Az egyre fejlődő járműtechnika, elektronikai szempontból, kihívások elé állítják az autószerelőket. Az autóipar utóbbi 7 év fejlesztéseinek 85%-a az elektronikában összpontosultak. Egy mai autóban akár 154 vezérlőegység is előfordul és az előforduló hibajelenségek egyre jobban összefüggenek a különböző rendszerekkel, mivel ezek hálózatban (vagy akár hálózatokban) vannak összekötve. Az autóban lévő rendszerek szoftverei pedig a mai járművek elképesztő funkcionalitását teszik lehetővé a személyre szabástól az önvezetésig. A járműdiagnosztika egyre bonyolultabbá válik és egy egyszerű hiba, aminek a megoldása is egyszerű, legalábbis utólag nézve, komplex elektronikai vagy informatikai tudást igényel.
Ezeknek a kihívásoknak próbálunk eleget tenni a Hella Tech World segítségével, konkrét autóknál, konkrét hibajelenségekre, konkrét megoldásokat adni a Garázsdoki cikksorozatunkban.
Mai pácinesünk: Fiat 500.
Szimptóma: A Hill Start Assist funkció figyelmeztető lámpája kigyullad.
Jármű pontos típusa: Fiat 500, Modellév: 2007 – 2012, minden ESP-vel gyártott típus.
Kommentár:
Ha a fent említett járművekkel kapcsolatban panasz érkezik, hogy a Hill Start Assist funkció figyelmeztető lámpája kigyullad, és hogy a C1216 hibakód a hibatárolóban van tárolva, a probléma lehetséges oka az ABS / ESP szoftver vezérlőegység.
Terápiás kondíciók:
A következő hibakód tárolható:
– A hibakód „egyenértékű”:
– C1216, `tengelykapcsoló pedál helyzetkapcsoló (tengelykapcsoló helyzet érzékelő) – jelhiba, kábelköteg`..
Terápia:
A hiba elemzéséhez először meg kell vizsgálni a csatlakozó tüskéit, az interfészeket/érintkezőket és a tengelykapcsoló-pedál kapcsoló kábelkötegét.
Ha itt nem tapasztalható eltérés a normától, akkor a már telepített szoftververzió frissítése és/vagy frissítése formájában korrekciós intézkedéseket kell végrehajtani a járműgyártó közreműködésével.
Kérjük, vegye figyelembe a jármű gyártója által megadott karbantartási és javítási utasításokat.