Az F-Maxok korábbi használói, és Lengyelországban már több mint ezren vannak, odafigyeltek a dolgos kormányra. Az ilyesmi jól működik nyomvályúkban vagy gyors kanyarokban, de nagyon zavaró lehet a nehezebb manővereknél. Ezért a Ford úgy döntött, hogy modernizálja a kormányrendszert az EHPAS nevű elektrohidraulikus erőrásegítés bevezetésével.
Az elektronika lehetővé teszi, hogy a támogatás munkáját a pillanatnyi igényekhez igazítsa, így a vezető három különböző üzemmód közül választhat. Ebben a lassú manőverekre tervezettnél a kormánykerék elforgatásához szükséges erő 70 százalékkal kisebb lesz, mint korábban. Vegyes forgalomban a mérsékelt, míg úton a stabil üzemmód működik majd, ami maximálisan merevíti a rendszert és növeli a vezetési magabiztosságot.
A második változás a motor korszerűsítése. A 13 literes, 500 LE-s egység, amely a modellkínálatban egyedüliként kapható, most várhatóan 5,5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt. A gyakorlatban ez 1-2 l/100 km megtakarítást jelent, köszönhetően az alacsonyabb viszkozitású motorolajnak (5W20) és az új motorvezérlő egységnek. A teherautó egyébként az új, akár 1350 literes összkapacitású üzemanyagtartályok bevezetésének köszönhetően nagyobb hatótávolságot is kínál majd.
Az utolsó újdonság egy gyári látványkiegészítő készlet lesz, a Luxus Pack néven. A Ford F-Max itt kap többek között krómozott modellszámot, fekete töltésű LED-es fényszórókat, az utastér alatti pneumatikus jelzést, fekete kabinajtókilincseket, fekete kerékjárati burkolatokat és az interaxle légterelők díszburkolatát.
Forrás: 40ton.net
© 2022 – Inter Cars Hungária Kft. – Minden jog fenntartva!