A korszerű, nagy teljesítményű, nehéz dízelmotorok károsanyag kibocsátási normáit az Euro szabványok határozzák meg. Az Euro VI szabványokat
2013-ban vezették be és minden gépjárműre vonatkoznak, melyek tömege meghaladja a 2610 kg-ot. A kibocsátási normák megfelelő szakaszait Euro VI A – VI E-ig nevezték el. A mai korszerű haszongépjárművek leginkább az Euro VI D előírásoknak kell, hogy megfeleljenek. Mivel az Euro VII szabványok bevezetése 2028. közepétől várható, így a jelenlegi kibocsátási normák még hosszú ideig érvényben maradnak. A legnagyobb gyártók azonban saját szabványaik megalkotásával próbálják felvenni a versenyt a folyamatosan változó nemzetközi emissziós sztenderdekkel, miközben maximális védelmet biztosítanak gépjárműveik motorjai számára.
A legkorszerűbb technológiát képviselő nemzetközi szabványok is figyelembe veszik a legszigorúbb emissziós előírásokat. Az API CK-4 és API FA-4 dízel motorolaj specifikációk a legújabb kenőanyag-technológiát képviselik a nehéz tehergépjárművek számára. Mindkét kenőanyag specifikáció az API CJ-4 előírás frissítését jelenti. A CK-4 olajok fenntartják a hagyományosan megbízható, magas hőmérsékleti motorvédelmet, nagy nyírási stabilitás és magas HTHS viszkozitás mellett, míg az FA-4 olajok inkább könnyűfutásúak, alacsonyabb HTHS viszkozitást mutatnak és a korszerű motorok fokozott üzemanyag-hatékonyságára összpontosítanak. Mindkét típusú motorolaj jellemzője, hogy segít csökkenteni a szén-dioxid és az üvegházhatású gázok kibocsátását, meghosszabbítani a motor élettartamát, miközben növeli az olaj nyírási stabilitását és az oxidációval szembeni ellenállását, valamint fokozza a teljesítményt. A legnagyobb különbség az előírások között a HTHS viszkozitás. Az API CK-4 előírást azokhoz a járművekhez tervezték, amelyek nagyobb motorvédelmet igényelnek, így ez a legtöbb dízelmotor esetében alkalmazható. Ezzel szemben az FA-4 olajok magas hőmérsékleten vékonyabbak, a motor nem dolgozik annyit az olaj mozgatásán, így kisebb energia befektetés szükséges, ami alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. Ez hosszú távon jelentős költség-megtakarítást jelent a flottakezelők számára. Az API FA-4 olajok azonban csak az újabb motorokban alkalmazhatók, felhasználásuk a régebbi típusú motorokban nem ajánlott!
Az API CK-4 típusú motorolajok felhasználása széles körben elterjedt, a magas szintű motorvédelem miatt, de az API FA-4 motorolajok alkalmazása is egyre inkább előtérbe kerül, sőt gépgyártói előírásokat is fejlesztettek az alacsony hamutartalmú, könnyűfutású motorolajokra, amelyek felhasználhatók a fejlett kipufogógáz-utókezelő rendszerrel felszerelt haszongépjárművekben. Ezek az specifikációk megjelennek a meghatározó gépgyártók legkorszerűbb, Volvo VDS-5, Renault RLD-5 és a Daimler-Benz DTFR 15C130 (MB 228.61) elfogadásaiban is. Az előírásoknak megfelelő, magas teljesítményszintű kenőanyag megtalálható a Mobil Delvac motorolajok között is, Mobil Delvac Modern 5W-30 Fuel Efficient Plus V1 elnevezéssel, amely termék rendelkezik minden olyan jóváhagyással, ami szükséges a modern, nagy teljesítményű, alacsony károsanyag kibocsátású és üzemanyag-takarékos motorokban történő felhasználáshoz, biztosítva ezzel a motor optimális működését és hosszú élettartamát, miközben csökkenti a károsanyag-kibocsátást, hozzájárulva ezzel a környezet védelméhez is.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!