Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Ford
Szimptóma: TPMS lámpa továbbra is villágít.
Jármű pontos típusa: Összes Ford és Ford Escape 2005-2020.
A TREAD törvény 2007-es kötelezővé tétele után 2008-tól kezdődően minden, az Egyesült Államokban gyártott járművet közvetlen vagy közvetett TPMS rendszerrel kell felszerelni.
A Ford Escape közvetlen TPMS rendszert használ, ami azt jelenti, hogy TPMS érzékelőket szerelnek a kerékbe. Ha egy vagy több gumiabroncs alacsony abroncsnyomást jelez, a TPMS érzékelők továbbítják az információkat a jármű ECU-jához. Egy jelzőlámpa (alacsony vonalú TPMS rendszer) vagy minden abroncsnyomás megjelenik a műszerfalon (magas vonalú TPMS rendszer).
Ha egy vagy több érzékelőt cserélnek egy Ford Escape-ben, a TPMS újratanulása javasolt, hogy az azonosítókat a jármű ECU-jába írja, hogy kikapcsolja a TPMS lámpát.
A vezetőoldali ablak leengedése segíthet a folyamat befejezésében nagyobb járműveken.
Miután az OBD újratanulás befejeződött, előfordulhat, hogy újra aktiválnia kell az érzékelőket a TPMS lámpa kikapcsolásához, hogy elkerülje a jármű vezetését a TPMS lámpa kikapcsolása érdekében.
Kézi újratanulási eljárás (normál gyújtás):
Kézi újratanulási eljárás (nyomógombos indítás):
A Ford Escape járműveknél előfordulhat, hogy az újratanulás során kétszer meg kell nyomni az indítógombot (a fék megnyomása nélkül), hogy az újratanulás során RUN módba lépjenek (Gyújtás BE/ Motor KI). Ha ez a helyzet, módosítsa a nyomógombos indító újratanulás manuális lépéseit, a 3. és 5. lépést, az újratanulási eljárásban leírtak szerint.
OBD újratanulási eljárás, 2014-2020:
Megjegyzés:
A 2014-2019-es évjáratú Ford Escape járművek OBD újratanulási eljárással „bónuszként” újratanulhatók a VT56 vagy VT46 márkákkal OBD modullal. Az OBD bónusz újratanulás, amelyet Sync ID technológiaként ismernek, kiküszöböli a kézi, újratanulási eljárás vagy az automatikus újratanulás végrehajtását, amely sok lépést vagy hosszú vezetési időt igényel a TPMS lámpa kikapcsolásához. Ha az „OBD RELEARN” opció választható, az érzékelőazonosítók átvihetők az OBD porton keresztül. Az ATEQ arra számít, hogy időben növeli a bónusz OBD-lefedettséget a Ford számára.
Az OBD újratanulása után előfordulhat, hogy újra aktiválnia kell az érzékelőket, hogy kikapcsolja a TPMS lámpát, hogy elkerülje a jármű vezetését a TPMS lámpa kikapcsolásához.
forrás: ateq-tpms.com