Garázsdoki rendel: Nissan Maxima

Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.

Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével,  konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.

Mai pácinesünk: Nissan

Szimptóma: TPMS érzékelő hiba.

Jármű pontos típusa: NISSAN MAXIMA, 2006-2020.

 

Kommentár:

  1. Egyes Nissan DLC-k kialakítása más, mint a többi jármű. Ez átviteli hibát okozhat, ha az OBDII modul és a DLC közötti kapcsolat gyenge. Ha átviteli hiba problémába ütközik a Nissannál, próbáljon felfelé nyomást gyakorolni az OBDII modulra, ez biztosítja a jó kapcsolatot, és a TPMS érzékelőazonosítók sikeresen átkerülnek a jármű ECU-jába.
  2. Használja a VT56-ot a Nissan TPMS DTC kódok lekéréséhez a „Service” ikon kiválasztásával. A márka, modell és év kiválasztása után válassza ki a DTC kód ikont. Használja az OBDII modult a Nissan DTC TPMS információinak lekéréséhez a megállapított TPMS problémák diagnosztizálásához és szervizeléséhez.

 

Terápiás kondíciók:

Tekintse meg az alábbi videókat, vagy olvassa el az alábbi teljes cikket a Nissan járművek megfelelő szervizelésének megismeréséhez.

 

Terápia:

A Nissan Maxima közvetlen TPMS-rendszert használ, ami azt jelenti, hogy TPMS-érzékelőket szerelnek a kerékbe. Ha egy vagy több gumiabroncs alacsony abroncsnyomást jelez, a TPMS érzékelők továbbítják az információt a jármű ECU-jához. Egy jelzőlámpa (alacsony vonalú TPMS rendszer) vagy minden abroncsnyomás megjelenik a műszerfalon (magas vonalú TPMS rendszer). Ha egy Nissan Maxima egy vagy több abroncsában érzékelőt cserélnek, ajánlott az OBD TPMS újratanulása, hogy az azonosítókat a jármű ECU-jába írja.

TPMS rendszer típusa:

  • Közvetlen TPMS, érzékelők vannak a kerékbe szerelve
  • A Nissan Maxima összes eredeti és utángyártott TPMS alkatrészszáma és szervizkészlet cserelehetősége megtalálható a VT56, VT55 és VT36 TPMS eszközökben a „Service TPMS” részben.

 

TPMS frekvencia típusa:

  • 2005-2015, 315 MHz
  • 2016-2020, 433 MHz

Az újratanulási eljárások típusai:

  • OBD újratanulás

A TPMS visszaállításához szükséges TPMS-eszköz típusa

  • TPMS aktiváló eszköz (VT56, VT55, VT15, VT31, VT36)

 

OBD újratanulási eljárás:

  • OBDII interfész szükséges
  • Győződjön meg arról, hogy a TPMS érzékelők megfelelően vannak telepítve
  • Állítsa be a gumiabroncsok nyomását a tábla értékére
  • Tartsa a TPMS eszközt a bal első gumiabroncs oldalfalán, a szelepszár mellett
  • Ismételje meg a műveletet a jobb első, a jobb hátsó és a bal hátsó gumiabroncsoknál
  • Alkalmazza az OBD modult a DLC-re
  • Kapcsolja BE a gyújtást
  • Nyomja meg az OK gombot a TPMS eszközön az érzékelő adatok ECU-ba való átviteléhez
  • Válassza le az OBD modult a DLC-ről
  • Kapcsolja KI, majd BE a gyújtást
  • Vezessen akár 20 percig

Az alábbi videók elmagyarázzák az OBD folyamatot a különböző Nissan járműveken, de ez továbbra is működik a Nissan Maximán.

https://www.youtube.com/watch?v=nk4BpwM9ECU&t=1s&ab_channel=ATEQTPMS

 

2022.03.31.