Jaguár C-X75 utódja a brit-magyar fejlesztésű Kincsem hiper-hibrid

A Jaguár volt vezetőtervezője Ian Callum ismét előveheti szeretett dizájnját egy svájci székhelyű magyar vállalkozó Bak Tibor segítségével. A tervezőnek így lehetősége lesz betölteni a 2012 óta tátongó űrt, amit a meg nem valósult Jaguar C-X75 hagyott maga után. A legjobb brit dizájnt és mérnöki tudást fogják az autó tervezése során alkalmazni, illetve várhatóan az Egyesült Királyságban fogják gyártani is.

Kincsem Hyper-GT a nevezetes magyar versenylóról kapta a nevét, amely 54 versenyéből 54-et megnyert a 19. században. A Kincsem Hyper-GT a versenyló nevén kívül még a bűvös 54-es szám is előkerül, ugyanis ennyit terveznek legyártani a hipersportautóból.

A projektet Bak Tibor kezdeményezte, aki ötvözni szerette volna „brit szakértelmet és a magyar erkölcsöt” annak érdekében, hogy egy lenyűgöző autót készítsenek. A tervek szerint az autó szénszálas monokokk alvázát  négy villanymotor hajtja, melyeket kicsi, azonban rendkívül nagy fordulatszámú, normál szívású benzinmotor (valószínűleg V10) működtet.

A motort úgy tervezték, hogy 13 000-es fordulatszámon pörögjön és hogy olyan hangja legyen, mint egy F1 autónak. Az autó teljesítményét még nem véglegesítették, de nagy valószínűséggel 304 LE felett lesz.

A Kincsem Hyper-GT külsejének részleteit és alakját várhatóan ősszel teljes méretű agyagmodellben véglegesítik, és mutatnak be egy elkészült prototípust először a nyilvánosság előtt, a jövő évi Goodwood Festival ​​of Speed ​​rendezvényen. Méretében és elrendezésében az új hiperautó egészen hasonló lesz a C-X75-höz – mondta Bak, bár szó sem lesz az eredeti Jaguar alakjának lemásolásáról.

Bár a jármű ára még nem fix, a potenciális tulajdonosok részéről már „jelentős érdeklődés mutatkozott”, akikkel a Kincsem csapata diszkréten felvette a kapcsolatot. Az első gyártási modellek 2023-ban kerülhetnek a leendő tulajdonosok „kezébe”.

A Kincsem Hyper-GT célja, hogy egy Magyarországi-bázisú luxus EV márka előfutára legyen. A végső cél egy Ian Callum által tervezett SUV márka piacra dobása, amely ár- és minőség színvonalban a Rolls-Royce Cullinan-t hivatott legyőzni. Bak Tibor elmondta, hogy az új üzleti terve már magában foglalja ennek is a 2025-re történő piaci bevezetését.

Bak célja, hogy a Kincsem végső soron egy almárka legyen, amelyet az új cég által gyártott luxusmodellekhez használnak. A hiperautót és az utána következő első, SUV-kat külön nevekkel és számokkal azonosítják. Ezt követően nagyobb számban készül egy prémium SUV. Amely a Helvetia márkanevet fogják használni.

Bár a Kincsem Hyper-GT-t az Egyesült Királyságban fogják összeszerelni, a SUV-okat – mind a luxus, mind a következő prémium modell- egy még meg nem épült magyarországi gyárban tervezik gyártani.

(Forrás: www.autocar.co.uk – Kincsem hyper-hybrid to be ‘son of Jaguar C-X75’)

2021.04.19.