A közvetlen befecskendezésű tehergépjárművek 100. évfordulója

Tehergépjármű
2024.02.09.

MAN TGX a jubileumi változatban

Pontosan 100 évvel ezelőtt, az 1924-es Berlini Autószalonon az MAN bemutatta a nehézautózás történetének egyik legfontosabb találmányát. Ez volt az első dízel teherautó-motor közvetlen befecskendezéssel, jelentősen növelve a teljes egység hatékonyságát. Az MAN a Bosch-al közösen fejlesztette ki ezt a rendszert, amely az akkori soros szivattyú prototípusát biztosította, majd három évvel később a közvetlen befecskendezéses teherautók tömeggyártásba kerültek.

Természetesen azóta a befecskendező rendszerek számos változáson mentek keresztül. A gyártók teljesen eltávolodtak az említett soros szivattyúktól, ehelyett ma az elektronikusan vezérelt Common Rail sínekre hagyatkoznak. Ez azonban nem változtat azon a tényen, hogy a dízel üzemanyag közvetlen befecskendezése a fő égéstérbe továbbra is a dízel teherautó-motorok működésének egyik fő elve marad. Ezért az 1924-es bemutató korszakalkotónak nevezhető, és az MAN úgy döntött, hogy ennek az eseménynek a 100. évfordulóját egy jubileumi változattal ünnepli.

A márka német képviselete bejelentette a „100 Jahre MAN Diesel Edition” (németül: „100 Years of MAN Diesel Edition”) elnevezésű limitált sorozatot. Korlátozott számú, nagyon gazdag felszereltségű modellt, két speciális karosszériaszín egyikét és számos vizuális kiegészítést terveznek. Utóbbiak között megtalálhatók az Alcoa Dura Bright Evo alumínium felnik, légkürtök, négy további fényszóró, fekete vagy polírozott csővezeték, valamint oroszlánképű kék ​​furnér. Ezen kívül a belsejébe kék varrással díszített bőrkárpit, sőt még egy ugyanilyen színű vezetői poggyásztáska is található.

 

Az MAN TGX „100 Jahre MAN Diesel Edition” csak egy konfigurációban lesz elérhető. 18.520 GX oldaljelzésű nyerges vontatóról van szó, 4×2 tengelyes rendszerrel, maximális kabintetővel és 520 lóerős, 12,4 literes motorral. Valamennyi példányon lesz még teljes légterelő, minden tükröt helyettesítő kamerakészlet, a hagyományos visszajelzők helyett kijelző, 22 colos tévé, integrált parkolóklíma, 300 wattos konverter, az audiorendszer legmagasabb változata, ill. a biztonsági rendszerek teljes listája.

Kapcsolódó cikkek

Karosszéria emelés vs Felfüggesztés emelés: Melyik a megfelelő választás?

Van Hool felemelkedése és bukása

Prémium légszárító patronok OE minőségben a globális piacvezetőtől

Ez az új Astra HDX – az off-road Iveco T-Way speciálisabb rokona

Aki keres az talál!

Üzemanyagszűrő, a befecskendezési rendszer védőbástyája!

Ezen a weboldalon sütiket használunk.
Adatvédelmi nyilatkozat