Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: VW Transporter T6.
Szimptóma:Durva alapjárat/Motor leáll
Jármű pontos típusa: Volkswagen, modell: Transporter T6, Motorkód: CXFA/CXHA/CXGA/CXGB/CXGC/CXHB, Évjárat: 2015 – 2019.
Kommentár:
A motor egyenlétlenül működik a melegítési fázisban/a motor leállása hidegindítás után.
Terápiás kondíciók:
Ha a fent említett járművek motorja leáll az indítás után, vagy hidegen nem működik egyenletesen, akkor a szívórész szivárgása lehet az oka. Különféle hibakódok lehetnek a vezérlőegységben tárolt helytelen légáramlással kapcsolatban. A motorellenőrző MIL lámpa kigyulladhat.
Terápia:
Különös figyelmet kell fordítani a légtömeg-érzékelő és a légszűrő közötti kapcsolatra. Előfordulhat, hogy a tömítőgyűrű sérült vagy nem megfelelően van felszerelve.
Ennek orvoslásához válassza le a csatlakozást, és ellenőrizze, hogy a tömítőgyűrű megfelelően van-e felszerelve. Lehet, hogy ki kell cserélni.
Egyes esetekben előfordulhat, hogy a tömítőgyűrű teljesen hiányzik. A korábbi karbantartási vagy javítási munkák során feledésbe merült.
Forrás: hella.com