A 2,1 millió dolláros Nevera gyorsabb olyan riválisoknál, mint a Pininfarina Battista, az Aspark Owl és a Tesla Model S Plaid.
A sebességrekord kísérletéhez a Neverát a végsebesség üzemmódba állították, és olyan aerodinamikai profilt hoztak létre, amely egyensúlyban tartja a légellenállást és a leszorítóerőt, így biztosítva a stabilitást nagy sebességnél.
A Rimac közölte, hogy a 2,1 millió dolláros Nevera a világ leggyorsabb, teljesen elektromos szériaautója.
A kétüléses hiperautó végsebessége 412 km/h volt október 23-án a németországi Papenburgban, az ATP Automotive Testing pályán – áll Rimac közleményében. A Rimac erőfeszítése izgalmas fordulat az elektromos autók világában, amelyet a fogyasztók valóban megvásárolhatnak. A Nevera gyorsabb volt, mint más elektromos kategóriájában hasonló járművek végsebessége, mint például a Pininfarina Battista 347 km/h-nál és az Aspark Owl 398 km/h-nál; egy módosított Tesla Model S Plaid tavaly nyáron elérte a 345 km/h sebességet.
A Nevera rekord elektromos teljesítménye azonban nem veri meg a belső égésű motoros autók csúcssebesség-rekordját, amelyet jelenleg a Bugatti Chiron Super Sport 300+ tart, amely 2019-ben elérte a 486 km/h sebességet.
A Koenigsegg és az SSC Tuatara a Neveránál nagyobb végsebességű sorozatgyártású autókat is gyárt. Összehasonlításképpen: a tipikus Forma-1-es versenyautó nagyjából 352 km/h végsebességet ér el. Miro Zrnčević, a Rimac vezető teszt- és fejlesztőpilótája a maximumot hozta ki az 1914 lóerős hiperautóból.
„A Neverát vezetem, amióta először kigurult az aszfaltra, és látni azt a tökéletesre csiszolt autót, igazán érzelmes pillanat”
– mondta a közleményben, hozzátéve, hogy a 412 km/h a hangsebesség egyharmada.
„A legfontosabb dolog, amit a végsebesség-kísérlet során megtanultam, az az, hogy az autó mennyire jól komponált és stabil volt”
– mondta Zrnčević.
A Nevera négymotoros, teljesen elektromos hajtáslánccal működik, 1725 font láb nyomatékkal, amely minden kerékhez külön állítható. Hat hajtásmód tovább optimalizálja a gázreakciót és a felfüggesztés merevségét; drift módot és indításvezérlést is tartalmaz.
A cég szerint az autó egy töltéssel 480 km-t tud megtenni, de természetesen ez a távolság jelentősen csökken, ahogy magasabb sebességgel közlekedik a jármű.
Az értékesítésre szánt autók végsebessége 350 km/h-ra van korlátozva, de a Rimac csapatának támogatásával és ellenőrzött körülmények között, megfelelő gumiabroncsokkal és óvintézkedésekkel 412 km/h-ra is hangolhatóak – mondta a szóvivő.
A Rimac a Rimac Grouphoz tartozik, amely egy ernyőcég, amely a Bugatti Rimac 55 százalékát és a Rimac Technology 100 százalékát birtokolja. Ez egy nagy teljesítményű akkumulátorrendszereket forgalmazó cég, amely 1000 embert foglalkoztat a horvátországi Zágráb külvárosában, ahol a Neverast gyártják.
Érdekesség, hogy az év elején Nico Rosberg Forma-1-es pilóta volt az első vásárló, aki Neverát kapott.
Adataim megadásával hozzájárulok azok Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint hírlevél küldése céljából történő kezeléséhez.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.