Új taggal gyarapodik a villanyoroszlán-család

2024.10.15.

Az éjszakai és hajnali áruszállításban verhetetlen lesz ez a tisztán elektromos teherautó,
amit ősszel fognak leleplezni.

 

A hannoveri IAA kiállításon a gyártók már elkezdték közzétenni a várható újdonságokat. Ezek között több meglepetés is akad. Éppen ilyen az MAN Truck&Bus közepes teherbírású teherautója, az eTGL, amely tizenkét tonnás össztömeggel rendelkezik.

Ahogy a neve jelzi, olyan modellről van szó, amely a már meglévő, disztribúciós feladatokra tervezett TGL típus villanyhajtású változata. Ebből kifolyólag az alváz és a fülke is azonos a már említett dízel testvérrel. Fontos különbség azonban, hogy az eTGL-t két darab, immáron az MAN nürnbergi gyárából származó akkumulátorcsomaggal szerelik. Az egyiket jobb, a másikat bal oldalra építik be a fülke mögé, a létraalvázban. Az így elérhető összkapacitás eléri a 160 kWh-ot.

A merev felépítménnyel ellátott teherautót 285 lóerős (210 kW) villanymotorral szerelik, amelyet az alváz középső részében helyeztek el. Az elektromotorhoz kétfokozatú váltó is csatlakozik és a kardántengelyen keresztül a hátsó tengelyt hajtja meg. Az eTGL 4500 mm-es tengelytávolságú, a felhasználói igényektől függően azonban 6200-7300 mm-es hosszúságban készülhet.

 

Az MAN újdonsága egy feltöltéssel 235 kilométert tud megtenni és maximum 6600 kilogrammnyi árut lehet vele elszállítani. Arra tehát tökéletesen alkalmas, hogy hajnalban kiszállítsák vele a friss kenyereket a boltokba. Nem fog felverni senkit, hiszen csendes üzemmódot kínál. Ha lemerülnek az akkumulátorai, akkor körülbelül 30 perc alatt teljesen feltölthetők 250 kW teljesítményű CCS-töltővel.

A nappali fülkével szerelt teherautót a legújabb MAN-fejlesztésekkel vértezték fel. Ennek megfelelően digitális visszapillantó tükörrel, digitális műszeregységgel rendelkezik. Az alacsony vezetőállásnak, valamint a nagy szélvédőnek köszönhetően a sofőrnek kevés holttérrel kell megküzdenie a napi munkavégzés során. Bár az érdeklődők már most ősszel megtekinthetik a legújabb elektromos oroszlánt, a modell forgalmazása csak 2025 áprilisában indul.

Az eTGL az eTGX kisebbik testvére, így újabb taggal bővül az oroszlános logójáról ismert bajor vállalat elektromos teherautó-kínálata.

 

Kapcsolódó cikkek

Üzemanyagszűrő – tiszta üzemanyagot a motorba

Az előző generációs DAF XF 480 győzött hét márka 3 éves összehasonlításában

Delphi szereléstechnikai tanácsok

AZ AUTO BILD NEMZETKÖZI GUMIABRONCS MAGAZIN SZERINT A PIRELLI A LEGJOBB NÉGYÉVSZAKOS GUMIABRONCS GYÁRTÓ 2024-BEN

LUK – Vitathatatlan Szakértelem a hajtáslánc területén – 2. rész

NTK – A járműelektronikai márka