Kormányzás alkatrészek
A LEMFÖRDER teherautók és buszok kormányzás alkatrészei megfelelnek a magas minőségi követelményeknek: Kifizetődőek. Ennek az oka, hogy komplett megoldásokat és beszerelésre kész gyártói termékeket kínálunk, amelyek megkönnyítik a javítást és a cserét. Így a haszongépjárművek állásideje minimálisra csökkenthető. A LEMFÖRDER kormányzás alkatrészek az egyszerű karbantarthatóságnak, a kis tömegnek, az egyedi és helytakarékos kialakításnak, valamint a hosszú élettartamnak köszönhetően a teherautó- és autóbuszpiacon vezető termékek. Az pótalkatrész piacra készült termékek is az eredeti minőséget képviselik.
Tolórudak
A tolórúd feladata a kormányművön keresztül érkező kormánymozgások kormányozható kerekekhez történő továbbítása.
Kormányösszekötő rúd
A kormányösszekötő rúd továbbítja a tolórúd mozgását oldalirányban a járművön keresztül a másik oldalon lévő kormánycsuklóhoz/keréktartóhoz.
Kormányösszekötő rúd finombeállítási lehetőséggel
A finombeállító rendszerrel készült összekötőrúddal szerelt tehergépjárműveken beszerelt állapotban is elvégezhető a helyes nyomtáv beállítása.
Kormány tolórúd
A kormány tolórúd feladata a kormányzott tengelyek összekapcsolása, összehangolása.
Gömbcsukló
A toló- és az összekötőrudakon lévő gömbcsukló átviszi a nyomatékot a csatlakozó alkatrészekre, és kompenzálja a mozgásokat.
A LEMFÖRDER haszongépjárművek, teherautók és buszok felfüggesztés alkatrészei tartósak, megbízhatóak, függetlenül attól, hogy milyen igénybevételnek vannak kitéve. A folyamatosan továbbfejlesztett termékinnovációk emellett növelik a hasznos terhelhetőséget, csökkentik az üzemanyag-fogyasztást és optimalizálják a teherautók és távolsági buszok menetdinamikáját. Nem csak az új fejlesztésekre koncentrálunk, hanem kifejezetten a pótalkatrész piacra is.
Tengelykitámasztó rudak
A teherautóknak és buszoknak tengelykitámasztó rudakra van szükségük a biztonságos tengelyvezetéshez – más néven tengelyvezető vezérlőkarok, lengőkarok vagy tengelyrudak. Ezek az alkatrészek összekötik a tengelyt hosszirányban, keresztirányban vagy átlósan a jármű alvázával.
A LEMFÖRDER precíziós termékei kialakításuknak köszönhetően mindig pontos tengelyvezetést garantálnak. Ez hozzájárul a gumiabroncsok kopásának csökkentéséhez is.
A tervezés optimalizálásának, például az öntési technológia alkalmazásának köszönhetően a LEMFÖRDER a folyamatos fejlesztési munkának köszönhetően sikeresen csökkentette a haszongépjárművek tengelykitámasztó rúdjainak súlyát. Természetesen mindezt anélkül, hogy elhanyagolnánk a legfontosabb tényezőt, amely minden alkatrészre vonatkozik: a BIZTONSÁGOT.
V-kitámasztók
A LEMFÖRDER V-kitámasztók haszongépjárművekhez, teherautókhoz és buszokhoz –más néven keresztlengőkarok vagy v-rudak – karbantartást nem igényelnek és robusztusok. Az új fejlesztésű, csökkentett tömegű változatok nagyobb teherbírást tesznek lehetővé a haszonjárművek számára. A teherautók és buszok LEMFÖRDER keresztlengőkarjai a hossz- és oldalirányú erők elnyelését végzik, és a vontatókarokkal és a tengelytámaszokkal együtt minden tengelyvezérlési feladatot ellátnak.
Stabilizátor rudak
A teherautók, haszongépjárművek és buszok LEMFÖRDER stabilizátorrudjai fontos szerepet játszanak a jármű felfüggesztésében: garantált úttartást biztosítanak a kanyarokban.
Ennek eredményeként csökken a jármű karosszériájának dőlése és kilengése, ami javítja a jármű stabilitását és a menetkényelmet, különösen, ha teljesen megrakott teherautókról vagy teljesen terhelt buszokról van szó.
