Digitális tükörhelyettesítő rendszer az optimális látómező érdekében

Tehergépjármű
2024.09.27.

Digitális tükörhelyettesítő rendszer az optimális látómező érdekében

Az innovatív MAN OptiView digitális tükörhelyettesítő rendszerrel megszűnnek a klasszikus tükörkarok.

Az MAN OptiView1) sokkal többet tud, mint a hagyományos tükörrendszerek: A külső kamerák használata növeli a járművezető látómezejét, amikor kinéz az oldalablakon. A kijelzőkön a törvényileg előírt látómezők jelennek meg. Ezenkívül bizonyos vezetési helyzetekben, például kanyarodáskor vagy manőverezéskor testre szabott nagyított vagy nagy látószögű nézet is biztosítható a járművezető ideális támogatása érdekében. A digitális tükörhelyettesítő rendszer opcionális, díjköteles kiegészítő felszerelés.

 

      • Nagyobb látómező
        A külső visszapillantó tükrök elhagyása növeli a közvetlen látómezőt. Emellett a vezető- és utasoldalon lévő holttér is csökken.
      • Személyre szabott nézetek a vezetési helyzettől függően
        Kritikus vezetési manőverek során a vezető a kibővített kijelzőn megjelenő nézeteknek köszönhetően kiválóan átlátja a forgalmi helyzetet és a közlekedés többi résztvevőjét.
      • HD minőségű kijelzőrendszer
        A vezetőfülkében lévő két nagy felbontású képernyő automatikusan alkalmazkodik a környezeti fényerőhöz, így a kamera képe mindig jól látható.

 

 

Így működik az MAN OptiView digitális tükörhelyettesítő rendszer

Az újonnan kifejlesztett technológia sokkal jobban teljesít, mint a hagyományos visszapillantó tükrök.

 

Különböző kameranézetek a vezetési helyzettől függően

Az MAN OptiView három különböző kameranézetet képes létrehozni, így mindig ideális vizuális beállítást biztosít a járművezető számára. A jármű belsejében lévő kijelzőkön megjelenő nézetek közötti váltás a menetirány, a menetsebesség és a kormányaláfordítási szög függvényében automatikusan történik, de kézzel is elvégezhető a vezető- és az utasoldali ajtón lévő kezelőfelülettel.

Normál nézet

A normál nézetben megjelenített látóterületek hasonlóak a hagyományos tükrök látómezőjéhez. Egy függőleges és egy vízszintes választóvonal négy aszimmetrikus negyedre osztja a kijelző nézetét. Ezek a négyzetek a külső visszapillantó tükör, a nagylátószögű tükör és a járdaszegély tükör látómezőit mutatják. A kameraképek digitálisan folyamatos képpé állnak össze, így a jármű melletti és mögötti területek gyorsan és megbízhatóan beláthatók.

 

 

Nagyítási nézet

A nagyítási nézetben a távolabbi tárgyak, például a szomszédos sávban közeledő járművek korábban észlelhetők. Ekkor a külső visszapillantó tükör négyzetében egy jelentősen megnövelt képkivágás jelenik meg. A nagyítási nézet automatikusan elindul 60 km/h feletti sebességnél, de kézzel is aktiválható, például tolatáskor.

Nagylátószögű nézet

Ebben a nézetben már csak a nagylátószögű terület jelenik meg a képernyőkön, így a jármű közvetlen környezete holtterek nélkül belátható. A járművezető két üzemmód közül választhat: A városi automatika esetén a nagylátószögű nézet 45 km/h sebességig automatikusan aktiválódik; a kanyar-automatika esetén a nézet 50 km/h sebességig aktiválódik, ha az irányjelzőt bekapcsolják, vagy ha a jármű és a félpótkocsi egy bizonyos szöget bezár.

 

 

Forrás: MAN Truck&Bus

Kapcsolódó cikkek

Árninja – A Csendes Harcos Küldetése

Csatlakozz a Szuperhősökhöz és Vidd Haza a Legmenőbb Ajándékokat!

Motorkerékpár bukócsövek és bukógombák. Melyiket válasszuk és mire érdemes odafigyelni?

Digitális tükörhelyettesítő rendszer az optimális látómező érdekében

A Haldex bemutatja a minden piacra adaptálható teljesen moduláris ABS-t.

Inter Cars mezőgazdasági pótalkatrészek traktorokhoz, mezőgazdasági és építőipari gépekhez

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat