Mi okozhatja ezt a problémát?
A turbófeltöltők tömítés technológiája
Az olajszivárgás jelenségének tisztázása érdekében kulcsfontosságú a turbó felépítésének megértése.
Ha a munkaasztalon lévő turbófeltöltőt olajjal töltenék fel, úgy, hogy az olajleeresztő nyílás lezárjuk, akkor nem kell meglepődni azon, hogy a központi házból mindkét oldalon, a kompresszor és a kipufogó oldalon is szivárog az olaj. A tömítési rendszer megfelelő működéséhez a turbófeltöltőnek működnie kell (forognia), hisz csak ekkor jön létre a kipufogógáz és a levegő nyomása. A rendszer megfelelő működése során ezek a nyomások mindig magasabbak, mint a központi házban lévő olajnyomás, amely 1 bar körüli érték.
Az óriási, 340 000 ford./perc körüli fordulatszám és a kipufogógázok akár 1050 Celsius fokos hőmérséklete miatt a tipikus O-gyűrűk nem használhatók a turbó belsejében. Ennek ellenére a tömítőrendszer felépítése meglehetősen egyszerű, mégis nagyon precíz. A fent említett nyomáskiegyenlítésen kívül a tengely mindkét oldalán más elemek is találhatók, amelyek a tömítőrendszer részét képezik. A gyűrűk, amelyek nyomással vannak meghúzva, amit a forró oldalon a kipufogógáz, míg a hideg oldalon a levegő nyomása tömíti, a turbó forgási sebességétől függően. Olajvezetők, a tengely speciálisan kialakított része a turbina oldalán, amely centrifugális erő hatására kifelé vezeti az olajat. A kompresszor oldali olajvezető pontosan ugyanígy működik, azonban a tengely felépítéséből adódóan ezen az oldalon ez egy külön elem.
Tünet vagy ok?
A tömítettség azt feltételezik, hogy a forgó alkatrészek egyikén sem sérült mechanikailag, pl. csapágyrendszer. Az olajszivárgás gyakran nem oka, hanem tünete a problémának. Ezért ez nem mindig jelenti azt, hogy a turbót javítani kell.

Olaj túlnyomás
Ha a motorban eltömődik a kartergáz szűrő ez magával hozhatja azt, hogy a kompresszor oldalra olaj kerül és azt vesszük észre, hogy olaj van az intercoolerben.
Ez esteben a turbó nem hibás, hisz csak továbbítja az olajat mely bekerül a töltő oldalra.
Ha a forgattyúsházban megnő a nyomás ez megakadályozhatja az olaj visszatérését a karterbe, illetve az olaj lefolyását a turbóból. Ez a fajta elváltozás okozhatja azt, hogy az olaj szivárogni kezd.
A nyomás növekedés a motor kopásából adódó jelenség melyet felújítással lehet orvosolni.

Ha a motor nem kopott akkor az alábbi okok idézhetnek még elő hasonló tünetet:
– Túl magas olajszint az olajteknőben
Nyomás változás
Az új motoroknál a rendszer minden eleme a helyén van és hibátlanul működik, a használatból adódóan ez változik. De abban az esetben, ha eltávolítják a DPF-et vagy a katalizátort (ami megtörténhet) akkor megváltozik a nyomás a kipufogó oldalon, ami magával hozza a turbina oldali olajszivárgást.
Az olajszivárgást okozhatják olyan alkatrészek amik a turbó körül találhatóak ,így nagyon fontos hogy teljes körű vizsgálat alá vegyük az egész motort mikor megállapítjuk a hiba okát.
A moto remo termékei elérhetőek az Inter Cars kínálatában is!
