Jelenlegi Ford F-Max (2024/2025-ös változat)
2025 júniusában bemutatta a frissített Ford F-Max-ot, kiemelve az új motort, az áttervezett sebességváltót és az új kamerákat. És bár azóta mindössze három hónap telt el, az F-Max már nem a jelenlegi modell. A Ford Trucks most egy még újabb verziót mutatott be.
A hajtáslánc és a kilátás terén végrehajtott változtatások után a török mérnökök ezúttal a műszerfalra, a kezelőszervekre, a hálórészre és néhány kisebb kiegészítésre koncentráltak.
A Ford F-Max ma mutatkozott be (2025/2026-os változat):
Korábbi Ford Transcontinental:
Ennyit a bevezetésről, ideje rátérni a konkrétumokra. Kezdjük a külsővel, ahol megjelent egy új hűtőrács-borítás, amelyet mostantól alapértelmezés szerint a karosszéria színére fényeznek. Maga a hűtőrács egyszerű, vízszintes léceket kapott, ami a F-Max modell ősére, a híres Ford Transcontinentalra emlékeztethet, amely a ’70-es és ’80-as évek fordulóján volt ismert. A hűtőrács mögött egy új zsalus rendszer található, amely hideg időben gyorsítja a motor felmelegedését. Ezen kívül kívülről új, fekete első fényszóró-reflektorokat és új LED-es hátsó lámpákat is kapott az autó. A gyártó új tömítőelemekről is beszél, amelyek javítják a karosszéria aerodinamikáját.
A további változásokért be kell pillantanunk a belső térbe, ahol azonnal szembetűnő a műszerfal jelentős átalakításai. A klasszikus műszereket teljesen eltávolították, helyettük egy vízszintes képernyőt építettek be. Ez különböző virtuális kijelző elrendezéseket kínál, összekapcsolható a navigációs térképpel, valamint megjeleníti a diagnosztikai elemeket is, például az olaj állapotát.
Emellett eltűnt a hagyományos gyújtáskapcsoló és a kézi rögzítőfék karja is. Mindkét elemet elektronikus kapcsolók váltották fel, a rögzítőfék pedig automatikusan is működhet. Jobbra tekintve egy új multimédiás rendszer látható, egy valóban hatalmas, több mint 12 hüvelykes táblagéppel. Ez utóbbi szolgál a navigáció, a rádiólejátszó, a belső világítás, a jármű bonyolultabb beállításai, valamint a klímaberendezés vezérlésére. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Ford lemondott volna a fizikai kapcsolókról – ezek továbbra is megmaradtak, sőt, egy új, praktikus tekerőgomb-készletet is kialakítottak a klímaberendezéshez.
Ahogyan eddig is, a középső műszerfal alatt egy kis polc és fiókok találhatók. Ezen a polcon kapott helyet egy új elem: az indukciós töltő. Emellett a műszerfal alatt új világítótesteket szereltek fel, amelyek részei az új hangulat világítási rendszernek. Ez a rendszer kiterjed többek között a tető megemelt részére és a hálófülke elemeire is. A vezető hét különböző színből választhat, és szabályozhatja a fényerőt is.
Ahogyan eddig is, a középső műszerfal alatt egy kis polc és fiókok találhatók. Ezen a polcon kapott helyet egy új elem: az indukciós töltő. Emellett a műszerfal alatt új világítótesteket szereltek fel, amelyek részei az új hangulat világítási rendszernek. Ez a rendszer kiterjed többek között a tető megemelt részére és a hálófülke elemeire is. A vezető hét különböző színből választhat, és szabályozhatja a fényerőt is.
A felsorolt újdonságokat összekapcsolták azokkal a változtatásokkal, amelyeket 2025 első felében vezettek be a gyártás során. Itt tehát egy megerősített, 510 lóerős és 2600 Nm nyomatékú motorra, egy 16 fokozatú, túlfokozattal záródó sebességváltóra, valamint nagyon jellegzetes kamerákra kell gondolni. A felső tükröket helyettesítő lencsék az oldalsó ablakok alatt kaptak helyet, hogy természetesebb képet biztosítsanak a vezető számára, míg a kisebb tükröket sarokkamera váltotta fel.
Mikor jelenik meg a legújabb Ford F-Max az európai márkakereskedésekben, így Magyarországon is? Várható, hogy ez a következő néhány hónap kérdése lesz.