofőrjeit, hogy ők is a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsák.
Mérje meg az ügyfelek elégedettségét
A WABCO szoftver segíthet az ügyfelek elégedettségi szintjének felmérésében. Ezen túlmenően, hatékony betekintést nyerhet az ügyfelek közvetlen visszajelzésébe. Kérdezze meg ügyfeleit, hogy megtudja, mit csinál jól és mit rosszul.
A visszajelzések megszerzése létfontosságú, mivel lehetővé teszi, hogy megtudja, hol kell javítani az ügyfelek elégedettsége érdekében. Ha panaszok merülnek fel a késedelmes, sérült vagy hiányzó kézbesítéssel kapcsolatban, az egyértelmű jele annak, hogy változtatnia kell a jobb, zavartalan flottaszolgáltatás érdekében.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!