A Bosch ESI[tronic] 2.0 online diagnosztikai szoftvere leegyszerűsíti a műhelyben végzett mindennapi munkát, ugyanakkor növeli a hatékonyságot. A 2022/1-es verzióban ismét bevezetünk néhány praktikus funkciót és valódi újítást.
A Secure Diagnostic Access (SDA) szolgáltatást kiterjesztettük a Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A márkára, lehetővé téve a felhasználóink számára, hogy átfogó diagnosztikát végezhessenek az ellenőrzött hozzáférésű járműveken.
Az ESI[tronic] 2.0. Online az eddigiek kiegészítéseként már a Porschét is lefedi. A népszerűbb Porsche modelleken már most hozzáférhet a diagnosztikai tartalmak jelentős részéhez, a jövőbeni frissítések folyamatosan bővítik ezek körét.
A frissítés ugyanakkor új információkkal is szolgál online módban. Így az ESI[tronic] 2.0 Online alacsony adatátviteli sebesség mellett is minimálisra csökkenti a betöltéshez szükséges időt, a kis letöltési méret miatt pedig kevesebb helyet foglal el a merevlemezen.
Témák:
- A Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A. (FCA) már része a Secure Diagnostic Access (SDA) rendszernek
- Állapotváltozás a VW, Audi, Seat, Skoda és Cupra biztonságos diagnosztikai hozzáférésével kapcsolatban
- Porsche: Új járműmárka az ESI[tronic] 2.0 Online rendszerben! >ESI[tronic] 2.0 Online – mindig naprakészen
A Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A. (FCA) már része a Secure Diagnostic Access (SDA) rendszernek
A közleménynek megfelelően az SDA alkalmazási köre folyamatosan növekszik. Most egy újabb járműgyártó lett az SDA partnere: a Fiat Chrysler Automobiles Italy S.p.A (FCA). A szoftverhez szükséges változtatásokat a 2022/1-es frissítéssel szállítjuk, a jól ismert diagnosztikai letöltéskezelő központon (DDM) keresztül. A FCA cégcsoportra az SDA-n belül ugyanazok az előfeltételek vonatkoznak, mint a VW, Audi, Seat, Skoda és Cupra esetében korábban bevezetett megoldásokra.
A KTS 590, 560, 350 vagy 250 készülékek, illetve a stabil internetkapcsolat használata mellett a felhasználóknak csak egyszer kell regisztrálniuk a Bosch ID megszerzése érdekében. A Bosch ID egy e-mail címből és egy egyedi jelszóból áll. Maga a regisztráció ingyenes.
A nagy előny: A felhasználók különféle célokra használhatják Bosch azonosítójukat. Egyrészt természetesen a védett diagnosztikai tartalmak eléréséhez az ESI[tronic] 2.0 Online programon keresztül. Másrészt számos más Bosch-alkalmazáshoz – mind professzionális, mind privát alkalmazásokhoz, például e-bike járművekhez, illetve intelligens otthoni alkalmazásokhoz.
Miután a felhasználó bejelentkezett a személyes Bosch azonosítójával, hozzáférhet a védett rendszerű FCA járművek átfogó diagnosztikai munkameneteihez. Az SDA hozzáféréssel rendelkező ESI[tronic] felhasználóknak többé nem kell külön regisztrálniuk és fizetniük az adott gyártó portálján. Az SDA költség- és időmegtakarítási előnyei miatt ugyanakkor az FCA gyártói portálján keresztül kínált korábbi megoldás már nem elérhető az SDA-t támogató ESI[tronic] licencekhez.
Az SDA licenccel nem rendelkező felhasználók számára az FCA korábbi megoldása az ESI[tronic] 2.0 Online-ban továbbra is használható.
Állapotváltozás a VW, Audi, Seat, Skoda és Cupra biztonságos diagnosztikai hozzáférésével kapcsolatban
A “Secure Diagnostic Access (SDA)” a 2021/3-as frissítés óta (2021. augusztus) elérhető az SDA-t támogató ESI[tronic] licencekhez. A védett járműadatok feloldásához vezették be az ESI[tronic] 2.0 Online-ban.
Ez a szabványos, integrált és kényelmes módja a rendszerben részt vevő járműgyártók védett járműadatainak elérésének. A biztonsági koncepcióik tekintetében megfelel a járműgyártók legújabb követelményeinek.
Az SDA rendszer első tagjai a VW, az Audi, a Seat, a Skoda és a Cupra voltak.
Ezeknek a járműgyártóknak a biztonsági koncepciója szerint az új járműmodellek diagnosztikai munkamenetei feloldás nélkül csak a hibamemória, valamint néhány tényleges érték kiolvasására/törlésére korlátozódnak. A legmagasabb biztonsági előírásoknak való megfelelés érdekében a VW különböző lépéseket fejlesztett ki saját biztonsági koncepcióján belül.
Az első lépés az volt, hogy bizonyos új modelleknél az átfogó diagnosztikai munka megkezdése előtt fel kellett nyitni a motorháztetőt. A legújabb biztonsági lépésnél ugyanakkor feltétlenül szükséges volt a diagnosztikai szoftver módosítása, mint például a személyre szóló bejelentkezés, valamint egyes járműgyártóknál a szerverrel való kommunikáció, például a VW esetében. A legújabb biztonsági szint alaklamazásánál a védett diagnosztikai funkciók már nem oldhatók fel pusztán a motorháztető felnyitásával. A két művelet kombinálása szükséges: a motorháztető felnyitása és az SDA alkalmazása.
