A ZF hivatalosan is bejelentette legújabb fejlesztését a féktechnológia területén: egy teljes körű Brake-by-Wire portfóliót, amely a jövő járműveihez készült. Az új rendszer célja, hogy a hagyományos hidraulikus fékrendszereket részben vagy teljesen elektronikus vezérlésű megoldásokkal váltsa fel, így nagyobb rugalmasságot és hatékonyságot biztosítson az autóipar számára.
Teljesen új megközelítés a fékezésben
A Brake-by-Wire technológia lényege, hogy a fékpedál és a féknyergek között nincs közvetlen mechanikus vagy hidraulikus kapcsolat. A fékparancsokat szenzorok érzékelik, majd elektronikus vezérlőegység továbbítja a jelet a fékmodulokhoz. Ez lehetővé teszi a:
Moduláris felépítés
A ZF új portfóliója többféle konfigurációban érhető el:
Ez a moduláris megközelítés lehetővé teszi, hogy a gyártók a különböző járműplatformok igényeihez igazítsák a rendszert – legyen szó belső égésű, hibrid vagy tisztán elektromos autókról.
A jövő autóiparához tervezve
A ZF szerint a Brake-by-Wire rendszerek különösen jól illeszkednek az önvezető funkciókhoz, mivel a digitális vezérlés könnyen integrálható más járműirányító rendszerekkel. Emellett a precíz fékvezérlés lehetővé teszi az energia-visszanyerés optimalizálását elektromos autóknál, ami javítja a hatótávot.
„A fékezés evolúciója egyértelműen az elektronikus megoldások irányába halad. A Brake-by-Wire rendszereinkkel a jövő mobilitásának minden igényét le tudjuk fedni” – nyilatkozta a ZF fejlesztési részlegének vezetője.