garázsdoki

Garázsdoki rendel: Ford és Ford Escape 2005-2020.

Garázsipar Személygépjármű
2022.10.07.

Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.

Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével,  konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.

Mai pácinesünk: Ford

Szimptóma: TPMS lámpa továbbra is villágít.

Jármű pontos típusa: Összes Ford és Ford Escape 2005-2020.

 

 

Kommentár:

A TREAD törvény 2007-es kötelezővé tétele után 2008-tól kezdődően minden, az Egyesült Államokban gyártott járművet közvetlen vagy közvetett TPMS rendszerrel kell felszerelni.

A Ford Escape közvetlen TPMS rendszert használ, ami azt jelenti, hogy TPMS érzékelőket szerelnek a kerékbe. Ha egy vagy több gumiabroncs alacsony abroncsnyomást jelez, a TPMS érzékelők továbbítják az információkat a jármű ECU-jához. Egy jelzőlámpa (alacsony vonalú TPMS rendszer) vagy minden abroncsnyomás megjelenik a műszerfalon (magas vonalú TPMS rendszer).

Ha egy vagy több érzékelőt cserélnek egy Ford Escape-ben, a TPMS újratanulása javasolt, hogy az azonosítókat a jármű ECU-jába írja, hogy kikapcsolja a TPMS lámpát.

Terápiás kondíciók:

A vezetőoldali ablak leengedése segíthet a folyamat befejezésében nagyobb járműveken.

Terápia:

Miután az OBD újratanulás befejeződött, előfordulhat, hogy újra aktiválnia kell az érzékelőket a TPMS lámpa kikapcsolásához, hogy elkerülje a jármű vezetését a TPMS lámpa kikapcsolása érdekében.

Kézi újratanulási eljárás (normál gyújtás):

  • Húzza be a rögzítőféket, és fújja fel az összes abroncsot
  • Fordítsa a gyújtást OFF állásba
  • Nyomja le és engedje fel a fékpedált
  • Gyorsan fordítsa a gyújtást OFF állásból RUN (motor KI) állásba háromszor, álljon meg RUN állásban
  • Nyomja le és engedje fel a fékpedált
  • Kapcsolja KI a gyújtást
  • Gyorsan fordítsa a gyújtást OFF állásból RUN (motor KI) állásba háromszor, álljon meg RUN állásban
  • MEGJEGYZÉS: A folyamat összes lépését 10 másodpercen belül el kell végezni
  • Egyetlen kürt csipogás jelzi, hogy az újratanulási mód aktív
  • A TPMS eszközzel aktiválja a bal első érzékelőt
  • Egy kürt hangja jelzi a tanulás sikerességét
  • Ismételje meg az RF, RR és LR érzékelők esetében
  • A TRAINING MODE COMPLETE üzenet jelenik meg az üzenetközpontban, amikor az újratanulás befejeződött

 

Kézi újratanulási eljárás (nyomógombos indítás):

  • Fontos megjegyzés, hogy egyes modelleknél az indítógombot kétszer kell megnyomni (a fék megnyomása nélkül) a RUN módba lépéshez (Gyújtás BE/Motor KI). Ha ez a helyzet, módosítsa a 3. és 5. lépést a leírtak szerint.
  • Húzza be a rögzítőféket, és fújja fel az összes abroncsot
  • A jármű kikapcsolt állapotában nyomja le és engedje fel a fékpedált
  • Nyomja meg a START gombot 5-ször (MEGJEGYZÉS: 8-szor, ha 2x-to-RUN)
  • Nyomja le és engedje fel a fékpedált
  • Nyomja meg a START gombot 6-szor (MEGJEGYZÉS: 9-szer, ha 2x-to-RUN)
  • Egyetlen kürt csipogás jelzi, hogy az újratanulási mód aktív
  • Használja a szerszámot a bal első érzékelő aktiválásához
  • Egy kürt megszólal, jelezve, hogy az érzékelő betanulása sikeres volt
  • Ismételje meg a jobb első, a jobb hátsó és a bal hátsó gumiabroncsok esetében
  • A TRAINING MODE COMPLETE üzenet jelenik meg az üzenetközpontban, amikor az újratanulás befejeződött

 

A Ford Escape járműveknél előfordulhat, hogy az újratanulás során kétszer meg kell nyomni az indítógombot (a fék megnyomása nélkül), hogy az újratanulás során RUN módba lépjenek (Gyújtás BE/ Motor KI). Ha ez a helyzet, módosítsa a nyomógombos indító újratanulás manuális lépéseit, a 3. és 5. lépést, az újratanulási eljárásban leírtak szerint.

 

OBD újratanulási eljárás, 2014-2020:

  • OBDII modul szükséges, csatlakoztassa a szerszámhoz
  • Győződjön meg arról, hogy a TPMS érzékelők megfelelően vannak telepítve
  • Állítsa be a gumiabroncs nyomását a tábla értékére
  • Tartsa a TPMS tesztert a bal első gumiabroncs oldalfalán a szelepszár mellett, és a TPMS eszközzel aktiválja az érzékelőt
  • Ismételje meg a műveletet a jobb első, a jobb hátsó és a bal hátsó érzékelővel
  • Alkalmazza az OBD modult a DLC-re
  • Kapcsolja ON állásba a gyújtást
  • Nyomja meg az OK gombot a TPMS eszközön az adatok ECU-ba való átviteléhez
  • Válassza le az OBD modult a DLC-ről
  • Kapcsolja KI a gyújtást, majd indítsa be a motort
  • Vezessen legalább 5 percig 28 mérföld/órás sebességgel

 

Megjegyzés:

A 2014-2019-es évjáratú Ford Escape járművek OBD újratanulási eljárással „bónuszként” újratanulhatók a VT56 vagy VT46 márkákkal OBD modullal. Az OBD bónusz újratanulás, amelyet Sync ID technológiaként ismernek, kiküszöböli a kézi, újratanulási eljárás vagy az automatikus újratanulás végrehajtását, amely sok lépést vagy hosszú vezetési időt igényel a TPMS lámpa kikapcsolásához. Ha az „OBD RELEARN” opció választható, az érzékelőazonosítók átvihetők az OBD porton keresztül. Az ATEQ arra számít, hogy időben növeli a bónusz OBD-lefedettséget a Ford számára.

Az OBD újratanulása után előfordulhat, hogy újra aktiválnia kell az érzékelőket, hogy kikapcsolja a TPMS lámpát, hogy elkerülje a jármű vezetését a TPMS lámpa kikapcsolásához.

 

forrás: ateq-tpms.com

Kapcsolódó cikkek

OXIMO- Ablaktörlő választás online

OXIMO – az ablaktörlő, ami lépést tart veled

Ünnepi nyitvatartás: 2025. október 23.

Az autókuplung fejlődésének története

Extrakényelmessé tennék a buszon alvást

Baracatt Motorsport Tires – Rally abroncsok