Nem indul be a motorod tavasszal?

Motor és tuning
2024.04.04.

Nem indul be a motorod tavasszal? – 3 legfontosabb tényező

 

A motor nem indul be egy hosszabb állás után? Ellenőrizd a 3 legfontosabb elemet!

Tekintettel arra, hogy éghajlati övünkön a motorkerékpárokat szezonálisan használják, a tél elmúltával gyakran előfordul, hogy nem indul be a motor. Az azonnali indítás problémája nem olyan gyakori, mint régen (amikor még a karburátorok voltak a királyok), de még mindig előfordul.

  • A motorkerékpár indításával kapcsolatos problémák leggyakrabban a lemerült akkumulátorral kapcsolatosak.
  • Télen nem szabad túlmelegíteni a motorkerékpárt – sokkal jobb ötlet, ha az akkumulátort egy intelligens töltőhöz csatlakoztatjuk.
  • Ha a motorkerékpár a feltöltött akkumulátor ellenére sem indul el, ellenőrizni kell az üzemanyag és a gyújtógyertyák állapotát.

 

Spanyolországban és Olaszországban a motorkerékpárok és robogók gyakorlatilag nem telelnek, így a tavaszi indítás problémája szinte egyáltalán nem fordul elő. Bár a hazai tél egyre melegebb, a legtöbb motoros továbbra is úgy dönt, hogy legalább két-három hónapra leteszi a járgányt. A szünet után a motorkerékpár indításával azonban könnyedén problémák lehetnek.

A tél elmúltával nem indul a motor – A fő okok

A modern négyütemű motorok leggyakrabban üzemanyag-befecskendezésesek, ami minimálisra csökkenti a karburátorok által generált üzemanyag-ellátási problémákat. Emiatt először ellenőrizni kell az akkumulátort.

Akkumulátor

A motorkerékpár tél utáni indításával kapcsolatos problémák leggyakoribb oka a lemerült akkumulátor. A legjobb ezt elkerülni, mert a teljesen lemerült akkumulátor tönkre mehet, és ki kell cserélni.

Az ideális megoldás, ha a motorkerékpár akkumulátorát egy intelligens töltőhöz csatlakoztatjuk. Azok, akiknek van garázsuk, megtehetik anélkül, hogy eltávolítanák az akkumulátort a járműből.

Ha az önindító gond nélkül forgatja a főtengelyt, de a motorkerékpár nem indul el, akkor a következő pont az üzemanyag és a gyújtógyertyák ellenőrzése.

Üzemanyag

A tény az, hogy egy üzemanyag-befecskendezéses motorkerékpárban a tél utáni indítási problémák valószínűleg nem kapcsolódnak a benzin hiányához. Az egyetlen ok ilyen helyzetben az üzemanyag teljes hiánya a tartályban. Először is érdemes megnézni, hogy van-e üzemanyag a tartályban. Ha kevés lenne belőle, érdemes utántölteni.

Karburátorok esetén az úszókamrában lévő üzemanyag hiánya vagy a régi üzemanyag indítási problémákat okozhat. A legkevesebb, amit tehetünk, hogy feltöltjük a motorkerékpárt friss üzemanyaggal (mint fent). Ha ez nem működik, előfordulhat, hogy meg kell tisztítani a karburátort.

A karburátor tisztítása során érdemes erre a célra szolgáló javítókészleteket használni.

 

Gyújtógyertyák

Ritkán, de a téli időszak után előfordulhat, hogy a régi gyújtógyertyával akad probléma. Ha valóban régi motorral van dolgunk, akkor érdemes cserélni őket. Elméletileg az olyan tevékenységek, mint a egy drótkefével történő tisztítás segíthetnek -bár a gyártók ezt nem javasolják.

Ha továbbra sincs szikra a gyertyán, az azt jelenti, hogy a probléma a tekercsben lehet.

 

Hogyan indítsunk el egy motort hosszú állás után?

