Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Nissan
Szimptóma: TPMS érzékelő hiba.
Jármű pontos típusa: NISSAN MAXIMA, 2006-2020.
Kommentár:
- Egyes Nissan DLC-k kialakítása más, mint a többi jármű. Ez átviteli hibát okozhat, ha az OBDII modul és a DLC közötti kapcsolat gyenge. Ha átviteli hiba problémába ütközik a Nissannál, próbáljon felfelé nyomást gyakorolni az OBDII modulra, ez biztosítja a jó kapcsolatot, és a TPMS érzékelőazonosítók sikeresen átkerülnek a jármű ECU-jába.
- Használja a VT56-ot a Nissan TPMS DTC kódok lekéréséhez a „Service” ikon kiválasztásával. A márka, modell és év kiválasztása után válassza ki a DTC kód ikont. Használja az OBDII modult a Nissan DTC TPMS információinak lekéréséhez a megállapított TPMS problémák diagnosztizálásához és szervizeléséhez.
Terápiás kondíciók:
Tekintse meg az alábbi videókat, vagy olvassa el az alábbi teljes cikket a Nissan járművek megfelelő szervizelésének megismeréséhez.
Terápia:
A Nissan Maxima közvetlen TPMS-rendszert használ, ami azt jelenti, hogy TPMS-érzékelőket szerelnek a kerékbe. Ha egy vagy több gumiabroncs alacsony abroncsnyomást jelez, a TPMS érzékelők továbbítják az információt a jármű ECU-jához. Egy jelzőlámpa (alacsony vonalú TPMS rendszer) vagy minden abroncsnyomás megjelenik a műszerfalon (magas vonalú TPMS rendszer). Ha egy Nissan Maxima egy vagy több abroncsában érzékelőt cserélnek, ajánlott az OBD TPMS újratanulása, hogy az azonosítókat a jármű ECU-jába írja.
TPMS rendszer típusa:
- Közvetlen TPMS, érzékelők vannak a kerékbe szerelve
- A Nissan Maxima összes eredeti és utángyártott TPMS alkatrészszáma és szervizkészlet cserelehetősége megtalálható a VT56, VT55 és VT36 TPMS eszközökben a „Service TPMS” részben.
TPMS frekvencia típusa:
- 2005-2015, 315 MHz
- 2016-2020, 433 MHz
Az újratanulási eljárások típusai:
- OBD újratanulás
A TPMS visszaállításához szükséges TPMS-eszköz típusa
- TPMS aktiváló eszköz (VT56, VT55, VT15, VT31, VT36)
OBD újratanulási eljárás:
- OBDII interfész szükséges
- Győződjön meg arról, hogy a TPMS érzékelők megfelelően vannak telepítve
- Állítsa be a gumiabroncsok nyomását a tábla értékére
- Tartsa a TPMS eszközt a bal első gumiabroncs oldalfalán, a szelepszár mellett
- Ismételje meg a műveletet a jobb első, a jobb hátsó és a bal hátsó gumiabroncsoknál
- Alkalmazza az OBD modult a DLC-re
- Kapcsolja BE a gyújtást
- Nyomja meg az OK gombot a TPMS eszközön az érzékelő adatok ECU-ba való átviteléhez
- Válassza le az OBD modult a DLC-ről
- Kapcsolja KI, majd BE a gyújtást
- Vezessen akár 20 percig
Az alábbi videók elmagyarázzák az OBD folyamatot a különböző Nissan járműveken, de ez továbbra is működik a Nissan Maximán.
https://www.youtube.com/watch?v=nk4BpwM9ECU&t=1s&ab_channel=ATEQTPMS