Növelje járműve kontrollját a Haldex elektronikus fékrendszerrel (EBS)
A modern haszongépjárművek világában az elektronikus fékrendszer (EBS) megbízhatóságának jelentőségét nem lehet eléggé hangsúlyozni. Az iparág egyik vezetőjeként a Haldex büszkén mutatja be EBS technológiáját, amely új mércét állít a precíz fékezés és a járműirányítás terén. A Haldex EBS a fékrendszerek jövője. Ez a rendszer túlmutat a hagyományos fékezésen: egy kifinomult, intelligens megoldás, amely a biztonságot, az irányíthatóságot és a hatékonyságot emeli új szintre a haszongépjárművek számára, páratlan rendszerszabályozással.
Az EBS középpontjában a rendszer olyan szintű irányítása áll, amely lehetővé teszi a sofőrök számára a rendkívül pontos fékezést. Az elektronika nagy precizitással vezérli a fékezési folyamatot. A Haldex EBS-sel minden egyes fékezés jól megkomponált működés, amely egyszerre növeli a biztonságot és a jármű élettartamát. A rendszer sikerének titka az elektronikák zökkenőmentes integrációjában rejlik. Az EBS fejlett érzékelőket és algoritmusokat használ a jármű különböző paramétereinek valós idejű figyelésére. Legyen szó sebességváltozásról, terhelésről vagy útviszonyokról, az EBS azonnal alkalmazkodik, így biztosítva az optimális fékteljesítményt.
Teljes irányítás minden körülmények között. Legyen szó csúszós útról vagy meredek lejtőről, a Haldex EBS mindig gondoskodik róla, hogy a sofőr kezében maradjon az irányítás. A rendszer azon képessége, hogy a fékerőt a különböző helyzetekhez igazítsa, különösen vonzóvá teszi a haszongépjármű-tulajdonosok számára. Az eredmény: nagyobb biztonság, jobb stabilitás, valamint kisebb kopás és igénybevétel a fékalkatrészeken.
Karbantartás és teljesítmény. Az EBS nemcsak a teljesítményről szól, hanem a praktikusságról is. Az elektronikus felügyelet valós idejű visszajelzést ad a fékrendszer állapotáról, így a karbantartás előre tervezhetővé válik, és csökken az állásidő. A Haldex EBS nem egyszerűen elektronikus fékrendszer: globális megközelítést kínál, amely zökkenőmentesen integrálódik más járműrendszerekkel. Ilyenek például az ABS, a kipörgésgátló és a menetstabilizáló rendszerek, amelyek mind összhangban működnek a biztonság és megbízhatóság érdekében.
Idővel az elektronikus fékrendszerek funkciói új alrendszerekkel és kiegészítő megoldásokkal bővültek. A pótkocsi-emelő tengelyektől, fékkopás-érzékelőktől, Reset-to-Ride funkciótól és Soft Docking megoldástól kezdve egészen a Fleet+, guminyomás-ellenőrzésig – minden EBS generáció képes számos rendszer integrálására. Így a Haldex figyelembe veszi a gyorsan növekvő számú, széles körű rendszert, amelyek az EBS-sel kommunikálnak.
Összegzésként: a Haldex elektronikus fékrendszere (EBS) bizonyítja a vállalat elkötelezettségét a biztonság és az innováció iránt a haszongépjármű-iparban. Pontossága, az elektronikák zökkenőmentes integrációja és az alkalmazkodóképessége különféle körülmények között a legjobb választássá teszi mindazok számára, akik az optimális irányítást és fékteljesítményt keresik. Tapasztald meg a fékrendszerek jövőjét a Haldex EBS-sel!
EB+ 4.0
A legújabb pótkocsi fékrendszer, amely új moduláris megközelítést kínál
Az EB+ 4.0 egy új, globális elektronikus pótkocsi fékrendszer, amely számos alkalmazást és piacot lefed. Újonnan kifejlesztett pótkocsi fékplatform, új típusú jóváhagyással. Az újonnan kifejlesztett EB+ 4.0 pótkocsi fékplatform moduláris tervezési stratégiát alkalmaz, ahol több különálló funkcionális modul konfigurálható egy, a kívánt funkcionális körrel rendelkező rendszerré.