Tengelykitámasztó javítókészletek
A kényelem, a biztonság és az élettartam egyre fontosabb szempontok az alvázak alkatrészeivel kapcsolatban. Az üzemelés közbeni elhasználódásból eredő – problémák esetére komplett javítókészleteket kínálunk, amelyek az aktuális piaci értéket tükröző költségek mellett teszik lehetővé a javítást. A LEMFÖRDER javítókészlettel a műhely az összes eredeti alkatrészt egyetlen csomagban szerzi be az összes szükséges komponenssel. Ez gyors és olcsó szolgáltatást tesz lehetővé.
Lengőkar városi és távolsági buszokhoz
Az optimálisan beállított kerékfelfüggesztés vagy kerékösszetartás biztosítja a vezető és az utasok kényelmét. Ezenkívül a független felfüggesztés lehetővé teszi, hogy a busz középső része, és ennek következtében a beszállási magasság sokkal alacsonyabb legyen. A keresztirányú lengőkar óriási szerepet játszik az ilyen típusú független kerékfelfüggesztéseknél. A jármű karosszériáját csuklón keresztül köti össze a kerékkel, ezért döntően befolyásolja a vezethetőséget kanyarodáskor, gyorsításkor és fékezéskor. Az alternatív gyártási módszerek és anyagok, mint például az alumínium, csökkentik a súlyát, és segítik az erőforrások megtakarítását.
Az innovatív LEMFÖRDER RL 75 E és RL 85 E első tengelyrendszerekkel az autóbuszok számára két, a dupla lengőkaros elven működő rendszer áll rendelkezésre, amelyek az autóbuszok teljes skáláját lefedik.
A trapézgömbfej
A kerékfelfüggesztés vagy kerékvezetés részeként ez a LEMFÖRDER felfüggesztési csukló átadja a radiális vezetőerőket a kerékre, valamint az axiális rugó- és csillapítóerőket. Könnyű manőverezhetőséget és fokozott menetkomfortot biztosít.
A trapézgömbcsuklók kopó alkatrészek, ezért bizonyos futásteljesítmény után rendszeresen ellenőrizni kell. Támogatják a jármű tömegét és stabil úttartást biztosítanak, ami alapvető kérdés a városi- és távolsági buszoknál.
Egy mérföldkő, 4 pontos tengelykitámasztó
A teherautók négypontos tengelykitámasztója – a LEMFÖRDER és a MAN közös fejlesztése – biztosítja a nagy haszongépjárművek borulás stabilizálását is a tengelykitámasztás feladatán felül.
Négy pont és mehetünk
A LEMFÖRDER négypontos tengelykitámasztót az MAN Nutzfahrzeuge AG-val együttműködésben fejlesztették ki. Vezeti és stabilizálja a haszongépjárművek hátsó tengelyét. A LEMFÖRDER négypontos összekötője szálas kompozit anyagokból készült, csökkentett tömegű változatként fejlesztik, hogy megfeleljen a könnyűszerkezetes konstrukciók modern követelményeinek.
A folyamatos fejlesztés eredménye:
A LEMFÖRDER csökkentett súlyú 4 pontos kitámasztója a könnyű konstrukciót és a funkcionálitást ötvözi a dinamikus menettulajdonságok javításával.
Kisebb súly: A kovácsolt kitámasztó helyett az öntési technológiával készült tengelykitámasztó a jövő, mivel ezzel a megoldással 20%-os (12 kg) súlycsökkenést sikerült elérni. A ZF már dolgozik a 4 pontos kapcsolat továbbfejlesztésén. Jelenleg egy üvegszál-erősítésű műanyagból (GRP) gyártott prototípust tesztelnek.
További funkciók: A jelenleg forgalomban lévő egyetlen ilyen típusú 4-pontos tengelykitámasztó három alvázfeladatot egyesít egyetlen komponensben: A tengely hossz- és keresztirányú vezetését, valamint aktív gördülésstabilizálást.
Kevesebb alkatrész: V-lengőkarok, stabilizátorok és egyéb alvázcsatlakozó elemek a funkcióbővítés következtében elhagyhatók. Ez a konfiguráció jelentős súlymegtakarítást eredményez a teljes tengelyen.
Kevesebb szerelési feladat: A csökkentett alkatrészek száma azt jelenti, hogy az összeszerelési, javítási munka is csökken.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!