Ha a felhasználó ilyen járművet választ ki, az ESI[tronic] 2.0 Online-ban egy felugró ablak jelenik meg , amely tájékoztatja a felhasználót, hogy pontosan mit kell tennie.
Az SDA-val a Bosch teljesíti a VW legújabb követelményeit, és megoldást kínál a legújabb biztonsági szint használatához.
A 2022/1-es frissítéssel már az ESI[tronic] felhasználók rendelkezésére áll néhány olyan rendszer, amely a VW legújabb biztonsági szintjének megfelelően védett funkciókat tartalmazza. A VW, Audi, Seat, Skoda és Cupra márkák esetében a következő járműadatok csak az SDA segítségével érhetők el:
- Központi elektronika 4.5
a 2021/3.01 frissítéstől már elérhető - Gateway 4.8
a 2021/3.06 frissítéstől már elérhető - ESP MK 100 ESC
2021/3.07 frissítéstől már elérhető
Delphi GCM 7.4 UDS (motormenedzsment)
VW-hez és Seat-hez a 2021/3.08-as frissítéstől már elérhető, Audihoz
és Skodához legkésőbb a 2021/4.02-es frissítéstől lesz elérhető
További rendszerek következnek.
Ebbe a körbe tartoznak például a következők:
- VW Golf 8 (VWW0106970)
- Audi A3 (AUD0109334)
- Skoda Octavia (SKO0107088)
- Seat Leon (SEA0109716)
- Cupra Leon (CUP111920)
- további járművek
Az SDA menüben további hasznos információkat talál, az SDA-val kapcsolatos GYIK-ket, képernyőképeket valamint útmutató videókat. Csak kattintson a „Mit jelent a biztonságos diagnosztikai hozzáférés (SDA)?” hivatkozásra.
Porsche: Új járműmárka az ESI[tronic] 2.0 Online rendszerben!
Az ESI[tronic] járműtartalom-fejlesztését a piaci igényeknek megfelelően határozzuk meg. Ez azt jelenti, folyamatosan figyeljük felhasználóink igényeit, szükség esetén alkalmazkodunk azokhoz, hogy mindig a lehető legjobban támogassuk felhasználóinkat.
Napjainkban a márkafüggetlen pótalkatrészpiacon piacon a Porsche-lefedettség iránti megnövekedett kereslet miatt az ESI[tronic] a diagnosztikai rendszerek és funkciók széles körében támogatja ezt a márkát.
Az első Porsche-tartalom már megjelent, és a „„Diagnosztika (SD)“ modulon belül érhető el. A 2022/1-es frissítéssel és az azt követő frissítésekkel a felhasználók például a következőket tehetik majd meg:
- rendszeráttekintés
- szervizintervallum-visszaállítás
- akkumulátorcsere, valamint
- a vezetőasszisztens rendszerek kalibrálása (ADAS)
A rendszer hatókörét a diagnosztikai letöltéskezelőn (DDM) keresztül érkező frissítésekkel bővítjük.
A tartalom az összes elterjedt Porsche modellhez elérhető lesz, például:
- Macan [95B]
- Cayenne [92A]
- 911 [991]
- Panamera [970]
- és továbbiak
A Porsche tartalomfejlesztése folyamatosan bővülni fog.
ESI[tronic] 2.0 Online – mindig naprakészen
A ESI[tronic] online üzemmódjában mostanáig a javítási útmutatókhoz (SIS), a karbantartási információkhoz (M), a kapcsolási rajzokhoz (P), az ismert hibákon alapuló javítási útmutatókhoz (EBR) valamint a járműfelszerelésekhez (A) férhetett hozzá.
Az új frissítés további online információkat tartalmaz, például a dízel- és elektromos alkatrészek katalógusát (D, E), a részegységek javítási útmutatóját (K), valamint a munkaidő-normákat (B). Használatukhoz mindössze internetkapcsolatra van szükség, amely lehetővé teszi az új információk automatikus elérését.
Eddig minden egyes tartalom teljes letöltése, illetve helyi telepítése volt szükséges. Ez a funkció már nem elérhető.
A letöltési idő és a lemezterület megtakarítása érdekében az ESI[tronic] 2.0 Online letöltése ezután már csak a vezérlőegység-diagnosztikát (SD- és ESI truck információtípusok) fogja tartalmazni.
Az ESI[tronic] 2.0 Online által nyújtott összes előny összefoglalása:
- Időmegtakarítás, az egyszerű és gyors telepítésnek köszönhetően
- Alacsony lemezterületigény, a kis letöltési méret miatt
- Minimális betöltési idő, alacsony adatsebesség mellett is: az ESI[tronic] 2.0 Online intelligens gyorsítótárat, valamint optimalizált, nagy teljesítményű adatszervereket használ a dokumentumok másodpercek alatti betöltéséhez
- Automatikus havi frissítések a legtöbb információtípushoz, telepítés nélkül
- Közvetlen hozzáférés az összes dokumentumhoz az új keresési funkción keresztül: szabadszavas kereséssel, hibakódok-, illetve részegységek alapján
- A vezérlőegység-diagnosztika (SD) mindig lokálisan van telepítve, ezért internetkapcsolat nélkül is használható