Például az EB+ 4.0 felszerelhető Safe Parking+ és Vészhelyzeti felülbírálás funkcióval. A rugóerő-tárolós fékvezérlő modul EBS egységbe való integrálása optimalizálja az áramlási teljesítményt és lehetővé teszi a rugóerő-tárolós fék gyors behúzását. Az új platform legtöbb alkatrészéhez mérnöki minőségű műanyagot használnak. Ez súlyelőnyt biztosít a végfelhasználónak, és hozzájárul a kisebb CO2-lábnyomhoz. Az EB+ 4.0 moduláris kialakítása a rendszer szervizelhetőségét is javítja azáltal, hogy lehetőséget kínál a modulok cseréjére vagy utólagos beszerelésére, amikor bizonyos piacokon igény merül fel.
Az EB+ 4.0 rendszer a fékpedálról érkező elektromos jelekre reagálva működteti vagy oldja a fékeket, amelyek mágnesszelepek segítségével modulálják a légnyomást egy zárt sűrített levegős rendszerben, amely a tengelyre szerelt fékaktuátorokhoz van csatlakoztatva. Ez a kialakítás megmarad az üzemi fékek esetében is. Az egység új moduláris kialakítása azonban további funkciókat kínál, valamint megkönnyíti a hardver és szoftver testreszabását. Az új opcionális szelepcsoportnak köszönhetően az elektronikus vezérlés először terjed ki a dupla membrános fékaktuátor rögzítőfék (rugóerő-tárolós) oldalára. Korábban a piros Suzie tekercs teherautó és pótkocsi közé csatlakoztatása automatikusan kioldotta a rögzítőféket, ha a rögzítő- és tolatószelep piros gombja nem volt aktiválva. Most a rendszer további vezérlést biztosít a folyamathoz az EBS ECU-n (elektronikus vezérlőegység) és egy extra mágnesszelepen keresztül. Az EB+ 4.0 támogatja a jármű 12 V-os és 24 V-os feszültségellátását, így alkalmassá teszi a globális piacok ügyfelei számára.
Négy különböző változatban kapható: egy alap EBS két modulátorral és két kerékfordulatszám-érzékelővel, vészfék-felülbírálás nélkül; egy alap EBS vészfék-felülbírálással; egy prémium EBS két további elektromos interfésszel, amely nyolc érzékelőre és négy modulátorra bővíthető; valamint egy kiegészítő modulátor, amely nagyobb rendszerek leképezésére szolgál. Alapfelszereltségként az EBS+ 4.0 2S/2M konfigurációban kapható, amely alkalmas háromtengelyes félpótkocsikra való felszerelésre.
Főbb előnyök:
EB+ Gen3
Optimalizált biztonság minden típusú pótkocsihoz
Az EB+ Gen3 rendszer elektropneumatikusan szabályozza a pótkocsi fékeit teljes-, fél- és középtengelyes pótkocsik esetén, beépített elektronikus terhelésérzékelő és blokkolásgátló funkciókkal. Biztosítja a szükséges alkatrészeket ahhoz, hogy kompatibilis legyen mind az elektronikusan és pneumatikusan jelző, mind a csak pneumatikusan jelző vontatójárművel.
A pótkocsi emelhető tengelyeitől, a fékkopás-érzékelőktől, a Reset-to-Ride funkciótól és a Soft Dockingtól kezdve a Fleet+-on, a gumiabroncsnyomás-figyelésen és az Info Pointon át a harmadik generációs EB+ lényegesen több rendszer integrálására képes, mint korábban. Ily módon az EB+ Gen3 figyelembe veszi az EBS-szel kommunikáló, széleskörű rendszerek gyorsan növekvő számát.
Főbb előnyök:
Forrás: https://www.haldex.com/en/europe/brands/haldex/ebs/