Hőkezelt, vagy bevonatos?

Fékbetét tesztek tisztázzák, melyik fékbetét a hatékonyabb? Hőkezelt, vagy bevonatos?

A hőkezelt fékbetéteket gyártásuk során nagyon magas hőmérsékleten kezelik, lehetővé téve a biztonságos használatot a beszerelés első pillanatától kezdve. Új tesztek kimutatták, hogy ez az eljárás hatékonyabbá teszi az alkatrészeket, mint a bevonatos technológia.

Hőkezelés vagy bejáratás

A fékbetétek használatuk során masszív erőhatásoknak vannak kitéve, éppen ezért első használatuktól kezdve maximális teljesítményt kell nyújtaniuk, hiszen bármilyen hiba a működésükben végzetes következményekkel járhat.

A Bosch fékbetétek gyártásuk folyamán optimalizáción mennek keresztül, amely egysíkba hozza az alkatrészeket a járművek preferenciáival.  A folyamat végén érkezik el az alkatrész az ún. égetési folyamathoz, amely annyit jelent, hogy rendkívül magas hőmérsékleten kezelik le a fékbetéteket. Ez a technológia lehetővé teszi az azonnali biztonságos használatot már beszerelés után is, ezzel elkerülve az időigényes bejáratási folyamatot.

Bevonatos fékbetétek tesztje

Az hőkezelési technológia alternatívájaként szolgáló bevonattal gyártott fékbetétek is megtalálhatók a piacon. A Bosch laborjaiban tesztelték mind a két technológia hatékonyságát. A tesztek kimutatták, hogy a bevont fékbetétek is átestek egy minimális égetési folyamaton, illetve a súrlódási tesztek kimutatták, hogy maga a bevonat szinte semennyire nincs hatással a fékezés hatékonyságára, még bejáratási időszak alatt sem.

Hatékonyabb fékteljesítmény az hőkezelési technológiának köszönhetően

Végezetül kijelenthető, hogy az égetési technológia magasan hatékony módszere a fékbetétek kezelésének. A felületi bevonattal rendelkező fékbetétektől eltérően a Bosch hőkezelt fékbetétei biztosítják a maximális teljesítményt, akár extrém körülmények között is.

 

2021.03.02.