Designwerk: Svájci svédek

Tehergépjármű
2023.03.16.

Ötletgyárnak titulálja magát a helvét cég, amely a Volvo-csoport „rendes” villanykínálatával le nem fedett szegmensek meghódítását tűzte ki célul. Elektromos nehézvontatóért autószállítóért vagy öttengelyes betonkeverőért hozzájuk érdemes becsöngetni.

Szinte véletlennek köszönhető a találkozás. Egy generációs regionális teherabroncs bemutatóján feltűnt a Volvo FH vontató orráról hiányzó jellegzetes vasembléma. Aztán a bemutató során nemcsak könnyedén legyorsulta az ránézésre szinte megszólalásig hasonlító (dízelmotoros) testvérét, annál közel egy szerelvényhosszal rövidebb távolságon fékezett ismét álló helyzetbe.

 

A svájci cégbe tavaly tavasszal vásárolta be magát a svéd csoport – a szűkszavúan rövid sajtóközlemény azt vetítette előre, hogy a beruházás nem befolyásolja majd jelentősen a konszern pénzügyi eredményeit. Amennyire jelentéktelennek tűnhet ez alapján ez a lépés, annyira nagy a potenciál mögötte. Ugyanis teljesen önállóan, a göteborgiaktól fejlesztettek ki egy saját villanyhajtást, amely több érdekes előnnyel is bír. Egyetlen fix lassítóáttétellel dolgozik, míg a gyári elektromosok kénytelenek végig várni a 12 fokozatú I-Shift váltásait. Az erőfolyam meg nem szakítása eredményezi a már említett gyorsulási és lassulási előnyt. Ráadásul a cég képviselőjének elmondása szerint emiatt ideális körülmények esetén akár a felhasznált energia negyven százalékát is visszanyerhetik.

Akkumulátorkapacitásban és töltési teljesítményben is felülmúlják az északi rokonaikat. Talán legerősebb ütőkártyájuk, hogy a moduláris rendszerüket bármelyik sorozatgyártású Volvo teherautóba belehelyezik. Szó szerint ez is történik, a jármű a napvilágot a skandináv szerelősoron látja meg, csupán a hajtásláncot felejtik el beszerelni. Vagyis a működés, a kezelés mindig a Volvo alapos dizájnereinek és tervezőinek keze nyomán született rendszereken és interfészeken keresztül történik – a felhasználó valóban a gyári jármű élményét kapja.

A Volvo FM alvázra épített, Kassbohrer felépítményű autószállítóba is négy akkucsomagot szereltek. Normál üzemben 22 kilowattos váltakozó árammal, az éjszakai pihenője során töltik fel, így napi 450 kilométert teljesít. Ennél hosszabb feladat esetén 350 kilowattos egyenárammal két óránál rövidebb idő alatt tornázható 80 százalékra a töltöttsége. Jövőre pedig 2,4 megawattos töltés lehetősége jelenik meg a Designwerk kínálatában.

A Designwerk megoldásainak igazi szépsége, hogy kis túlzással megvalósítják a „csatlakoztasd és használhatod” filozófiáját. Remekül kihasználják a teherautók alvázas felépítéséből származó előnyöket, a gyári alapjármű minden jellemzőjét megőrizve egyszerűen és egyedi módon zöldítik be a teherautókat.

Forrás: rollingtons.hu

Szerző: Schermann Sándor

Dátum: 2023.03.16.

Kapcsolódó cikkek

LEMFÖRDER TERMÉK PORTFOLIÓ

Ünnepi nyitvatartás – 2025 HÚSVÉT

Jöhetnek a napelemes kamionok?

Az ÉN Inter Cars-om: Eger – Interjú Pajtók Lászlóval

Mann-Filter szűrők