A versenypályán hihetetlen élményt nyújthat, amely lehetővé teszi a motorozás újabb rétegeinek felfedezését. A lehetőségek felfedezése – a tiéd és a motoré – biztosan sokáig megmarad az emlékezetedben. Ne feledd azonban, hogy a versenypálya megköveteli a gép és önmagunk megfelelő felkészítését (kondíció, ruházat, tudás stb.). Hiszen biztonságos és izgalmas élményt szeretnénk, nem pedig a sorsot kihívni magunk ellen.
Ez az útmutató a gyors vezetés kedvelőinek szem előtt tartásával készült.
Motorkerékpár felkészítése – mit érdemes ellenőrizni, mielőtt elindulsz a pályára?
Versenypályára készülve a legfontosabb a motorod műszaki állapota. Vonzza a katasztrófát egy elhanyagolt motorkerékpár, ami már régóta szervizre vár – a versenypályán, ahol mindenki mindent kiprésel a kétkerekűből, amit a gyártó adott, egy ilyen jármű veszélyt jelent Rád és a többi motorosra egyaránt. Ezért a motor versenypályára való felkészítése két csoportra osztható: mit kell tenned a pályázás előtt, és mit tehetsz a jobb eredmények érdekében.
Amit ellenőrizned kell, mielőtt elindulsz a versenypályára:
Motorkerékpár módosítások a sportos vezetés érdekében a versenypályán:
Ruházat, sisak és cipő a pályanapokra
Amikor versenypályára mész, az első dolog, amire gondolsz, a motorkerékpár előkészítése. Ez normális azoknál a sofőröknél, akik az első lépéseiket teszik meg ilyen létesítményekben, de nem érdemes megfeledkezni magadról – a megfelelő öltözék elengedhetetlen, ha biztonságban és kényelmesen szeretnéd élvezni a napot. Javasoljuk, hogy nézd át motoros ruhásszekrényed, és ellenőrizd, hogy van-e olyan sisak, kesztyű, cipő és ruházat, amely képes megbírkózni a kemény pályanap kihívásaival. A legjobb, ha egy egyrészes motoros overált és csúszkás cipőt veszel fel, aminek köszönhetően minden térdre ereszkedés gördülékenyen megy. A sisak is fontos – a legjobb, ha egy megbízható márka zárt sisakját választod, amely a legmagasabb szintű biztonságot nyújtó megoldásokkal van felszerelve. Minél könnyebb és aerodinamikusabb a sisak, annál jobb. Ezt a versenypályán tett sok kör után értékelni fogod.
Feltétlenül ismerkedj meg a versenypályán érvényes szabályokkal
Csakúgy, mint a közutakon, a biztonság a versenypályán is abszolút prioritás. A magas szinten tartás érdekében minden létesítménynek megvannak a saját előírásai, amelyeket minden járművezetőnek be kell tartania. Mielőtt elindulnál az első körre, feltétlenül ismerkedjen meg a zászlók színeinek jelentésével és a különféle gesztusokkal, amelyekkel a motorosok vezetés közben kommunikálnak egymással. A pályán a nap kötelező eleme a délelőtti eligazítás – ennek kihagyását nem javasoljuk. Végül is jó, ha minden járművezető ugyanazokkal az információkkal rendelkezik. Ez csökkenti a balesetek és egyéb veszélyes helyzetek számát, amelyek veszélyeztetik a résztvevők és a versenypálya személyzetének egészségét vagy életét.
Fizikai felkészülés – szükséges?
A versenypályán haladni nem azonos a közútival. Készül fel arra, hogy gyors, durva és megerőltető lesz – bár elsőre elsöprő lehet, néhány kör után már tartani akarod a jó tempót. De ehhez jó formában kell lenni. Tehát mielőtt kimennél a versenypályára, még ha csak szórakozásból is teszed, szánj egy kis időt az edzésre. A heti 2-3 alkalommal kerékpározás, konditerem vagy úszás jó formába hozhat a pálya kihívásaihoz.
Végül hűtsd le magad, mielőtt visszatérsz a közútra
Ha véget ért a pályanap, és itt az ideje hazamenni, ne feledd, hogy tempód és vezetési stílusod ne helyezd át a közutakra – teljesen mindegy, hogy motorral vagy autóval mész haza. Ezért javasoljuk, hogy tarts legalább fél órás szünetet és hagyd „lehűlni” magad. A pályán felpörögnek az érzelmek, hiszen az ilyen helyek pontosan erre valók, közúton azonban tartsd be az KRESZ-t. És ha még mindig sok energiád van, ez a legjobb ok arra, hogy visszatérj a versenypályára!
Adataim megadásával hozzájárulok azok Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint hírlevél küldése céljából történő kezeléséhez.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.