Összehasonlítva az IC kínálatában lévő általános, multi-brand, diagnosztikai eszközöket elmondhatjuk, hogy a Bosch diagnosztikai készülék a legfelkészültebb ezen a téren. Az összehasonlítás top20 EV és hibrid járművek esetében a Tesla Model 3 BEV-en kívül, ahol a Bosch és mindegyik más diagnosztikai gyártó 0%-on végzett, a Bosch a Suzuki Swift HEV-nél 3 évnél fiatalabb modellnél 98%-on, míg a többi modellnél 100%-ban teljesített:
Az összehasonlítási teszt a HV-rendszerű járművek tesztelése élőben Norvégiában történt:
Nézzünk néhány példát:
1.Elektromobilitás: Akkumulátor állapot (SOH) leolvasása és járműlefedettség a Tesla számára:
2022 augusztusa óta az ESI[tronic] felhasználók a karbantartási adatok mellett már a Tesla modellek vezérlőegységdiagnosztikájához szükséges tartalmakhoz is hozzáférhetnek.
A Model S és a Model X gépjárművek már vizsgálhatók az OBD-interfészen keresztül.
A frissítés a következőkre terjed ki:
▪A hibatárolóolvasása és törlése
▪Szervizfunkciók, beleértve a fékbetétek cseréjéhez gyakran szükséges funkciót is
A gépjárművek lefedettsége folyamatosan bővül, az eddigieket további modellek követik majd.
Amellett, hogy az ESI[tronic] 2.0 Online rendszer diagnosztikai lehetőségeit kiterjesztettük erre a meghatározó elektromos gépjárműgyártóra, a szoftver lehetőséget biztosít bizonyos járműveknél a nagyfeszültségű (HV) akkumulátorok állapotának (SOH) kiolvasására. Ezekben az esetekben az ESI[tronic] 2.0 Online kiolvassa a gépjárműgyártójának adatait a vezérlőegységekből. ESI[tronic] felhasználóként ezt a funkciót a szokásos diagnosztikai kínálatban találja, használatához külön licencre nincs szükség.
A kezelés egyszerűsítése érdekében ugyanakkor van egy extra vizsgálati lépés, amely a HV-akkumulátorokat az életkorukkal kapcsolatos hibakódok szempontjából ellenőrzi, majd amennyiben volnának ilyenek, a szoftver megjeleníti azokat. Ezt követően digitális formában kijelzi az aktuális akkumulátor specifikus értékeket. A különösen felhasználóbarát kezelés érdekében ezek az értékek grafikonformájában is megjelennek. Így könnyen megállapítható, ha az értéka gépjárműgyártója által meghatározott tartományon belül van-e, állapota pedig kielégítő(zöld) vagy sem(sárga).
Az SOH-érték kiolvasásához az ESI[tronic] 2.0 Online szoftveren és a KTS készüléken kívül további eszközre nincs szükség. Ezt a vizsgálati lépést további márkák és modellek esetében is bevezetjük, amennyiben az adott gépjármű támogatja a funkciót.
2.Elektromos járművek feszültségmentesítése az ESI[tronic]-ban:
Az utasítások a következőképpen épülnek fel:
1.Nagyfeszültségű rendszer lekapcsolása
2.Nagyfeszültségű rendszert biztosítása újraindítás ellen
3.nagyfeszültségű rendszer áramtalanításának megerősítése
Figyelmeztetés:
Ez a képet csak bemutató. Nem tartalmazza a teljes folyamatot az összes szükséges figyelmeztetéssel.