Az angol Direct Shift Gearbox elnevezés alapján DSG rövidítéssel vagy DCT azaz Dual Clutch Transmission -nel jelölt, két tengelykapcsolóval dolgozó, automatikus sebességváltó igazi áttörést jelent a sebességváltók műszaki megvalósításában. Ez a szerkezet egyesíti a kézikapcsolású váltó előnyeit egy hagyományos automata kényelmével. A sebességfokozat váltása lágyan és gördülékenyen megy végbe, a vonóerő megszakítása nélkül, de mégis nagyon gyorsan, mindössze
3 – 4 tizedmásodperc alatt. A váltó nem szakítja meg a motorteljesítmény továbbítását a kerekek felé. Mivel a sebességváltás gyors, és közben sem szakad meg a hajtóerő átadása a kerekek felé, ezért a hagyományos automata vagy robotizált sebességváltók (elektro-hidraulikus vagy elektro-pneumatikus) soha nem érhetik el a duplakuplungos automata hajtóművek váltási sebességét, és természetesen nem tudnak váltani a húzóerő megszakítása nélkül sem.
Az ExxonMobil által kifejlesztett kenőanyag, a Mobil DCTF Multi-Vehicle, egy prémium minőségű, szintetikus automata hajtóműolaj, amelyet kiváló minőségű szintetikus alapolajok és fejlett adalékrendszer felhasználásával fejlesztettek ki, hogy megfeleljen az európai és észak-amerikai járművek széles körében használt duplakuplungos sebességváltók követelményeinek, szerviz feltöltésre. A Mobil DCTF Multi-Vehicle minden időjárási körülmények között egyenletes váltást és kényelmes vezetési élményt biztosít. Ezek mellett a sebességváltó-alkatrészek teljes védelmét biztosítja, hogy meghosszabbítsa a sebességváltó élettartamát.
A Mobil DCTF Multi-Vehicle automata hajtómű folyadék kiválóan alkalmazható pl. a VW csoport 6 fokozatú, nedveskuplungos DSG sebességváltóiban, illetve az összkerék hajtású és a nagyobb teljesítményű, 270 Nm-nél nagyobb nyomatékot leadó, 7 fokozatú, nedveskuplungos automata hajtóművel szerelt gépjárműveiben. Az ezektől eltérő, kisebb teljesítményű járművekben viszont nem.
A Mobil DCTF Multi-Vehicle kenőanyagot az ExxonMobil az alábbi felhasználási területekre ajánlja:
BMW | DCTF-1 fluid BMW Drivelogic 7-fokozatú (Getrag) hajtómű BMW DCTF-1+ BMW 6-fokozatú DCT hajtómű |
Bugatti | Bugatti Veyron vehicle |
CHRYSLER | GA fluid Chrysler 68044345 EA Chrysler Powershift 6-fokozatú (Getrag) hajtómű |
Ferrari | Ferrari 7-fokozatú (Getrag)/TE DCT-3 |
FORD | Ford WSS-M2C936A fluid (part # 1490763/1490761) Ford Powershift 6-fokozatú (GFT) hajtómű |
MITSUBUSHI | MZ320065 DiaQueen SSTF-1 fluid Mitsubishi TC-SST 6-fokozatú (GFT) hajtómű |
NISSAN | Nissan Powershift 6-fokozatú (GFT) |
PSA | 9734.S2 fluid Peugeot/Citroen DCS 6-fokozatú (GFT) hajtómű |
RENAULT | Renault EDC 6-fokozatú (Getrag) hajtómű
Renault EDC-7 hajtómű |
VOLVO | Volvo Powershift 6-fokozatú (GFT) fluid (part# 1161838/1161839) |
VW | VW (Audi, Seat, Skoda) 6-fokozatú hajtómű |
S-Tronic 7 | G 052 529 A2 or A6 fluid DQ501 hajtómű G 052 182 A2 or A6 fluid |
ZF/Porsche | ZF/Porsche Oil #999.917.080.00 |
A Mobil DCTF Multi-Vehicle használata nem ajánlott hagyományos automata vagy CVT automata sebességváltókhoz.