Esőérzékelő és fényszóró-érzékelő vizsgálata – Javítási utasítások és hibadiagnosztika

 ESŐ – FÉNYSZENZOR – KOMMUNIKÁCIÓ ÉS RENDSZER INTEGRÁCIÓ:

A rendszer áttekintése bemutatja, hogy az érzékelő a LIN interfészen keresztül hogyan kommunikálhat a jármű egyéb rendszerelemeivel. Itt az érzékelőt a fővezérlőegység bekapcsolja és feszültséggel táplálja. Az érzékelő csak információt szolgáltat a rendszer számára, de maga nem rendelkezik közvetlen hozzáféréssel a rendszerhez és / vagy a működtetőkhöz.

Biztonsági funkciók

Ha az esőérzékelő meghibásodik, a kérdéses jármű ablaktörlő modulja átveszi az időszakos ablaktörlő vezérlését. Az érzékelő funkciójától függetlenül az ablaktörlő mindig kézzel működtethető a vezérlőkarral.

Ha a fényérzékelő meghibásodik, a nappali menetfény biztonságos „Világítás” állapotba kapcsol. Az érzékelő funkciójától függetlenül a fényt azonban a kapcsolón keresztül manuálisan ki- és bekapcsolhatjuk.

AZ ESŐÉRZÉKELŐ CSERÉJE: JAVÍTÁSI UTASÍTÁSOK

Az alábbi szervizmunkákat egy 4. generációs esőfény-érzékelő szemlélteti példaként, de a hasonló érzékelőkön is elvégezhető.

1.Az esőszenzor eltávolítása:

  • Távolítsa el a járműspecifikus fedelet a szélvédő belsejéről
  • Óvatosan válassza le az elektromos csatlakozót a csatlakozó házáról
  • Óvatosan nyomja le a rögzítő rugót, és egy kis csavarhúzóval oldja ki a zárból

Engedje el az érzékelőt és a gélpárnát a szélvédőről úgy, hogy erőfeszítés nélkül lassan és ismételten húzza meg a dugó oldalát, és távolítsa el

Megj.: Annak érdekében, hogy az esőérzékelő sérülések nélkül eltávolítható legyen a szélvédőről, először le kell lazítani a kapcsolóközeg (gél) nyomását. Ez 20 ° C-on körülbelül 30 percet vesz igénybe. A kapcsolóközeget gyors, gondatlan mozdulatok vagy lökéshúzási műveletek tönkre tehetik.

2.Telepítési utasítások az esőérzékelőhöz:

  • A szélvédő szerelési területének szennyeződéstől, például szálaktól vagy zsírtól mentesnek és száraznak kell lennie. Szükség esetén a területet alkohol alapú tisztítószerrel kell megtisztítani.
  • A kapcsolóközegnek épnek, tisztának és légzárványmentesnek kell lennie. Sérülés esetén a kapcsoló közeget, vagy ha szükséges, a teljes érzékelőt ki kell cserélni.
  • Óvatosan nyomja meg a tartóváz két rugós kapcsát az érzékelő elhelyezéséhez a szerelési területen. Most hallhatóan kapcsolja be a rögzítőkapcsot a jobb, majd a bal rugókar nyomásának növelésével. Az érzékelőt nem szabad megdönteni, miközben növekszik a nyomás. Ne kapcsolja be egyszerre mindkét rugókart!
  • Ezután végezze el a rögzítőelem szemrevételezéses ellenőrzését.
  • Rögzítse az elektromos csatlakozót a csatlakozó házában és ellenőrizze, hogy megfelelően van-e rögzítve.
  • Szerelés után végezze el a szélvédő szemrevételezéses ellenőrzését az érzékelő területén.

A szélvédő és a kapcsolóközeg között legfeljebb 1 mm átmérőjű légzárványok megengedettek közvetlenül az összeszerelés után. Idővel ezeket a zárványokat elmozdítja az érzékelő rugói által kifejtett erő.

3.Szerelési útmutató a rögzítő / kapcsoló közeghez:

Az optikai érzékelőt egy kapcsolóközeg segítségével rögzítik a szélvédőre, amely szintréteget képez az optikai érzékelőn. A kapcsolóközeg (gél) kisimítja az optikai érzékelő és a szélvédő közötti egyenetlenségeket, és egy meghatározott optikai interfészt eredményez. A helytelen összeszerelés hibás működéshez vagy az érzékelő meghibásodásához vezethet.

A jármű gyártótól függően különböző rögzítőelemeket vagy kapcsolóközegeket lehet használni. Ezért kérjük, vegye figyelembe az érintett járműgyártó eltávolítási és telepítési utasításait!

 

 

 

 

Figyelem!

AZ ÉRZÉKELŐ TÁROLÁSÁHOZ AZ ELSŐ SZÉLVÉDŐ CSERÉJÉVEL

A szétszerelés és a visszaszerelés között az érzékelőt védeni kell a szennyeződéstől, mechanikai és elektromos sérülésektől. Az érzékeny kapcsolóközeget tiszta és száraz műanyag fóliával kell lefedni. Az érzékelő elektrosztatikus károsodásoktól való védelme érdekében közbenső tárolóba kell helyezni száraz műanyag dobozban.

 

Forrás: https://www.hella.com/techworld/au/Technical/Car-electronics-and-electrics/Check-change-rain-sensor-42078/#

2021.04.15.