Ahogy korábban beszámoltunk róla, eljutott a finnországi Rovaniemibe a Renault Trucks elektromos kamionja. Ezzel véget ért a T E-Tech európai roadshow-ja. A francia gyártó közzétette a turné legfontosabb adatait, ezzel megmutatva, hogyan teljesítenek a villany-teherautók a zordabb körülmények között. De lássuk, hogyan is kezdődött ez az egész!
Napi 700 km
2024 áprilisában hagyta el a Renault Trucks lyoni főhadiszállását, majd Franciaországon és Hollandián keresztül elérte az Egyesült Királyságot.
Onnan Spanyolországba, Svájcba, Németországba és Belgiumba vezetett az útja. A vontatóval átlag 700 kilométert tettek meg egy nap, optimalizált akkumulátormenedzsmenttel, illetve egy napi közbenső töltés beiktatásával. A leghosszabb út, amit egy feltöltéssel meg tudott tenni, az a Svájc és Németország között megtett 360 kilométeres szakasz volt. Belgiumot júniusban érték el.
A túra végét Finnországban jelölték ki. Ez nem szerepelt a korábbi tervek között. Eredetileg ugyanis csak Nyugat-Európára fókuszáltak volna. November végén viszont így arra is sort tudtak keríteni, hogy megnézzék, hogyan teljesít a Renault Trucks T E-Tech zord, hideg időjárási viszonyok között. Az észak-európai országban Helsinki és a Lappföldön található Rovaniemi között 1600 kilométert tett meg. A napi 700 kilométeres futásteljesítmény ugyanúgy sikeresen teljesült, de már napi két közbenső töltés beiktatására volt szükség.
A leghosszabb út, amit Finnországban egy feltöltéssel meg tudott tenni, az 250 km volt. A Renault Trucks úgy látja, hogy a 10-15 százalékkal nagyobb energiafelhasználás a nagyobb gördülési ellenállással rendelkező téli gumiabroncsoknak, aerodinamikai tényezőknek, valamint a zordabb időjárásnak köszönhető, hiszen nemritkán 19 Celsius-fokos hidegben kellett haladniuk.
Zord időben is
„A Finnországban elvégzett tesztek megerősítették, hogy az elektromos teherautók még kemény téli körülmények között is teljes mértékben
működőképesek maradnak” –
hangsúlyozta Régis Pierrelle, a Renault Trucks elektromobilitásért felelős igazgatója. „A közhiedelemmel ellentétben nem találkoztunk a hatótávolsággal, a töltés elérhetőségével vagy a töltési idővel kapcsolatos problémákkal. A fülke fűtése nem volt jelentős hatással a hatótávolságra, ami nagyrészt a Renault Trucks által kínált programozható előfűtési rendszernek köszönhető, amely optimalizálja az energiafogyasztást” – tette hozzá a szakember.
Nem ez az első villany-tehergépjármű, ami Finnország útjait koptatja. „Egy finnországi ügyfelünk még azt is elmondta, hogy tavaly télen, egy –30 °C-os napon a flottájában az egyetlen teherautó, amely beindult, egy elektromos Renault Trucks modell volt. A dízel teherautók az AdBlue kikristályosodása miatt álltak le” – árulta el Régis Pierrelle. Ez szerinte egy újabb bizonyíték az elektromos teherautók megbízhatóságára a szélsőséges hidegben.
Az E-Tech T modell vontatóként 4×2-es és 6×2-es változatban készülhet, egy feltöltéssel pedig maximális akkumulátorkapacitás esetén 500 kilométert tud megtenni a gyári adatok szerint. 250 kW teljesítményű DC-töltővel 2,5 óra alatt feltölthető, vagyis egy nap akár ezer kilométert is meg lehet vele tenni egy közbenső töltés beiktatásával. 2025-ben érkezik a nagyobb hatótávolságú változat, amivel már 600 kilométer is teljesíthető egy feltöltéssel.
Forrás: vezess.hu/AranyiPéter
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!