Nem ok nélküli az aggodalom, talán az autóipar valaha volt legnagyobb kihívása közeleg
Hiába szűnne meg a magas üzemanyagár és hiába kerülnénk el a rettegett üzemanyaghiányt is, ha nem lenne tank az autókban: mutatjuk, hogy mitől tartanak leginkább a gyártók a villanyautókra történő átállással kapcsolatban.

Rendszeres téma az autós portálokon, hogy az EU 2035-től csak villanyautókat engedne újonnan forgalomba helyezni (bár van ebben máris némi könnyítés), ám ez a gyártók jelentős részét nem igazán zavarja: nekik lényegében mindegy, hogy milyen hajtással szerelt autót adnak el, amíg azt nyereségesen meg tudják oldani. A probléma azzal van, ha nem tudnak gyártani és ezzel vásárlóktól esnek el, akárcsak az utóbbi években a chiphiány okán. Éppen ezért a legtöbb gyártó nem magától az átállástól fél, hanem az akkumulátor-ellátás már most is látványos problémáitól. A Volkswagen pénzügyi igazgatója, Arno Antlitz például a Reutersnek mondta el, hogy a vásárlói igényeknél és a fejlesztési költségeknél
„sokkal nagyobb problémát jelent majd a megfelelő mennyiségű akkumulátor előállítása, így leginkább ez állhat majd útjába az elektromos autók elterjedésének.”

Ehhez nagyon hasonló állásponton van Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója is, aki már a múlt hónapban figyelmeztetett mindenkit a veszélyről. Szerinte néhány éven belül komoly akkumulátorhiány várható, mert az EU döntése miatt az autógyártók ekkor fogják igazán felpörgetni az elektromos autók eladását, és ekkor kezdik majd el leépíteni a belső égésű motoros, házon belüli konkurenciát.
„Ha ehhez nem állnak majd rendelkezésükre a megfelelő akkumulátor-gyártó kapacitások, akkor megint nem lesz mit eladni, azt pedig a közelmúltban már láttuk, hogy milyen.”
Egyes hírportálok fenyegető katasztrófaként hivatkozzák a várható eseményeket, ám helyén kell kezelni a dolgot: az autózás nem jár alanyi jogon, főleg nem a magyarországi keresetek fényében, az új villanyautókról beszélve. Tény, hogy senkinek sem jó, ha megáll az autóipar egy része, ám még ez sem biztos: nem kizárt, hogy még a szükséghelyzet előtt sikerül fejlődnie az akkumulátor-gyártásnak is.