A motorkerékpár hosszú állás utáni indításának eljárása nem különbözik a tél utáni motorindítástól. Ha valóban sokáig pihent a motor, akkor nyugodtan feltételezhetjük, hogy az akkumulátor lemerült – emiatt érdemes az akkumulátor kivételével és feltöltésével kezdeni.

Ugyanez vonatkozik az üzemanyagra is. Egy több vagy több hónapja nem használt motorkerékpárnál feltétlenül töltsünk friss benzint a tartályba, és gondoskodjunk arról, hogy az üzemanyag az égéstérbe kerüljön.

Télen túl kell melegíteni a motorkerékpárt?

NEM. A motorkerékpár motorjának optimális üzemi hőmérséklete 90 Celsius fok. A motornak terhelés alatt el kell érnie az üzemi hőmérsékletet. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy a motor nem melegszik fel az optimális üzemi hőmérsékletre, ami nem ajánlott.

Fontos megjegyzés – a motorkerékpár motorolaját a szezon után cserélni kell. Az olajteknőben maradt fáradt olaj korrodálhatja a meghajtóegység belsejét, és negatívan befolyásolhatja a tömítéseket. A motorolajok, akárcsak maga a motor, meghatározott hőmérsékleten érik el optimális tulajdonságaikat (pl. hidrofób). És ahogy sejthető, ez nem szobahőmérséklet.

 

Hogyan kezelj egy régi motorkerékpárt?

Régebbi vagy veterán motorkerékpárok esetében nagy valószínűséggel van dolgunk karburátorral. Először ellenőrizzük az állapotát, beleértve az üzemanyag-fúvókák átjárhatóságát. Következők a listán a gyújtógyertyák lesznek. Mivel a legtöbb régi motorkerékpárban kickstarter van, az akkumulátor töltöttségi állapota nem olyan fontos.

Egy másik fontos tényező a környezeti hőmérséklet. Egy 30 éves motorkerékpár beindítása, amely több hónapja a szabadban, 0 Celsius-fok alatti hőmérsékleten volt, nagyon nehéznek bizonyulhat. Ha lehetséges, célszerű fűtött garázsban tartani.

  • Ellenőrizzük, hogy a motorkerékpárban van-e üzemanyag, és hogy az égéstérbe kerül-e üzemanyag. Ha problémák lépnek fel, először tisztítsuk meg vagy regeneráljuk a karburátort.
  • Ha nincs szikra a gyertyán, érdemes kicserélni.
  • Indítás előtt töltsük fel a karburátort üzemanyaggal. Motorkerékpár-modelltől függően ellenőrizzük, hogy hidegfojtót vagy légtelenítőt kell-e használnunk.

 

A legfontosabb, hogy ne a szabad ég alatt teleljen

A motorkerékpár tavaszi indításával kapcsolatos legtöbb probléma abból adódik, hogy a járművet a szabadban tartják. Ha lehetséges, a holtszezonban tároljuk a kétkerekűtt száraz és meleg helyen.

Az akkumulátor gondozása is segít abban, hogy tavasszal ne ütközzünk probléméba. Az intelligens töltők nem drágák, és olyan programokkal rendelkeznek, amelyek az akkumulátor töltöttségét télen is fenntartják. Hiszen ha az mélyen lemerül, lehet, hogy cserélnünk kell az akkumulátort.

Töltők, burkolatok, akkumulátorok, olajok és számos motorkerékpár és robogó alkatrész és tartozék megtalálható az Inter Cars webáruházában.

Kapcsolódó cikkek

Pünkösdi nyitvatartás és rendelés leadás

febi Indítómotorok és Generátorok – Az erő a meghajtás mögött

Denso Diesel Alkatrészek – A Közös Nyomócsöves szivattyúk

A SHELL RIMULA R6 LME SEGÍTETT EGY MAGYAR SZÁLLÍTMÁNYOZÓ VÁLLALATNAK AZ ÜZEMANYAG MEGTAKARÍTÁSBAN.

RENDELÉS LEADÁS AZ ÜNNEPNAP ALATT

A MICHELIN-CSILLAGOK mint az abroncs értékesítés eszköze? 

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat