Sikeres bevezetés: a Knorr-Bremse bemutatja az iTEBS X® elektronikus pótkocsi fékrendszer legújabb generációját

Tehergépjármű
2024.06.04.

  • A Knorr-Bremse bejelentette az élvonalbeli iTEBS X rendszer piaci bevezetését
  • Fontos termékinnovációk a pótkocsi légrugós rendszerében (POM és CSM)
  • A pótkocsi fék- és futóművezérlő rendszere nagyon intelligens, moduláris felépítésű

 

A Knorr-Bremse nemrég jelentette be, hogy sikeresen megkezdődött az új iTEBS X rendszer, az intelligens elektronikus pótkocsifékrendszer legújabb generációjának mennyiségi szállítása. Az iTEBS X rendszert a következő néhány hónapban fokozatosan vezetik be. Az új elektronikus fékrendszer felhasználói között vannak a világ vezető pótkocsigyártói.

 

Bernd Spies, a Knorr-Bremse AG igazgatótanácsának tagja és a haszongépjármű-rendszerek részlegéért felelős vezetője kifejti: „A Knorr-Bremse több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a pótkocsik elektronikus fékrendszereinek fejlesztésében és most folytatjuk ezt a hosszú sikertörténetet az intelligens iTEBS X rendszerünk rohamos bevezetésével. A legújabb generáció tovább finomítja a kínált funkciók körét, és leegyszerűsíti az egyes fékrendszer-alkatrészek csatlakoztatását, beleértve a parkoló- és manőverező szelepet, valamint a légrugózást. Az iTEBS X rendszer egyetlen kompakt összeállításban egyesíti az elektronikus vezérlőegységet, az érzékelőtechnológiát és a pneumatikus fékvezérlő egységet, valamint az olyan fékfunkciókat, mint az ABS és a terhelésfüggő fékerőszabályozás – miközben továbbra is csúcsminőségű, rendkívül megbízható termék marad. Természetesen a TEBS legújabb generációja megőrzi mindazokat a pozitív tulajdonságokat, amelyek már az előző generációkat is jellemezték, beleértve például a rendkívül hatékony pneumatikus tengelykapcsoló-konstrukciót, amely megkönnyíti a telepítést és karbantartást, valamint a vontató- és pótkocsi fékvezérlési funkcióiban a legtökéletesebb a kategóriájában.”

Andreas Wimmer, a Knorr-Bremse Systeme für Nutzfahrzeuge GmbH igazgatótanácsának tagja hozzáteszi: „A Knorr-Bremse az iTEBS X rendszer három változatát kínálja különböző szintű integrált funkcionalitással, mivel nem minden járműnek van szüksége minden lehetséges funkcióra. Ehelyett az ügyfelek azt fogják tapasztalni, hogy a rendszer moduláris felépítése számos pozitív előnnyel rendelkezik, ami az egyéni igényeikhez szabott, optimalizált költség-haszon arányt eredményez. Az iTEBS X ECO változat tökéletes megoldás a költségérzékeny mennyiségi piac számára, míg az iTEBS X PLUS modell még több elektronikus és pneumatikus csatlakozóval rendelkezik. Az iTEBS X LAC verzió ezt még egy következő szintre emeli az integrált emelőtengely-szeleppel, így egyszerűsíti a pótkocsik elrendezését és rendszerköltségeket takarít meg.”

Az iTEBS X rendszer minden általánosan elterjedt pótkocsi- és félpótkocsi típusra felszerelhető, és bármilyen elképzelhető alkalmazáshoz használható. Az iTEBS X modulátorhoz a Knorr-Bremse a nagy népszerűségnek örvendő HDSCS csatlakozórendszert használ, miközben moduláris, plug-in kialakítást kínál, amely a korábban egyetlen csatlakozón keresztül vezérelt funkciókat több porton és aljzaton keresztül osztja el. Ez még nagyobb rugalmasságot biztosít a járműgyártók számára a funkciók kiválasztásánál.

 

A légrugózás vezérlőrendszerének új moduláris felépítése (POM és CSM)

Az új iTEBS X rendszer részeként a Knorr-Bremse a parkoló- és manőverező szelepet is újratervezte. Az emelés/süllyesztés vezérlőt az új „POM” parkoló- és manőverező szelepbe integrálták, így helyet takarítanak meg, konzisztensebbé téve a felhasználói felületet. Ugyanakkor a POM lényegében megtartja a jól bevált kétgombos kialakítást a rögzítőfék be- és kioldásához. Egy kar szolgál a légrugózás emelési/süllyesztési funkciójának vezérlésére, olyan változatokkal, amelyek emelés és/vagy süllyesztés közben bizonyos pozíciókban rögzíthetők. A Chassis Suspension Modullal (CSM) együtt – egy másik újdonság – hogy a POM hagyományos légrugós felfüggesztéssel is használható; továbbá kompatibilis a Knorr-Bremse bevált iLvl rendszerével az elektropneumatikus légrugózáshoz.

A CSM emellett harmonizálja a csővezetéket a pótkocsi hagyományos és elektropneumatikus iLvl légrugózása között. Ez a további harmonizáció nagyban megkönnyíti a járművek elrendezésének tervezését és egyszerűsíti a gyártási folyamatot. A biztonsági szelep áthelyezése a parkoló- és manőverező szelepről az iTEBS X modulátorra segít a csőrendszer egyszerűsítésében. Az iTEBS X rendszer az iLvl légrugózáshoz kapcsolódó előnyök széles skáláját is támogatja, mint például a második menetmagasság felhasználóbarát megvalósítása.

 

A műhelyek számára készült intelligens szolgáltatási koncepció mellett az iTEBS X termékek legújabb generációja egy új, felhő alapú konfigurációs platformot is tartalmaz, amely támogatja a diagnosztikai stratégiát, miközben figyelembe veszi az új kiberbiztonsági követelményeket. Végül, az új Knorr-Bremse iTEBS X rendszert alkalmazó járműgyártók biztosak lehetnek abban, hogy megfelelnek a pótkocsikra vonatkozó jogi követelményeknek is.

 

Kapcsolódó cikkek

Még, hogy régen nem gondoltak a luxusra

Kiderült, melyek az 2025. év traktorai!

Év végi nyitvatartás és szállítási rend

5 karácsonyi ajándékötlet motorosnak

febi – Pályán maradni