A ZF haszonjárművekkel kapcsolatos innovációt hajt végre a közlekedés jövőjének alakítása érdekébe

Tehergépjármű
2024.08.08.

  • A ZF bemutatja az új TraXon 2 hibrid sebességváltót
  • Az E-Mobility fejlesztései: a ZF nyílt meghajtó megközelítése lehetővé teszi, hogy továbbra is vezető szerepet töltsön be a szén-dioxid-mentesített megoldások kínálatában
  • A ZF iparágvezető termék- és rendszermegoldás-portfóliója lehetővé tette a vállalat számára, hogy 2023-ban felülteljesítse a piacot

 

Friedrichshafen, Németország. A ZF Haszonjármű-megoldásokkal foglalkozó részlege egy új hibrid sebességváltó kifejlesztésével folytatja a lépést a haszongépjármű-technológiában, hogy tovább támogassa a dekarbonizált mobilitás felé való átállást. Az iparágvezető TraXon család részét képező TraXon 2 Hybrid a ZF-től lehetővé teszi a haszongépjárművek üzemeltetői számára, hogy jelentősen csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást, miközben megőrzik a belső égésű motorok által kínált előnyöket.

A személygépkocsik hibridtechnológiáinak fejlesztésében szerzett széleskörű tapasztalatával a ZF olyan kutatás-fejlesztési képességekkel rendelkezik, amelyekkel ezeket a technológiákat a haszongépjárművek számára életképes megoldásokká alakíthatja. A ZF azon képessége, hogy technológiai fejlesztéseket kínáljon a különböző mobilitási alkalmazásokban, lehetővé teszi a CVS részleg számára, hogy kulcsfontosságú technológiákat fejlesszen ki és állítson elő a haszonjárműipar számára.

A TraXon 2 Hybrid fejlesztése során bemutatjuk, hogy a részlegeink közötti szinergiák lehetővé teszik számunkra, hogy gyorsan és rugalmasan kielégítsük az ügyfelek igényeit, és életképes technológiákat hozzunk létre a haszongépjárművek hatékony szén-dioxid-mentesítésére” – mondta Dr. Peter Laier professzor, a ZF igazgatótanácsának tagja, aki a Haszonjármű-megoldások Divízió felelőse.

A szén-dioxid-mentesítés felgyorsítása és világpremier:
A ZF bemutatja az új TraXon 2 hibrid sebességváltó-rendszert nehéz haszongépjárművekhez

„Ezzel nemcsak az iparág változó igényeit elégítjük ki, hanem a ZF-et erős és megbízható partnerként is pozícionáljuk, amely nagyon rugalmas portfólióval és nagyon rugalmas termeléssel meghatározza az átalakulás ütemét.”

A ZF egyik legfontosabb előnye kiterjedt termékportfóliója, amely megfelel a haszongépjármű-gyártók és flottaüzemeltetők különféle igényeinek és alkalmazásainak. Az innovatív cubiX járműmozgásvezérlő rendszertől a következő generációs elektromos hajtások teljes skálájának bevezetéséig: a ZF mindig képes innovációt fejleszteni és iparosítani divízióin belül – vagy akár magán a CVS divízión belül a különböző mobilitási alkalmazásokhoz. Ez lehetővé teszi a ZF számára, hogy vonzó megoldásokat kínáljon a gyártóknak az intelligensebb, biztonságosabb és fenntarthatóbb járművek fejlesztéséhez.

Ez az erősség, valamint széles termékportfóliója lehetővé tette a CVS divízió számára, hogy 2023-ban erős eredményeket érjen el, 20%-os organikus növekedés, amely jelentősen felülmúlja a 15%-kal bővülő piacot.

 

A nulla kibocsátás felé

Következő generációs elektromos hajtásláncaival a ZF a haszongépjármű-alkalmazások széles skáláját villamosítja azáltal, hogy különböző és technológiailag nyitott megoldásokat kínál az akkumulátoros elektromos vagy üzemanyagcellás járművekhez. A központi hajtásokat, a CeTrax 2-t és a CeTrax 2 dual-t, valamint az elektromos tengelyeket, az AxTrax 2-t, az AxTrax 2 dual-t és az AxTrax 2LF-et tartalmazó E-Mobility Kit-je mindent megad, amire a gyártóknak szüksége van a nulla károsanyag-kibocsátású elektromos járművek gyártásához.

