A közös nyomócsöves rendszer célja a dízelmotorok teljesítményének hatékonyságának növelése. Működés közben a tüzelőanyag-szivattyúból bizonyos mennyiségű üzemanyag kerül a közös nyomócsőbe, amely egyfajta gyűjtőcső, ahonnan azután az injektorokhoz kerül. Ezek az elektronikusan vezérelt befecskendezők szabályozzák az üzemanyag mennyiségét és az időzítést, amikor ezt az üzemanyagot bizonyos nyomáson befecskendezik.
A motor ECU nagy pontossággal tudja szabályozni a befecskendezési mennyiséget és az időzítést, függetlenül a motor fordulatszámától vagy terhelésétől. Még több befecskendezés is lehetséges (több üzemanyag-befecskendezés egy befecskendezési ütemben). Ez állandó befecskendezési nyomást biztosít, még alacsony motorfordulatszám-tartományban is, és drámaian csökkenti az indításkor és a gyorsításkor kibocsátott fekete füst mennyiségét.
Amint az üzemanyag a tartályból a motorba kerül, a közös nyomócsöves szivattyú magas nyomást hoz létre, amely készen áll arra, hogy az injektorokon keresztül az égésterekbe kerüljön. Ez a közös nyomócsöves szivattyút a közös nyomócsöves rendszer kulcsfontosságú részévé teszi.
Tulajdonságok és előnyök
Optimalizálja a teljesítményt
A közös nyomócsöves szivattyú segít optimalizálni a dízelmotor teljesítményét, csökkenteni a károsanyag-kibocsátást és javítani az üzemanyag-fogyasztást, mivel ez a közös nyomócsöves rendszer kulcsfontosságú része.
Javítja a hatékonyságot
Azáltal, hogy a közös nyomócsöves szivattyú képes a megfelelő nyomást a megfelelő időben létrehozni, és a megfelelő nyomáson szállítja az üzemanyagot, így készen áll az égésterekbe való befecskendezésre. Ezáltal javítja a közös nyomócsöves rendszer hatékonyságát.
Típusai és jellemzői
A DENSO úttörő közös nyomócsöves rendszerei, az OE minőségi szabványainak megfelelően készülnek, így biztosítva az optimális dízelmotor teljesítményt.
HP2
1999-ben mutatták be ezt az első generációs közös nyomócsöves szivattyút személygépkocsikhoz. A zökkenőmentes működés érdekében kettős szivattyúzási mechanizmussal 145 MPa maximális rendszernyomást tud létrehozni.
A kettős szivattyúzási mechanizmus miatt ez a szivattyú két SCV-vel rendelkezik a nyomás szabályozására. Ezeket a szelep piros és zöld csatlakozójáról lehet azonosítani.
HP3
2001-ben mutatták be ezt a második generációs közös nyomócsöves szivattyút. Ez egy könnyebb, kompaktabb, kéthengeres szivattyú.
Ezt a közös nyomócsöves szivattyút személygépkocsikban és kompakt teherautókban használják. Eredetileg 180Mpa maximális rendszernyomást tudott létrehozni, de a legújabb fejlesztések ezt 200Mpa-ra növelték.
Széles körű felhasználási lehetőségei miatt ez a legnépszerűbb közös nyomócsöves szivattyú a kínálatban.
HP4
Ezt a közös nyomócsöves szivattyút 2004-ben vezették be a közepes méretű teherautók kínálatára.
Ennek a szivattyúnak a működési elve teljesen megegyezik a HP3-éval, de ennek a szivattyúnak három hengere van, és így nagyobb az üzemanyag-szállítási kapacitása. Maximum 200Mpa rendszernyomást képes létrehozni.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!