A termék megfelel a kadmiumra, a krómra, az ólomra, a higanyra és az azbesztre vonatkozó előírások követelményeinek.
A termék megfelel az összes „A” szintű fémre, valamint a rézre vonatkozó követelményeknek, tartalmuk 5 tömegszázalék alá csökkentve.
Ez a termék megfelel a „Zéró-réz” követelménynek, súlyának kevesebb, mint 0,5% -a réz.
A BERAL® fékbetétek rézmentesekk lettek. Az első gyártók között kínálunk rézmentes fékbetéteket a haszongépjármûvek számára. Ezek a rézmentes fékbetétek elérték az N-levél jelölést, jelezve, hogy kevesebb, mint 0,5% rezet tartalmaznak. Az N-levél jelzés haszongépjárműveinkbe történő bevezetésével elértük a legjobb technológiákat és összhangban vagyunk a legszigorúbb környezeti előírásokkal. Mint ilyen, a BERAL megfelel mind az Egyesült Államok törvényeinek, mely szerint 2021 januárjától B szintre van szükség (kevesebb mint 5% réz), és 2025 januárjától N szintre van szükség. (kevesebb, mint 0,5% réz)
Gyorsan megtalálhatja a rézmentes fékbetéteket
- Vizsgálja meg a dobozban az N-levél jelölést
- Keresse meg az N21 jelölést a fékbetéten
- Olvassa el a termék specifikációit a TecDoc oldalon
A személyautó szegmensben a Daimler volt a kezdeményező, és 2015-ben a Mercedes-Benz C-osztályban alacsony réztartalmú vagy rézmentes súrlódási megoldást alkalmazott. A Federal-Mogul az egyik első fékrendszergyártó, mely a gépjárműgyártóknak ilyen fékbetéteket kínált. A Daimler példáját az Audi követte: az új A4-esekbe egy ideje már ilyen fékbetéteket szerelnek be Ingolstadtban. Később a Federal Mogul szintén első gyártók között már a haszongépjárművek, illetőleg 2021-től a haszongépjármű alkatrész pótpiac számára is rézmentes fékbetéteket kínál.
A réz a fékbetétek egyik kulcsfontosságú alkotóeleme, amivel segíthet növelni a fékek tartósságát, csökkenteni a zajszintet és a fékek remegését, mely a kormányon és a felfüggesztésen keresztül érezhető fékezéskor, továbbá az üzemi hőmérsékletek széles tartományában hozzájárul a súrlódási stabilitáshoz. Az NAO néven ismert, azbesztmentes, szerves összetételű, illetve az Európában, Ázsiában és Észak-Amerikában használt alacsony acéltartalmú fékbetétekben a réz a fékbetét tömegének 5-20 százalékát tette ki.
Az USA egyes államainak jogszabályai a réz felhasználásának fokozatos megszüntetését írják elő a fékbetétekben annak negatív környezeti hatása miatt (úgy tűnik, hogy a réz kihathat a víz oxigénszintjére). A réztartalom a fékbetét össztömegének kevesebb mint 5 százalékára lett korlátozva (2021-ig), amelyet fokozatosan 0,5 százalék alá kell majd csökkenteni (2025-re). Az új jogszabályoknak való megfeleléshez az autógyártók napjainkban a fékrendszereikben alkalmazott megoldásokat igyekeznek továbbfejleszteni a kisebb réztartalom kompenzálására. Ezzel az új megoldások, mint például a BERAL jelentik majd az új sztenderdet a jövő összes haszongépjárműve számára a világpiacon. A Federal-Mogul képviselői egy sajtótájékoztatón elmondták, hogy hamarosan az összes fékbetétet ilyen rézmentesre cserélik. Erre kötelezettségük is van.
A jogszabály, mely a fékbetétgyártók számára előírja a réz használatának megszüntetését termékeikben, globális szinten 2025-ben lép hatályba. Az alternatív fékbetét-összetételek és súrlódási anyagok terén szerzett sokéves tapasztalatának köszönhetően a Federal-Mogul előre látta a globális piac jövőbeli igényeit. A legnevesebb gépjárműgyártók közül sokan számítanak a Federal-Mogulra abban, hogy autóikat ilyen új fékbetétekkel szerelje fel.
A réz hasznos és sokoldalú anyag, mely nem helyettesíthető egyszerűen, egyetlen anyaggal. A Federal-Mogul öt évet töltött alternatívák tanulmányozásával és tesztelésével, olyan technológiákat alkalmazva, melyek biztosítják az elvárt jellemzőket, a teljesítmény terén kötött kompromisszumok nélkül. Az eddig talált legjobb receptúra 30 különböző anyagot tartalmaz. A rézmentes termékcsalád többféle fémszulfidot, ásványi anyagot, kopóanyagot, rostot, kerámiarészecskét és bizonyos grafittípusokat használ a rezet tartalmazó fékbetétekkel azonos kopási és súrlódási jellemzők eléréséhez. Kutatási tevékenységének sikere a világ első számú vállalatává tette a Federal-Mogult az alacsony réztartalmú és rézmentes súrlódási anyagok terén.
Az alacsony réztartalmú és rézmentes fékbetéteket egy tribológiai ujjlenyomat-készítő folyamat alkalmazásával fejlesztették, mely lehetővé teszi olyan alternatív anyagok azonosítását, melyek a hagyományos, réztartalmú fékbetétekkel azonos teljesítményt biztosítanak a fékezés, zajszint, rezgés, tartósság és szállóporképzés (fékpor) terén.
A termék tervezése és fejlesztése a Federal-Mogul több műszaki központjában zajlik Európában, az USA-ban és Ázsiában.
Forrás: Federal Mogul; https://autopro.hu