A moduláris eMobility Platform: A ZF a haszongépjármű-alkalmazások széles körét villamosítja különböző megoldások kínálatával. Az E-Mobility készlet részét képező CeTrax 2 központi hajtás változattól függően 210 kW vagy 380 kW folyamatos teljesítményt biztosít.

 

Az AxTrax 2 akár pótkocsiba is integrálható, ez a ZF legújabb koncepciója, amely hatékonyan alakítja át az ICE hajtású teherautó-pótkocsi kombinációt hibriddé. Az elektromos pótkocsi egy elektromos jármű hatótávolságát is kiterjesztheti. A hatósági jóváhagyásra váró koncepció akár 16%-kal, de akár 40%-kal is csökkentheti az károsanyag-kibocsátást, ha a plug-in változatot használják.

A vállalat a ZF Globális Technológiai Napon bemutatta új, innovatív fékezési és e-hajtási szinergiaprogramját is. A rendszer optimalizálja az elektromos hajtás és az EBS fékvezérlés közötti kapcsolatot. A további fékezési energiát a regenerálódásra használják fel, növelik a jármű hatótávolságát, és simább indítási képességeket tesznek lehetővé.

Digitalizációs megoldások

A SCALAR, a ZF digitális flottarendezési platformja lehetővé teszi a flottamenedzserek számára, hogy valós idejű, mesterséges intelligencia-alapú automatizált döntéshozatali és hatékonyságnövelő eszközökkel hangszereljék műveleteiket. Az OEM-ek is profitálhatnak a SCALAR adatbetekintéséből, amellyel valós körülmények között mérhetik járműveik teljesítményét. A platform ember által vezetett és automatizált járművekkel is működhet.

A SCALAR, a ZF digitális flottarendezési platformja lehetővé teszi a flottamenedzserek számára, hogy valós idejű, mesterséges intelligencia-alapú automatizált döntéshozatali és hatékonyságnövelő eszközökkel hangszereljék műveleteiket.

A ZF cubiX járműmozgásvezérlő rendszere haszongépjármű-alkalmazásokhoz a virtuális vezetői rendszerek vezetési utasításait valódi járműmozgási parancsokká alakítja át a jármű működtetői által. Ez biztosítja a jármű stabilitását, biztonságát, pontosságát és teljesítményét a CV-konfigurációkhoz, beleértve a hagyományos és elektromos járműveket is. A rendszert a közelmúltban sikeresen tesztelték a helyszínen, valós körülmények között ügyfelekkel és partnerekkel, például a SAFE20 projekttel, amely az automatizált teherpályaudvarok üzemeltetésére szolgál.

cubiX járműmozgásvezérlő szoftver haszongépjárművekhez és speciális alkalmazásokhoz: Sikeresen lezárult a SAFE20 kutatási projekt a logisztikai pályaudvarokon történő biztonságos automatizált vezetésről.

Ezért a ZF leegyszerűsíti a járműben történő megvalósítást az ügyfelek számára, köszönhetően az integráció és a rendszertervezés terén meglévő mélyreható ismereteinek és szakértelmének, hogy lehetővé tegye az automatizálásra kész járműmozgásvezérlést, és előkészítse az utat a szoftver által definiált jármű felé.

A nulla baleset felé

A ZF továbbra is kiváló a fejlett biztonsági rendszerek területén. A haszonjárműipar legszélesebb termékportfólióját kínáló ZF egyedülálló helyzetben van ezen technológiák szállítására, az egyes alkatrészektől a teljes rendszerszintű megoldásokig. Biztonsági platformjait kihasználva a ZF képes biztosítani az ügyfelek által megkívánt megoldásokat a regionális biztonsági előírások betartásához. A ZF emellett képes volt kihasználni a személygépjármű-részlegeiből származó műszaki szakértelmét, például radarja és kamerája, ami egy újabb demonstrációja annak, hogy a ZF haszongépjármű-részlege miként profitál a ZF-csoport többi autóipari részlegének megosztott kompetenciáiból.

A ZF Safety Innovation Truck a csoport átfogó legújabb biztonsági technológiáit egyesíti – többek között az OnGuardMAX autonóm vészfékrendszert.

Kapcsolódó cikkek

Új arculatot kapnak az Exide termékek

A DENSO története és magyarországi jelenléte

WABCO – Levegős tárcsafék rendszerek

🎄Karácsonyi autók🎄

Új prémium Hankook gumiabroncsok a Volkswagen Tiguanhoz

Még, hogy régen nem gondoltak a luxusra