Friedrichshafen, Németország. A ZF Haszonjármű-megoldások (CVS) részlege és a Volta Trucks, a vezető és nagy teljesítményű, teljesen elektromos haszongépjárművek gyártója és szolgáltatója bejelentette, hogy hosszú távú megállapodást köt a teljesen elektromos Volta Zero néhány alapvető rendszerére és alkatrészére.
„Különösen agilis, új teherautó-gyártóknak, mint például a Volta Trucks, erős partnerekre van szükségük beszállítói bázisukban, amelyek kulcsrakész megoldások, valamint kapcsolódó alkalmazástervezési és tesztelési támogatás révén segítenek csökkenteni a K+F költségeit és lerövidíteni a piacra jutás idejét. A haszongépjárműipar legszélesebb termékportfóliójával, amely a kialakult és innovatív megoldások kedvező keverékét kínálja, a ZF jó helyzetben van ahhoz, hogy elkísérje a haszongépjármű-gyártókat a villamosítás, az automatizálás és a digitalizáció növekvő szintje felé vezető úton. Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen innovatív márkával, például a Volta Trucks-szal együttműködve támogathatjuk az iparág zéró károsanyag-kibocsátás és balesetmentesség felé történő átalakulását”
– mondta Dr. Peter Laier, a ZF haszonjármű-megoldások részlegéért felelős igazgatósági tagja.
Ellie Pittson, a Volta Trucks beszerzési igazgatója elmondta;
„Mint egy teljesen elektromos gyártó, aki az iparágat meghatározó ütemben hoz forgalomba egy járművet, sikerünk létfontosságú része lesz a megbízható autóipari beszállítókkal, például a ZF-vel való együttműködés. A Volta Trucks és a ZF közös elkötelezettséget mutat a klímavédelem és a fenntarthatóság iránt, és a következő generációs mobilitás terén élen jár, ami miatt ez a kapcsolat nagyon fontos a Volta Trucks számára.”
Alváz és biztonsági technológiák a Volta szívében
A Volta Zero-ba szerelt ZF technológiákat kifejezetten haszonjárművekhez tervezték és konfigurálták, és a kulcsrendszerek részét képezik. E rendszerek közé tartozik az OnGuard ACTIVE fejlett vészfékező rendszer (AEBS), az elektronikus fékrendszer (EBS), beleértve a fékpedáldobozt, az ESCsmart elektronikus menetstabilizáló (ESC) és az OnHand elektropneumatikus kézifék (EPH). Az OnLaneALERT sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS), amely fokozza a biztonságot és segít megelőzni a nem szándékos sávelhagyást, szintén a ZF-től származik, valamint a kormányrendszer alkatrészei, beleértve a kormányoszlopot és a kormányművet. Ezenkívül a ZF Volta Zero-ba szerelt OptiRide elektronikusan vezérelt légrugós (ECAS) rendszere támogatja a napi járműműveleteket, beleértve a dokkolási és rakodási eljárásokat, az automatikus és kézi alvázmagasság-beállítások révén a vezető biztonsága, hatékonysága és kényelme érdekében.
Első tengely rendszer független felfüggesztéssel
Ezenkívül a Volta teljesen elektromos teherautóját a ZF innovatív tengelyrendszerével, független első felfüggesztéssel (IFS) szereli fel. Több ezer buszos alkalmazásban bevált, a ZF a közelmúltban ezt a tengelytechnológiát teherautó-alkalmazásokhoz is elérhetővé tette. A ZF IFS tengelyrendszere intelligens „kulcsrakész” megoldást kínál azon új autóipari ügyfelek számára, akik kiszervezik járműveik tengelyét. A gyártók villamosítási stratégiáinak felépítésének támogatására az IFS maximalizálja a helyet az elektromos alkatrészek és akkumulátorok számára.
Kompakt és optimalizált kialakításával támogatja az alacsony kabint a könnyű beszállás és a jobb látás érdekében. Az RL 82 ET IFS széles választéka változatos vezérlőkarokkal, lehetővé teszi a 2300 mm-től 2600 mm-ig terjedő szélességű és 8200 kg-os tengelyterhelésig terjedő járművek megtámasztását. A ZF RL 80 ET IFS is elérhető, hogy megfeleljen az észak-amerikai piac speciális járműszélességének és kerékméreteinek.
A ZF IFS megoldása erőteljesen ötvözi az optimális kormányzási viselkedést a fejlett menetkényelemmel. Az optimalizált rugózatlan tömeggel, a légrugós felfüggesztéssel és a ZF PCV lengéscsillapító technológiával az IFS tengelytechnológia segít megvédeni a tehergépjármű akkumulátorát és elektromos alkatrészeit. Magas szintű manőverezhetőséget tesz lehetővé, és a felszerelt abroncsoktól függően akár 56°-os kormányzási szög is lehetséges, ami jelentősen csökkenti a teherautó fordulási kör sugarát. A vezetésbiztonságot támogató IFS tengelyrendszer optimális sávtartást és kanyarstabilitást biztosít, miközben kiküszöböli a nem kívánt ütközéseket és a fékező kormányzást. A kiváló gördülési merevségnek köszönhetően a legtöbb alkalmazásban már nincs szükség a hagyományos keretes stabilizátor rúdra.
A ZF az első tengelyek fejlesztése és gyártása terén szerzett több mint három évtizedes tapasztalatra épít. Ennek megfelelően a ZF világszerte több mint 3800 jelentős tapasztalattal rendelkező futómű szakszervizzel rendelkezik.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!