Egy független, gépjármű tesztekkel foglalkozó cég (Millbrook), üzemanyag-fogyasztási teszteket végzett két Volvo FM440 Euro V-ös teherautóval, 75% -os terhelés mellett (kb. 32 000 kg), valamint két Iveco Eurocargo 75E16 EEV Euro V-ös tehergépkocsival, 50% -os terhelés mellett (kb. 6 200 kg). Ezeket a teszteket mind városi, mind országúti vezetési körülmények között elvégezték és gazdaságossági szempontok szerint vizsgálták az olajokat. Mindkét járműtípus esetén, az egyik járművet ásványolaj bázisú termékekkel, a másikat pedig teljesen szintetikus olajokkal töltötték fel, az alábbiak szerint:
– a motorba Mobil Delvac 1™ LE 5W-30, teljesen szintetikus motorolajat töltöttek,
– a hátsó tengelyeken, a differenciálművekbe a Mobilube 1™ SHC 75W-90 teljesen szintetikus hajtóműolaj került,
– a sebességváltókba, Mobilube 1™ SHC 75W-90 és Mobil Delvac 1™ Transmission Fluid V30 szintetikus hajtóműolajakat töltöttek, az Iveco, illetve a Volvo teherautók esetében.
A teszt során, már magának a motorolajnak a lecserélése Mobil Delvac 1 LE 5W-30-ra, elősegítette az átlagos üzemanyag-fogyasztás 1,8%-os csökkenését, egy SAE 15W-40 viszkozitású, ásványolaj alapú termékkel összehasonlítva. A Mobil Delvac 1 LE 5W-30 egy olyan korszerű nehéz tehergépjárművekhez kifejlesztett motorolaj, amely hosszútávon megfelel a legkorszerűbb haszongépjármű motorok műszaki követelményeinek, miközben jelentősen hozzájárul a fokozott üzemanyag-takarékosság eléréséhez.
A szintetikus termékek használatával statisztikailag is jelentős előnyök mutatók ki, az ásványolaj alapú termékek alkalmazásához képest. Az átlagos üzemanyag-fogyasztás csökkenése a teszt során, városi vezetési körülmények között, Volvo motorokban 2,0% volt, az Iveco motorokban pedig 1,7%, míg az autópályás vezetési körülmények mellett 2,9% megtakarítást mértek.
A tesztről készült videó az alábbi linken elérhető: