A FORVIA HELLA nemzetközi autóipari beszállító bővítette pótalkatrész kínálatát NOx szenzorokkal személyautókhoz, és immár közel 150 szenzort kínál világszerte teherautókhoz (24 volt) és személyautókhoz (12 volt). Ez a kínálat lefedi a főbb EU-s márkákat.
„Célunk, hogy folyamatosan bővítsük az összetett elektronikai portfóliónkat, hogy hatékonyan támogassuk a független műhelyeket a javítások során” – mondta Dr. Marcel Wiedmann, a HELLA független utángyártott alkatrészekért és műhelymegoldásokért felelős vezetője. „Használatra kész pótalkatrészeinkkel és a Hella Gutmann szolgáltatásaival zökkenőmentes javítási folyamatot garantálunk.”
A NOx szenzorok kulcsszerepet játszanak a modern dízeljárművek nitrogén-oxid kibocsátásának monitorozásában és csökkentésében, hogy megfeleljenek a szigorú Euro 5 és Euro 6 szabványoknak. Saját vezérlőegységgel rendelkeznek, amely CAN buszon keresztül kommunikál a motorvezérlő egységgel.
„A szenzor érzékeny a környezeti zavarokra. A javítás során a műhelyeknek nemcsak a megfelelő pótalkatrészre van szükségük, hanem a megfelelő szakértelemre is, mivel az új szenzorokat először be kell tanítani” – mondta Wiedmann.
A Hella Gutmann által kifejezetten személyautókhoz fejlesztett macsRemote szolgáltatás innovatív megoldást kínál a független műhelyek számára a távoli konfiguráláshoz, amely lehetővé teszi a szenzorok és járműelektronika gyors és hatékony távoli betanítását, kódolását és kalibrálását.
Ahhoz, hogy a NOx szenzorok megfelelően működjenek, a szoftvernek összehangoltan kell működnie a motorvezérlő egység szoftverével. Míg ez hagyományos rendszereknél többmárkás eszközzel lehetséges, a legújabb generációs járművek esetében a szenzor speciális kódolást igényel a gyártó által biztosított szoftverrel.
A „macsRemote hardverünkkel kapcsolatot tudunk létesíteni a járművel, és összekapcsoljuk az új szenzort a meglévő vezérlőegységgel” – magyarázta Jens Schubert, a Hella Gutmann Solutions kategóriamenedzsere.
A macsRemote szolgáltatás használatával a független műhelyek nemcsak hatékonyabban dolgozhatnak, hanem versenyképességüket is növelhetik a márkaspecifikus szervizekkel szemben. Például értékes időt takarítanak meg, és minimalizálják a biztosítási kockázatokat azáltal, hogy a szolgáltatásokat közvetlenül helyben nyújtják, így elkerülhetők a hosszú várakozási idők és a szállítási kockázatok az OE műhelyekbe.
Ennek eredményeként a bevétel nagy része a független műhelyben marad, az ügyfélhűség erősödik, és a munkafolyamatok hatékonysága is nő.
A pótalkatrészek és az innovatív távoli diagnosztikai technológia kombinálásával a HELLA hangsúlyozza úttörő szerepét a modern járműjavítási kihívások megoldásában, és értékes, gyakorlatközpontú támogatást nyújt a független műhelyek mindennapi munkájához.
Például a HELLA kiterjedt információkkal és javítási útmutatókkal is segít a HELLA TECH WORLD platformon keresztül, valamint egy külön erre a célra létrehozott támogatási forródróton keresztül is.
Forrás: www.hella.com