Autóipari beszállítóként az ElringKlinger ügyfelei megbízható partnerévé vált – szilárdan elkötelezett a mobilitás jövőjének alakítása mellett. 2019-ben ünnepeltük a kiváló motortömítések 140. évfordulóját. Minden erőfeszítést megteszünk, hogy az élen maradjunk, az ElringKlinger csoport 45 telephelyén, amit világszerte több mint 10 000 alkalmazottból álló elkötelezett munkaerő támogat.
Az alkalmazott tömítéstechnológiák fő mozgatórugói az emissziós szabványok. A legnyilvánvalóbb látni, hogy jelentős különbségek vannak hengerfejtömítések között. Míg az MX 13 Euro IV/V motor többrétegű acél hengerfejtömítéssel rendelkezik, az Euro VI motort kiváló fém elasztomer kialakítással kellett felszerelni. Az Euro IV/V motorok maximális sűrítési aránya 17,4:1, és maximálisan 1620 bar a befecskendezési nyomása. Összehasonlítva ezt az Euro VI motor 18,5:1 és 2500 bar befecskendezési nyomásával. Ezek a növekedések magasabb égési hőmérsékletet eredményeznek, és fontosabbak a hengerblokk és a hengerfej közötti tömítőrés-oszcillációk növekedésében. Ezenkívül a motorblokkot és a hengerfejet könnyebb, úgynevezett tömörített grafitvasból öntötték, ami jelentősen csökkenti az alkalmazandó hengerfejcsavar erőt.
Mindezt figyelembe véve új, a fémrétegű változatnál keményebb hengerfejtömítés kialakítására volt szükség. Az eredmény egy olyan technológia, amely páratlan a motortömítések világában.
Az Euro VI hengerfejtömítést fém elasztomer tömítésnek tervezték, ami azt jelenti, hogy a motorolaj és a hűtőfolyadék tömítése gumi fröccsöntött tömítőajkakon keresztül történik közvetlenül egy fém hordozón. Van két ilyen központi hordozó, amelyek mindegyike három hengerre terjed ki. Az égésterek tömítése a hordozólemezeken lévő dombornyomott peremekkel és egy további rozsdamentes acél tűzgyűrűvel történik, hogy megbirkózzanak a leírt magas kompressziós aránnyal.
A tömítés teljes hossza miatt az ElringKlingernek olyan konstrukciót kellett kitalálnia, amely leginkább egy kirakós játékként írható le, és amely egyedülálló a tömítésiparban. Nyolc különböző tömítőelem kombinálva alkotja a teljes tömítést, beleértve az oldalsó fémréteget a beépített tömítés alátámasztására.
További részletek a többi nagy teljesítményű dízelmotorról a www.elring.de oldalon találhatók, ahol a robbantott rajzok elérhetők az alkatrészek egyszerű kereséséhez és ingyenes letöltéséhez.
Forrás, további információ: https://www.elring.com/CELUM/10008/10019/Elring_brochure_MX13_RoW_EN.pdf
Adataim megadásával hozzájárulok azok Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint hírlevél küldése céljából történő kezeléséhez.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.