A karosszéria elülső részén a Volvo FH Aero 24 centiméterrel hosszabb elődjénél.Ez lekerekítettebb lökhárítót és erősebb elülső fal dőlést eredményez. A tükröket helyettesítő kamerarendszerrel, valamint a gördülési ellenállást csökkentő fékrendszerrel kombinálva ez körülbelül 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez. A Volvo Trucks csak a fő oldalsó tükröket cserélte ki, a kisebb tükröket a helyükön hagyta. Az éjszakai vezetést szem előtt tartva a képernyőket infravörös képelemző rendszerrel látták el.
A karosszéria elülső részén a Volvo FH Aero 24 centiméterrel hosszabb elődjénél. Ez lekerekítettebb lökhárítót és erősebb elülső fal dőlést eredményez. A tükröket helyettesítő kamerarendszerrel, valamint a gördülési ellenállást csökkentő fékrendszerrel kombinálva ez körülbelül 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást eredményez. A Volvo Trucks csak a fő oldalsó tükröket cserélte ki, a kisebb tükröket a helyükön hagyta. Az éjszakai vezetést szem előtt tartva a képernyőket infravörös képelemző rendszerrel látták el.
A Globetrotter XXL 91 cm széles alsó matracot kínál a vezetőülés mögött, rekordmagasságot 106,5 cm-rel az utasülés közepén és 99 cm-rel az utasülés mögött.. Ennek a matracnak a hossza 213 centiméter, habszivacs vagy rugós változatban kapható. Emellett a Volvo Trucks egy matracdöntési rendszerről beszél, amelynek célja, hogy megkönnyítse az alvást, ha lejtőn parkol. Kívülről a Globetrotter XXL-t a megnövelt légterelők különböztetik meg, amelyek az utastér kiterjesztését takarják.
Ha már az utastérről beszélünk, a Volvo Trucks az új felszereltségre is rámutat. A gyári opciók között szerepel mikrohullámú sütő a felső tárolórekeszben, két egymás melletti hűtőszekrény, új, hat hangszórós audiorendszer és továbbfejlesztett navigációs rendszer. Az asztal közelében USB-C töltőportok találhatók, és a két képernyő egyikén megjelenik a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer. Az asztal és a munkaterület általános elrendezése változatlan maradt.
A 13 literes FH modell esetében a svédek ragaszkodnak az I-Save technológiához, vagyis a nyomatéknövelő Turbo Compound turbinához. A Volvo FH Aero ezt a rendszert még tovább fejleszti a virtuális lemezen alapuló, jobban finomított topográfiai térképeknek köszönhetően. Emellett új teljesítményváltozatok jelentek meg a kínálatban, így most négy lehetőség közül választhat: 420 I-Save (2400 Nm), 460 I-Save (2600 Nm), 480 I-Save (2700 Nm) és 500 I. -Spóroljon (2800 Nm).
Az FH16 modell motorváltásai sokkal tovább mentek. D17-es egységet kapott, űrtartalma 17,3 literre nőtt, maximális teljesítménye pedig 600, 700 vagy 780 LE (3000, 3400 vagy 3800 Nm nyomaték). Itt érdemes megjegyezni egy szimbolikus változást is – a Volvo Trucks nem adta fel a versenyt a Scaniával Európa legerősebb sorozatgyártású teherautója címéért, 10 LE-vel megelőzve a másik svéd márkát.
Az említett Globetrotter XXL nem az egyetlen fülke az új sorozatból. Továbbra is beszerezhet rövidebb Globetrotter XL és Globetrotter hálószobákat, valamint emelt tető nélküli karosszériákat. Kérésre a kínálatban szerepelnek a kamerák helyett klasszikus tükrös kabinok is. Ezen kívül választhat az I-Save rendszer nélküli 13 literes (teljesítmény 420-540 LE), a gázos (teljesítmény 420-500 LE) és az elektromos (teljesítmény 666 LE) között. . Utóbbi minden hajtáselemen osztozik elődjével, így továbbra is megközelítőleg 300 kilométeres hatótávot kínál.
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!