Német precizitás, extrém teherbírás
A Bosch által fejlesztett és gyártott HEF109 indítómotor nem egy átlagos alkatrész. Kifejezetten nagy összlökettérfogatú motorokhoz tervezték, legyen szó bányadömperekről vagy kombájnokról.
De mitől olyan különleges? A válasz a tesztelésben rejlik. Mielőtt ezek az indítómotorok forgalomba kerülnének, a karlsruhei tesztközpontban olyan „kiképzésen” esnek át, amit kevés alkatrész élne túl:
Ez a szigor biztosítja, hogy amikor Ön beépíti ezt az alkatrészt, az ügyfele elégedett lesz a tartóssággal.
Teljesítmény számokban
A HEF109 nemcsak tartós, de bivalyerős is. A 24 Voltos rendszerben, még hidegindítási körülmények között (-20 °C) is képes leadni akár 10 kilowatt névleges teljesítményt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy képes üzembiztosan beindítani akár 30 literes összlökettérfogatú dízelmotorokat is.
Tipp: Ha még ennél is nagyobb teljesítményre van szükség, a rendszer párhuzamosan is köthető (HEP109 változat), így akár három indítómotor dolgozhat egyszerre a hidegindítási igény kielégítésére.
Nemcsak gépekbe: Kórházak és az ipar védelme
Kevesen tudják, de ezek az indítómotorok a helyhez kötött energiaellátásban is kulcsszerepet játszanak. Kórházak áramfejlesztőiben vagy közüzemi hálózatok tartalékrendszereiben teljesítenek szolgálatot, ahol a gyors és biztos indulás szó szerint élet-halál kérdése lehet.
Jövőbiztos technológia: Hidrogén és Biogáz
A járműipar és az energetika átalakulóban van, és a Bosch ezzel a termékkel már a jövőre is felkészült. A HEF109 technológiája kompatibilis a jövő üzemanyagaival: